بهداد از ۹ سالگی تئاتر بازی کرده و عاشق بازیگری است و تحصیلات دانشگاهی را در رشته بازیگری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران تمام کرده است
حامد تفنگ‌ساز صابری بهداد، متولد ۱۳۵۲، در شهر مشهد به دنیا آمد. او در نیشابور و مشهد بزرگ شده که مهاجرت نیشابور به دلیل شرایط شغلی پدرش پیش آمده است. بهداد به نیشابور و مردمش تعصب خاصی دارد و همیشه از ویژگی‌های آنها تعریف و تمجید می‌کند. پدر او اهل شعر و شاعری است و خانواده‌اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند. بهداد از ۹ سالگی تئاتر بازی کرده و عاشق بازیگری است. او درکودکی و نوجوانی به علت فقر شرایط سختی تجربه کرده و خودساخته است، موردی که باعث شده بعضی دست‌اندرکاران و منتقدین سینما او را جسور پرخاشگر و با اعتماد به نفس زیاد توصیف کنند. بهداد تحصیلات دانشگاهی را در رشته بازیگری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران تمام کرد. او که در دفتر تبلیغاتی رامبد جوان آچار فرانسه بود در سال ۱۳۷۹ توسط او به همایون اسعدیان پیشنهاد داده شد تا به‌جای او در فیلم "آخر بازی" هنرنمائی کند موردی که بارها به آن اشاره کرد. علاوه بر آن به گفته خود حامد، فردی که تأثیر زیادی روی زندگی‌اش گذاشته سیدمحسن شهرنازدار است. او روزنامه‌نگار و دارای کتاب‌هایی در زمینه معماری و موسیقی است و هر وقت فرصتی به‌دست بیاید حامد از اطلاعات او استفاده می‌کند.
بهداد طی سال‌های فعالیتش بارها در نقش یک جوان عاصی و پُرجنب‌و‌جوش قرار گرفته است و این تیپ شخصیتی را به نوعی به امضای بازی خود تبدیل کرده است. اولین بازی این ‌چنینی بهداد در سال ۱۳۸۱ و همکاری با حمید نعمت‌الله در فیلم مورد توجه "بوتیک" بود. او با اجرای درخشانش توانست خود را در سینمای ایران مطرح کند. حامد بهداد پس از بوتیک، برای اولین‌بار جلوی دوربین سامان مقدم قرار گرفت. حاصل اولین همکاری حامد بهداد و سامان مقدم فیلم "کافه ستاره" بود. دو سال بعد با بازی در فیلم روز سوم جلوی دوربین محمدحسین لطیفی قرار گرفت. نقش‌آفرینی‌ای که به نوعی تبدیل به امضای همیشگی حامد بهداد که اکنون خیلی‌ها او را با آن می‌شناسند، شد. در آن فیلم او نقش یک افسر عراقی به نام فواد را داشت که در بحبوبه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود و دومین نامزدی برای سیمرغ بلورین را برای جشنواره فجر به دست می‌آورد. بهداد در همان سال ۱۳۸۵ برای دومین‌بار با عبدالرضا کاهانی همکاری کرد؛ او این‌بار در فیلم "آدم" نقش صحت محبت را ایفا کرد. فیلم آدم با بازی حامد بهداد و مهتاب کرامتی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشت. بهداد به کانادا رفت و قصد داشت برای تحصیل در این کشور اقامت کند، اما بحث بازی در فیلم آدمکش که پیش آمد، باعث برگشت او شد. این فیلم در سال 88 به روی پرده رسید. بهداد گفته بازی در یکی از فیلم‌های تئوآنجلو پلوس، فیلمساز شهیر و فقید یونانی به او پیشنهاد شده اما ریسک نکرده و این پیشنهاد را رد کرده است. او پیشنهاد بازی در فیلم "درباره الی" را هم رد کرده است!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
حامد بهداد در سال ۱۳۸۶ در فیلم پُربازیگر "دایره زنگی" حضور داشت. او در این فیلم به کارگردانی پریسا بخت‌آور در کنار بازیگرانی مانند مهران مدیری، باران کوثری، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، و گوهر خیراندیش بازی کرد. فیلم دایره زنگی در زمان اکران، به پُرفروش‌ترین فیلم فروردین ۸۷ تبدیل شد. سال ۱۳۸۶ سال پُرکاری برای بهداد بود؛ او در این سال در پنج فیلم دیگر نیز حضور داشت. پُر سر و صداترین فیلم او در سال ۸۶ اما شاید فیلم "تسویه حساب" به کارگردانی تهمینه میلانی باشد؛ فیلمی که منتقدان زیادی موضوع و پرداخت فیلم‌ساز نسبت به آن در فیلم را زیر سوال برده بودند. بهداد در سال ۸۷ "دل خون" را بازی کرد. او معتقد است تلاش‌های عماد در سکانس اعدام برای کمی بیشتر زندگی کردن، بخش موردعلاقه او در فیلم است. بهداد در ادامه در فیلم زندگی با چشمان بسته با ترانه علیدوستی هم‌بازی شد. پس از آن حامد بهداد به‌همراه پولاد کیمیایی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی برای بازی در فیلم محاکمه در خیابان جلوی دوربین مسعود کیمیایی قرار گرفت؛ تا اینکه نوبت به فیلم پُرحاشیه "کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره" رسید؛ فیلمی به کارگردانی بهمن قبادی که بدون مجوز و به صورت زیرزمینی تولید شده بود. این فیلم با اینکه در ایران توقیف شد اما با حضور موفق در جشنواره کن توانست جایزه نوعی نگاه را به خود اختصاص بدهد. او در سال ۱۳۸۹ با نقش‌آفرینی در فیلم "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. فیلم "هفت دقیقه تا پاییز"، فیلم موفق دیگر او بود. خاطره اسدی بازیگر این فیلم در پاسخ به سئوال رضا رشیدپور درباره حذف اپیزود خودش و حامد بهداد در این فیلم گفت: به علت اختلاف حامد بهداد و هدیه تهرانی درباره پایان فیلم این اتفاق افتاد، گرچه حامد این ماجرا را فقط بحثی دوستانه تلقی کرد.
در برنامه هفت سینمایی هم در گزارش این فیلم حامد بهداد گفت: خوب پول می‌گیرم چون از بهترین بازیگرانم. چه كسی می‌تواند بر روی كار هنری قيمت بگذارد؟ مگر می‌شود بر روی بازی من در فيلم "روز سوم" يا نقش‌آفرينی خسرو شكيبايی در فيلم "هامون" قيمت گذاشت؟ علاوه بر اين مگر من جلوی دوربين رقصيده و يا مسخره‌بازی درآورده‌ام؟ امروز بازيگران كذايی، پول‌های فراوان می‌خواهند اما من كه تماشاگر را از خانه‌اش به سينما می‌كشم و او را در سينما درگير می‌كنم نبايد خوب پول بگيرم؟ من دانشجوی سینمای بیضایی و کیارستمی هستم. من دانشجوی سينمای "نصف مال من، نصف مال تو" نيستم، من از اين نوع سينما متنفرم. اين سينما به سينمای مملكت ما صدمه زده است.
درضمن حامد بهداد برای بازی در فیلم خوب "سد معبر" برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز سینمایی گلدن گلوبال در کشور مالزی شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بهداد در آخرین کار سینمایی‌اش برای بازی در فیلم "مارموز" جلوی دوربین کمال تبریزی قرار گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
حامد بهداد با اینکه در سال‌های مختلف از شانس‌های اصلی سیمرغ بوده، اما در جشنواره‌های داخلی، به‌خصوص جشنواره فجر، موفق نبوده است. البته خود او در مصاحبه‌هایش می‌گوید برای جایزه اهمیت زیادی قائل نمی‌شود چون مطلع است که جشنواره دهه فجر یک جشنواره حکومتی‌ست و موضوع مهم برای او لذت بردن از کار است. حامد بهداد در فیلم کوتاه زنده‌یاد، ساخته مریم فخیمی و دو فیلم کوتاه به سفارش یونیسف به نام‌های می‌ترسم پس دروغ می‌گویم، ساخته تهمینه میلانی و دو راه حل برای یک مسئله، ساخته قاسم جعفری حضور داشته است. او همچنین در پنج مستند به نام‌های "چندبار به شب دلباخته‌ای"، "دوبلور ساکت"، "روزی روزگاری سینما"، "در برابر علی" و "نورالدین پسر ایران" همکاری داشته است. این بازیگر نام‌آشنا در نمایش‌های تئاتر معرکه در معرکه (حسن میرباقری)، آدم‌های خیس، سگ سکوت، درخت بلوط، عشق من حامد بهداد و شرق دور شرق نزدیک، حضور داشته است. حامد بهداد همچنین یکی از داوران بخش بیرون از تئاتر سومین جشنواره سراسری تئاتر تک‌نفره نیز بوده است. حامد گفته حتما روزی اسکار می‌گیرد و برایش این مورد مهم است. بهداد در یکی از مصاحبه‌های اخیرش با تی‌وی پلاس در مورد دو سینماگر ایرانی صحبت کرد. او در رابطه با داریوش مهرجویی گفت:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ایشان فردی عارف، خردمند و دانا [است] که کابل آگاهی و معرفت روی پیکر وجودشان افتاده و با تولید فیلم‌های به شدت انبوه و عالی، سطح آگاهی را برای مخاطب بالا برده‌اند و با شعور فوق‌العاده خودشان آن شور و معرفت را برای مخاطب‌های سینما در محیط و ایران سرریز کردند.
درجواب پرسش خبرنگار تی‌وی پلاس که بعضی از مردم اعتقاد دارند که هنرمندها نباید اظهار نظر سیاسی یا اجتماعی کنند گفت: اولا حق طبیعی خودشان است که اظهار نظر کنند، چون برخی افراد سواد سیاسی اجتماعی ندارند فکر می‌کنند هنرمندانشون نیز همینطورند. او ضمن دفاع از خانم لیلا حاتمی که در جشنواره برلین به انتقاد از سرکوب تظاهرات پرداخته بود خاطر نشان کرد: من در صفحه شخصی‌ خودم عکس ایشان را گذاشتم و این حق اظهار نظر را، هم ایشان و هم همه ما داریم؛ به نظر من مراودات زیاد هنرمندان این توانایی را به آنها می‌دهد که اظهار نظرهای بهتری کنند؛ ضمنا به نظر من حقوق زنان بسیار مهم است و متاسفانه جامعه ما در این زمینه عقب است. اینکه بگویند خانم‌ها به ورزشگاه نروند چون آقایان بی‌ادب هستند اهانت به آقایان است و ضمنا مسئولیت فرهنگ با شماست جامعه را بافرهنگ کنید. او با دفاع از صلح گفت من با جنگیدن مخالفم، چه در سرزمین خودمان بجنگیم چه به‌جای دیگری برویم و آنجا بجنگیم. در مورد جمشید مشایخی او حمایت خودش را از ایشان اعلام کرد و گفت عزت‌الله انتظامی بازیگر خوبی‌ست ولی آقای بازیگر نیست، چون زمانی که آقای انتظامی مطرح شد نه علی فردین بود و نه بهروز وثوقی، همه ممنوع‌الکار بودند، پس این قبول نیست.
درجواب پرسش آیا شما خصومت شخصی با پزشکان در ماجرای مرحوم داریوش مهرجویی دارید گفت: مفهوم طبابت جایش با تجارت عوض شده، در بیمارستان‌ها حق مردم به راحتی پایمال می‌شود که البته بعلت راهکار بد از بالا است. متاسفانه رفتار برخی از پزشکان و پرستاران تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیز است؛ البته من نظام پزشکی و قوانین را مقصر می‌دانم. بهداد همچنین عباس کیارستمی را مهم‌ترین شخص فرهنگی ایران نامید و گفت: آقای کیارستمی به شدت به درد ما می‌خورد؛ الان در این زمانه‌ای که همه‌جا را خشونت و ظلم و تاریکی فراگرفته، این هنرمند برجسته می‌توانست به ما کورسویی از امید بدهد که خیلی معدل ایران را در جهان بالا برده بود .مطمئنا پزشک آقای کیارستمی هدفش قتل ایشان نبوده ولی حداقل با بیان متاسفم می‌توانست مرهمی باشد؛ قسمت بدتر ماجرا این بود که در فضای مجازی پزشکان و دانشجویان من را تهدید می‌کردند که بهداد خان گذر تو {روزی} به ما می‌رسد!!! که از پزشکان بعید بود.
موقع دیدن فیلم بوتیک در برنامه یادی از گلشیفته فراهانی کرد که جایش خیلی خالی است. از تجربه کارش با کیمیایی به شیرینی یاد کرد و گفت پولاد به خاطر بخل و حسدش باعث شد من از ایشان جداشوم.
در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر هجمه به خانم معتمد آریا گفت: ایشان هرگز به کمک هیچکس احتیاجی ندارد، ایشان در فردیتشان به تنهایی به توفیق رسیده. نیازی به تایید من یا کس دیگری ندارند. در سر فیلم جاندار پی به توانایی ایشان بردم.
حامد بهداد به‌غیر از بازی در سینما و تلویزیون، دستی در موسیقی هم دارد. وی به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می‌کند و در چند آلبوم و کنسرت این گروه حضور داشته ‌است. مجنون یک نمونه از این آهنگ به سبک خراسانی و قطعه‌ای مربوط به آلبوم لیوا از گروه دارکوب می‌باشد.
او به‌ تازگی به همراه دوستانش یک گروه موسیقی تشکیل داده و قصد دارد قطعه‌هایی در سبک راک بلوز منتشر کند. بهداد پیش از این در زمینه موسیقی با شاعرانی مانند یغما گلرویی همکاری کرده است که تاریک تاریکم نمونه‌ای از آنهاست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 6, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به