برای من، یک مستند خوب، علاوه بر نکات بالا باید تماشاگر را به خود جذب کند، در جنبه‌های بصری و صدابرداری و همچنین در تدوین، خلاقیت نشان داده باشد
آواز خدا به طرزی چشمگیر داستانی ماجراجویانه، قوم‌شناسانه و هنری را در سفری مجذوب‌کننده و الهام‌بخش در هم تنیده است. این فیلم  با ایجاد توازن ماهرانه‌ای میان داستان‌سرایی، دانش و هنر نگاهی اجمالی و نادر به دنیایی دیگر را فراهم می‌کند.
راب سیمز، پروفسور- بخش موسیقی، دانشکده هنر، رسانه، نمایش و طراحی، دانشگاه یورک، تورنتو
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آواز خدا سیری شخصی برای کشف‌ ریشه‌های سازی است که یک تمدن کهن را جلوه می‌دهد‌. ایران کشوری است با مردمانی از‌ اقشار و فرهنگ‌های مختلف و تاریخی پر شکوه و با عظمت.  با این بیان شخصی و خوشایند از موضوعش، عارف موفق می‌شود که به تماشاگرانش عمق و وسعت فرهنگ ایران را یاد‌آوری کند.
بابک پیامی، فیلم‌ساز ایرانی-کانادایی، برنده‌ی جایزه‌ی شیر نقره‌ای جشنواره‌ی فیلم ونیز
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آواز خدا،  فیلمی از عارف محمدی تصویری مجذوب‌کننده از ارتباط او با سرزمینش از طریق جست و جو در تاریخ، فرهنگ و اهمیت عرفانی یک ساز می‌دهد. موسیقی خاص‌ و آوایی از دوران کودکی او - در حالی‌که حس زمان را در بر می‌گیرد، به تمدن‌های سراسر جهان پیوند می‌خورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آن ماری فلمینگ، کارگردان و نویسنده- شناخته شده با Window Horses
 
آواز خدا، مستندی از عارف محمدی درباره‌ی سنت و فلسفه‌ی یارسان و ارتباط آن با‌ ساز تنبور، یک حیطه‌ی نو برای من است. من از این فیلم مطالب زیادی آموختم و‌ کاملاً واضح است که عارف یک روایت‌گر صادق فرهنگ و رسوم آن منطقه از ایران است. کسانی که علاقه‌مند به هنر، فرهنگ و سنت ایران هستند حتماً از این فیلم لذت خواهند برد.
مارک گلسمن، منتقد فیلم، تدوین‌گر- مجله‌یPOV و مونتاژ، استاد دانشگاه رایرسون
 
عواملی که کمک می‌کنند تا فیلمساز بتواند مستندی قابل توجه و ماندگار بسازد به نظر من انتخاب خوب برای موضوع مستند، تحقیق گسترده درباره آن، آشنایی و صمیمی شدن با شخصیت‌های مستند (ارول موریس و کامران حیدری در این کار استاد هستند)، نوشتن فیلمنامه برای آمادگی کامل، آشنایی با محیط‌هایی که قرار است فیلمبرداری در آنها انجام شود و انتخاب پلان‌ها با مشورت با فیلمبردار، انتخاب افکت‌های صدا و موسیقی با کمک صدابردار و آهنگساز، و تدوین درست و حساب شده هستند.
برای من، یک مستند خوب، علاوه بر نکات بالا باید تماشاگر را به خود جذب کند، در جنبه‌های بصری و صدابرداری و همچنین در تدوین، خلاقیت نشان داده باشد. آواز خدا، ساخته عارف محمدی، به عقیده من مستندی است آموزنده و گیرا، درباره موضوعی که کمتر کسی درباره آن سررشته دارد. جنبه‌های بصری فیلم، تدوین آن و استفاده از صدا و موسیقی در آن هم تحسین انگیز هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

علی موسوی / منتقد و نویسنده سینمایی ماهنامه فیلم
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 13, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به