معلمان پس از تایید شدن توسط کالج معلمان و به اصطلاح رسمی شدن، می‌توانند برای افزایش مهارت‌های خود دوره‌های تخصصی کوتاهی را بطور حضوری یا بطور اینترنتی بگذرانند
ساختمانی بلند و مقاوم است که در شماره صد و یک خیابان بلورغربی، با متانت ایستاده است و رفت و آمد ماشین‌ها و مردم تورنتو را نگاه می‌کند. شاید خیال کنید دانشجویان تربیت معلم، آخر سال با کلاه چهارگوش‌ بر سر، و لباس فارغ‌التحصیلی بر تن، و دسته‌ای گل، در یک دست، و مدرک تحصیلی خود، در دست دیگر، لبخند‌زنان، جلوی این ساختمان عکس یادگاری می‌گیرند. نه خیر، لطفا برگردید راه را با هم برویم! کالج معلمان در واقع یک سازمان نظارتی است.
طبق تعریف وبسایت این سازمان (www.oct.ca)، در راس یک مسئول شورا قرار دارد. در رتبه بعد، فردی مدیر اداره ثبت (registrar) است که علاوه بر بخش امور مالی، به چهار شاخه اصلی این سازمان، که خود بخش‌های جداگانه با مدیران مربوط دارند، نظارت دارد:
  • ‌وضع استانداردهای حرفه معلمی و تایید اعتبارمدارک معلمان،
  • تحقیقات و پیگیری تخلفات معلمان،
  • رسیدگی به حق عضویت و پرداخت آن،
  • بخش مکاتبات اداری واطلاعات.
دوره تربیت معلمان در استان انتاریو، در دانشگاه‌هایی که رشته آموزش (education) را ارایه می‌کنند انجام می‌شود.‌ کالج معلمان، مدارک‌ تحصیلی را بررسی می‌کند و کارهای اداری که در رابطه با به رسمیت شناختن تربیت معلمان است را‌ پیگیری می‌کند. در حال حاضر برای معلم شدن در مدارس دولتی انتاریو، تنها راه تایید شدن توسط این کالج است. برای تحصیل در دوره تربیت معلم، باید از قبل یک لیسانس یا مدرک کارشناسی داشته باشید، سپس دوره دو ساله‌ای را در یکی از هجده دانشگاه معتبر برای رشته آموزش در استان انتاریو، بگذرانید که متشکل از چند واحد درسی و چند تمرین کارآموزی در مدارس می‌باشد. تعداد دوره‌های معلمی که بطور تمام وقت یا پاره وقت، ارائه می‌شود بالغ بر پنجاه پروگرام است. معلمان می‌توانند برای دوره دبستان، متوسطه، یا دبیرستان دوره تربیت معلم را پشت سر بگذرانند. در طی مدت کارآموزی از طرف دانشگاه به مدرسه‌ای معرفی می‌شوند‌ و در کلاسی مشغول به همکاری می‌شوند که معلم از قبل این آمادگی را اعلام کرده باشد. در طول این مدت فردی که حالا دانشجو- معلم نامیده می‌شود به کار کلاس میزبان آشنا می‌شود و به مرور کار تدریس در آن کلاس را در دست می‌گیرد. در طول این مدت، کار نظارت بر این کاندیدای معلمی، توسط استادی که از دانشگاه تعیین شده است، و نیز معلم میزبان، انجام می‌شود.  برای تایید توسط کالج معلمان، ضمنا مدرکی هم برای نشان دادن تسلط به زبان انگلیسی لازم است، مثل آیلتس. همینطور گواهی عدم سوء پیشینه از طرف اداره پلیس لازم است. پس از این مراحل، وقت آن است که مدارک توسط کالج تایید و گواهی صادر شود. هر معلم انتاریو، موظف است با پرداخت سالیانه مبلغ یکصد و پنجاه دلار، حق عضویت خود را ادا کند تا کارت جدیدی برای سالی که در پیش رو است چاپ و برایش ارسال شود. این کالج به معلمان تایید (certified) شده و رسمی خود توصیه می‌کند در صورت تمایل، حروف OCT را پس از نام خود در مکاتبات اداری استفاده کنند. به مدرک تربیت معلم Bachelor of Education  می‌گویند. به معلم مورد تایید کالج نیز Ontario Certified Teacher گفته می‌شود.

اگر معلمانی در کشوری غیر از کانادا دوره تربیت معلمی خود را پشت سر گذرنده‌اند، باید از طریق این کالج‌ به ارزیابی مدارک خود اقدام کنند و منتظر جواب بررسی باشند تا بدانند آیا لازم است چند واحد از رشته آموزش را در دانشگاه بگذرانند یا خیر. در این صورت مکاتبه دولت استانی با مسئول مربوطه آموزش در کشور مبدا، نیازمند تایید  عدم سوء سابقه‌ خواهد بود.‌ مترجمان مورد تایید کالج از قبل معرفی شده‌اند و با مراجعه و پرداخت دستمزد، و صبر کردن به مدت لازم، نتیجه این مکاتبات وصول خواهد شد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
معلمان پس از تایید شدن توسط کالج معلمان و به اصطلاح رسمی شدن، می‌توانند برای افزایش مهارت‌های خود دوره‌های تخصصی کوتاهی را بطور حضوری یا بطور اینترنتی بگذرانند تا در زمینه‌ای خاص، مثلا علوم، ریاضی، ... توانایی‌های بیشتری پیدا کنند. این دوره‌ها که به کلام انگلیسی additional qualification  نامیده می‌شوند توسط چندین سازمان و دانشگاه ارائه می‌شود. کالج معلمان هم یکی از برگزارکنندگان این دوره‌هاست. در ضمن این کالج دارای کتابخانه و منابع آموزشی هم هست.

‌حال خوب است بدانیم وظیفه دیگری که در دایره اختیارات و وظایف همین شاخه اول است، چطور زندگی فرزندان ما، و جامعه آموزشی، و در درازمدت، حال و هوای جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد: استانداردهای حرفه معلمی.
طبق‌ اطلاعات به روز شده  در تاریخ هشتم نوامبر سال 2018 می‌بینیم که هدف اصلی (mission) در اولویت قرار دادن علایق و رفاه حال دانش‌آموز در هنگام تدریس و تصمیم‌گیری‌هاست. نگاه کلی (vision) این است که این ارگان، امین ومورد اعتماد در اداره حرفه معلمی در این استان است. همچنین ارزش‌هایی که مورد نظر این کالج است عبارتند از: حفظ منافع عموم، کیفیت عالی و رفتار حرفه‌ای،صداقت و یکرنگی، قابلیت اعتماد و شفافیت، کارآمدی، موثر بودن، و مسئولیت‌پذیری مالی، ثبات و پایداری، مقاومت، احترام به چند فرهنگی و پذیرش تفاوت‌ها، همکاری، تفاهم، و احترام بین دیگر اعضای کالج، شورای کالج، و جامعه ذی‌نفع. به این صورت دیدید که آنچه خوبان همه دارند، معلمان انتاریو باید یکجا داشته باشند! و این گونه است که همکاری، اطلاع رسانی، تلاش و پشتکار سخت و مداوم این سازمان، حافظ منافع ملی جامعه در کوتاه مدت و دراز مدت، ضامن پرورش نیروهایی حرفه‌ای، کل‌نگر، و آگاه، برای کار تدریس فرزندان جامعه و هدایت نسل آینده است. بی‌دلیل نیست که کشورهای زیادی استانداردهای استان انتاریو را تایید کرده‌اند و تلاش می‌کنند نیروهای تعلیم‌گر خود را از این استان استخدام کنند. یعنی به پاس این همه تلاش، کار دقیق، و مداوم کالج و اعضایش که همانا معلمان دلسوز و خدمتکار انتاریو هستند، مدال خدمت بر سینه‌شان خوش می‌درخشد.
 

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

لینک قوانین و مقررات مربوطه از این قرار است:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
https://www.oct.ca/about-the-college/what-we-do/legislation-regulations-and-bylaws
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
‌لطفا وبسایت کالج معلمان را خودتان بازبینی و از جزییات اطلاع کسب کنید. شهروند مطلع‌تر، جامعه بهتر
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 5, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به