در زمینه تعلیم و تربیت هم معلمانی که در کشورهای دیگری غیر از کانادا تجربه معلمی داشته‌اند، پشتوانه‌ای مکمل، برای دنیای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند
هفته پیش دانستیم که کالج معلمان انتاریو، بر کار تربیت معلم دراین استان، نظارت دارد و همچنین به سرفصل‌های فعالیت این ارگان نگاه کردیم و با شرایط معلم شدن در این استان، آشنا شدیم. این بار قصد داریم با نشریه‌های این کالج آشنا شویم.
چنانکه در وبسایت کالج مشاهده می‌شود، "استاندارد"(The Standard For Greater Teaching) نام یکی از تولیداتی است که هر فصل یک شماره‌اش منتشر می‌شود و تازه‌های اطلاعات مربوط به استانداردهای برتر آموزش را منعکس می‌کند. لینک مربوطه در انتهای این متن موجود می‌باشد. از طریق این نشریه، هم اطلاعات ما‌ از باید و نباید‌های جدید در حیطه آموزش انتاریو بالا می‌رود، و هم از رویدادهای فرهنگی-آموزشی‌ جامعه خبر می‌گیریم. مثلا در شماره سپتامبر سال جاری، راجع به برگزاری دهمین سال فستیوال قصه در راکتون انتاریو می‌خوانیم: Telling Tales, Celebrating Stories. یا مثال دیگر درج خبر فستیوال‌" کلمه در خیابان‌" است: Word on the Street The که تورنتو هر سال شاهد برگزاری فستیوال و نمایشگاه کتاب و مجله می‌باشد. هاربر فرانت سنتر، امسال در بیست و دوم و بیست و سوم ماه سپتامبر، میزبان پرحوصله و فرهنگ‌پروری بوده است تا مردم، اعم از کتاب دوستان و نویسندگان و ناشران و کتابفروشان گرد هم آیند و بخوانند و بدانند و انتخاب کنند کدام برتر و کدام برترین است.) اگرچه این نمایشگاه کتاب با نمایشگاه بین‌المللی سالیانه ایران - تهران شباهت قابل ملاحظه‌ای ندارد، و خبری از غرفه‌های غذا و تنقلات نیست، اما بوی کتاب، همان مستی را به کتاب خوان‌ها می‌دهد) بگذریم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نشریه استاندارد، با ظرافت، فرصتی برای آشنایی با کارکردهای‌ همیشگی کالج فراهم می‌نماید. انگار برای آشنایی با کالج، هر بار گوشه‌ای از امکانات و فعالیت‌هایش را معرفی می‌کند. گزارش‌های سالیانه کالج یکی از این موارد است.
و اما اطلاعات مربوط به نصب و انتخاب مدیران جدید، در شاخه‌های کالج را هم می‌توانیم اینجا دنبال کنیم. بخشی از آگاهی‌هایی که به قصد آموزش خانواده‌ها داده می‌شود نیز، از همین کانال منتقل می‌شود.
مجله دیگری که از تولیدات این کالج است و هر فصل یک مرتبه چاپ می‌شود، "گفتگوی تخصصی" یا Professionally Speaking  است. چنانچه علاقه داشته باشید و به نسخه الکترونیکی آن سری بزنید، خواهید دید که اولین شماره آن به سال  1997 میلادی برمی‌گردد.‌ از آن روز تا به اکنون،‌ حال و هوای طرح روی جلد و بضاعت گرافیکی این مجله رشد پیدا کرده است. با دیدن شماره‌های قدیمی،‌ شما می‌توانید به گذشته‌های بدون فوتوشاپ سفر کنید‌ و نیز با دنبال کردن مطالب مندرج در آن می‌توانید سیر تحولات دستاوردها و نیز دست‌اندازهای آموزش در استان انتاریو را مشاهده کنید. این مجله مجالی برای معلمان است تا آموخته‌ها و تجارب موثر خود را به اشتراک بگذارند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

‌در شماره اخیر این مجله (سپتامبر 2018) طرح روی جلد حکایت از توجه و تهیه گزارش و معرفی معلمان بین‌المللی است. گوناگونی فرهنگی درکانادا همیشه باعث غنا بوده و خواهد بود. در زمینه تعلیم و تربیت هم معلمانی که در کشورهای دیگری غیر از کانادا تجربه معلمی داشته‌اند، پشتوانه‌ای مکمل، برای دنیای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در صفحه 6 می‌توانیم نام کارگزاران کالج معلمان را ببینیم. در صفحه 11 پیام مایکل سالواتوری که مقام شناخته شده‌ای در این کالج‌ می‌باشد را با لبخند همیشگی‌اش مشاهده می‌کنیم  (CEO & REGISTRAR ) در این شماره او یادآوری کرده است که برای اعضای کالج همیشه توصیه‌ها و کمک‌های فکری مهیاست. او از خود مثالی زده که نشانه‌ها را جدی گرفتن باعث یادگیری و پیشرفت او شده است. اگرچه موسیقی‌دان نیست، اما چگونه‌ با دقت و ظریف‌بینی، در محضر موسیقی‌دان‌ها چیزی یادگرفته و متوجه شده است یک نوت اشتباه در سازی چون طبل چه اشتباه آزاردهنده‌ای خواهد بود تا لذت یک همنوازی و اجرای کنسرت را زایل کند. همچنین بهداشت روانی کودکان را‌ به عنوان مورد توجه کالج معرفی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این مجله جایی برای مشارکت همه اعضای کالج است، معلم و مدیر و همه کسانی که آستین بالا زده‌اند و در وادی تعلیم و تربیت زحمت کشیده‌اند، حتی حرف‌های شعاری هم رنگ و بوی عمل دارد؛ و این داستانی دلگرم‌کننده است. ‌وقت خوانندگان را با پوشش دادن انواع پژوهش و نظریه و فلسفه نگرفته‌اند. اینجا محل انعکاس کارکردهاست، داخل گود رفته‌ها چه می‌گویند، نه فقط نظریه‌پردازان پشت میز.
در صفحه 13 هم مطلبی زیبا در باب آشنا کردن ما با چند تن از معلمان است که حرفه معلمی در کانادا را بسیار متفاوت از کشور خود یافته‌اند، اما پله‌های رشد را طی کرده‌ و در سیستم انتاریو موفق شده‌اند تا مورد تایید کالج قرار بگیرند و نهایتا‌ با تلاش فراوان، به شغل دلخواه خود رسیده‌اند و اندوخته‌های فرهنگی خود را با دانش‌آموزان امروز انتاریو به اشتراک می‌گذارند.
در چند صفحه انتهایی این مجله رسیدگی به تخلفات اعضای کالج و نتایج مربوطه به چاپ می‌رسد. اگرچه بهترین حالت این است که روزی بیاید که چنین صفحاتی خالی بماند، اما واقعیت این است که چون کالج معلمان، متولی امر آموزش در استان انتاریو می‌باشد، و نظارت مستمر بر کار معلمان، به نوعی ضامن سلامت فضای آموزش فرزندان این خاک و بوم است، تخلفات صنفی را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بدین وسیله اقدامی پیشگیرانه و برخوردی قضایی در آن واحد انجام شود. این داستان هم از باقی زمینه‌های آموزش و پرورش جدا نیست، باید هر روز قدمی رو به جلو برداشته شود تا اوضاع بهتر شود. جای رشد بسیاری هنوز هست. مگر نه اینکه هر مشکلی که پیش می‌آید فرصتی جدید برای آزمودن و کشف و تجربه و نتیجه‌گیری و فرداهای بهتر است؟!
برای اطلاعات دقیق‌تر به وبسایت‌های زیر مراجعه کنید:
نشریه کالج معلمان انتاریو:
tps://professionallyspeaking.oct.ca/archives/back_issues.aspx#1997
 
نشریه الکترونیکی استاندارد:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

https://www.oct.ca/i/standard/std_september_2018_eng.html
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 12, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به