رنگ پوست، مذهب یا نژاد یا دلبخواهی؟ تصویر را مقایسه کنید
ترجمه ایران استار - هر بار که یک عمل تروریستی یا تیراندازی رخ می‌دهد، مسلمانان با شنیدن این خبر با ترس می‌پرسند: مظنون که مسلمان نیست؟‌ این به این دلیل نیست که الزاما همه تروریست‌ها مسلمان هستند، بلکه دلیل اصلی این مسئله آنست که در مواردی که‌ از روی اتفاق فرد خاطی مسلمان از آب درآمده، ما شاهد افزایش پوشش رسانه‌ای‌، نفرت وحشتناک و ناعادلانه علیه مسلمانان بوده و هستیم.
"عمر آلانتور" دانشجوی‌ فلسطینی - آمریکایی می‌گوید: "من به عنوان یک مسلمان از محکوم کردن مداوم حملات تروریستی توسط افراد خشن که باعث بدنامی دین می‌شوند خسته شده‌ام. من از محکوم کردن این حملات به افرادی که آرام در حال گذراندن زندگی هستند‌ یا حتی‌ زمانی که مسلمانان توسط همین تروریست‌های افراطی کشته می‌شوند، خسته شده‌ام.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
زمانی که مظنون در یک حمله تروریستی یک غیرمسلمان است شما کلمه تروریست را نمی‌شنوید در این حالت شما با کسی روبرو هستید که مشکل ذهنی دارد .این در حالی است که صد‌ها حملات تروریستی در سرتاسر جهان که توسط غیرمسلمانان انجام شده که حتی یکی از آنها به گوش شما نرسیده است رسانه‌ها حمله تروریستی مشابه را پوشش نمی‌دهند".
حالا زمان آن است که ما واقعیت را روشن کنیم و این اسلام هراسی را با استفاده از حقایق بدور بریزیم. این‌ پنج نکته ثابت خواهم کرد که مسلمانان تروریست نیستند:

1 - اکثریت ترویست‌های خاک ایالات متحده را‌ غیر مسلمانان تشکیل می‌دهند. طبق گفته اف‌بی‌آی، 94% حملات تروریستی انجام شده در آن کشور از سال 1980 تا 2005 توسط غیرمسلمانان برنامه‌ریزی و صورت‌پذیرفته است‌ و این یعنی تروریست‌های غیر مسلمان 9 برابر مسلمان هستند. با توجه به همین گزارش‌، اقدامات تروریستی که توسط یهودیان انجام گرفته بیش از مسلمانان بوده است. اما سوال این است که چرا شما تا به حال چنین چیزهایی را در رسانه‌ها نشنیده‌اید‌؟ پاسخ به این سوال را به عهده‌ی خود شما می‌گذارم. لازم به ذکر است که به همان دلائلی که ما نمی‌توانیم کل دین یهودیت یا مسیحیت را، بخاطر تعدادی از باورمدارانش که  اعمال خشونت‌آمیزی را مرتکب می‌شوند سرزنش کنیم، بنابراین ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم اسلام را به واسطه مسلمانانی که از نظر تعداد در اعمال خشونت‌آمیز بسیار کمتر از دیگران مقصر بوده‌اند را نیز سرزنش کنیم.

2 -‌ غیر مسلمانان اکثریت اعمال تروریستی در اروپا را انجام می‌دهند. طی پنج سال گذشته بیش از هزار عمل تروریستی در اروپا رخ داده است، حدس می‌زنید که چند درصد از این جنایات را‌ مسلمان انجام داده‌اند؟ واقعیت اینست که کمتر از 2 درصد افراد مظنون مسلمان بوده‌اند.

3 - حتی اگر تمام حملات تروریستی توسط مسلمان انجام شود، هنوز هم نمی‌توانید تروریسم را با اسلام مرتبط کنید، از سال 1970 در سراسر جهان 140000 حملات تروریستی صورت گرفته است. حتی اگر مسلمانان تمام این حملات را انجام دهند (البته این فرض بی‌معنی است)، این تروریست‌ها کمتر از 0.00009 درصد از جمعیت مسلمانان را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار‌ به نظر می‌رسد جریانی وجود دارد تا موارد مربوط به مسلمانان را بیشتر بزرگ‌نمایی کند {و سپس آنرا مساوی اسلام قرار دهد}.

4 – اگر همچنان می‌خواهید ادعا کنید که همه مسلمانان تروریست هستند باید بگوئید که همه مسلمانان نیز صلح‌طلبند. با توجه به ریاضیات و آمار، وجود یک درصد بسیار کوچک تروریست که از قضا مسلمان از آب درآمدند، در مقابل این واقعیت قرار می‌گیرد که در جوائز صلح نوبل سال گذشته از میان 12 برنده، 5 نفرشان، یعنی 42% آنها را مسلمان تشکیل داده‌اند. با این بررسی آماری حال باید گفت که مسلمانان نه تنها تروریست نیستند که صلح‌طلبند.

5-  اگر شما از مسلمان‌ها می‌ترسید پس باید از مبلمان خانگی و کودکان نوپا نیز بترسید! طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کارولینای شمالی، کمتر از 0.0002 درصد آمریکایی‌هایی که از 11 سپتامبر به بعد کشته شده‌اند توسط مسلمانان به قتل رسیده‌اند. این مطالعات در "چپل‌هیل" انجام گرفته بود همان جایی که یک غیر مسلمان، 3 مسلمان را به طرز وحشیانه‌ای کشت و رسانه‌ها گفتند این حمله در اثر اختلاف بر سر پارکینگ صورت گرفته است. ‌آمار سال 2013 ‌نشان می‌دهد که تعداد افراد آمریکایی که به خاطر برخورد با نیمکت‌، تلویزیون، یا کودکان نو‌پای اسلحه به دست، کشته شده‌اند بیشتر از آمار مرگ و میر به دست مسلمانان است.

هنگامی که یک راننده مست باعث تصادف اتومبیل می‌شود، ما هرگز سازنده خودرو را برای اقدامات خشونت‌آمیز آن راننده سرزنش نمی‌کنیم. این به این دلیل است که ما متوجه هستیم که نمی‌توانیم کل شرکت خودرویی که میلیون‌ها خودروی ایمن را تولید می‌کند را فقط به این علت که یک اتومبیل توسط فرد خاطی باعث ایجاد صدمه شده را محکوم کنیم.‌‌ بنابراین، ما نباید یک دین کامل با بیش از 1.6 میلیارد نفر طرفداران صلح‌طلب را به خاطر اقدامات نسبتا کمیاب عده‌ای محکوم کنیم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کسی انکار نمی‌کند که تروریسم یک تهدید واقعی است، قطعا هست. با این حال، منصفانه نیست که‌ کلمات "مسلمان" و "تروریست" را به هم مرتبط کنید، در حالی واقعیت چیز دیگریست. تنها راهی که ما می‌توانيم برای از بین بردن تروریسم انجام دهیم پیدا کردن ریشه‌های واقعی این جریان و ارائه واقعی و بدون جهت‌ورزی و منصفانه آن در رسانه‌هاست. امسال در ایالات متحده 355 تیراندازی گسترده انجام گرفته است ولی فقط در خصوص تیر اندازی "سن برناردینو" صحبت شد که عامل آن مسلمان بوده است. اینها همه حقایق و واقعیت هستند. به قول مارتین لوترکینگ جونیور: "نفرت نمی‌تواند نفرت را نابود کند، این فقط عشق است که می‌تواند نفرت را ریشه‌کن نماید".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 1, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به