روسیه مسئولیت خود را انجام داده است ولی ما آتش‌نشان دنیا نیستیم
رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید که خروج ایران از برنامه جامع اقدام مشترک، موسوم به برجام، سودی برای تهران نخواهد داشت. ولادیمیر پوتین که روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، اظهار داشت: "صریح بگویم، من دلیلی نمی‌بینم که آنها [ایرانی‌ها] بخواهند از برجام خارج شوند". رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد موضع خود را صریح بیان می‌کند چرا که این موضوع را به ایرانی‌ها گفته است. به گفته وی، خروج ایران از این توافق "در نهایت باعث می‌شود که تهران مقصر فروپاشی برجام شناخته شود و نه واشینگتن که این روند را کلید زد".
آقای پوتین اظهار داشت:‌ "من بارها در گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی گفته‌ام که، به نظر من، مصلحت بالای ایران ایجاب می‌کند که فارغ از هر اتفاقی در این توافق بماند. چون به محض اینکه [به خروج آمریکا از برجام] واکنش نشان دهد و اعلام کند که از آن خارج می‌شود، فردا همه فراموش خواهند کرد که ایالات متحده عامل فروپاشی این توافق است و ایران مقصر شناخته می‌شود". 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا و کاهش تعهدات تهران در برجام گفت: "باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. روسیه مامور آتش‌نشانی نیست، ما نمی‌توانیم هر چیزی را نجات دهیم وقتی که قضایا کاملا دست ما نیست". آقای پوتین با بیان اینکه "روسیه مسئولیت خود را انجام داده است" افزود: "ما آماده‌ایم که به ایفای نقش مثبت خود ادامه دهیم ولی این مسئله فقط به ما بستگی ندارد. بستگی به همه شرکا و بازیگران از جمله ایالات متحده، کشورهای اروپایی و ایران دارد".
اظهارات وی یک روز پس از دیدار با مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در بندر سوچی روسیه بیان می‌شود که هدف از آن بحث و تبادل‌نظر درباره روابط دوجانبه و همچنین تنش‌های اخیر بین تهران و واشینگتن اعلام شده بود. آمریکا اوایل هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به "تهدیدهای اخیر ایران" ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را همراه با شماری بمب‌افکن بی- ۵۲ به خلیج فارس فرستاده است. واشینگتن چند روز بعد بخش فلزات و صنایع معدنی ایران را تحریم کرد.
ایران هم هفته گذشته خبر داد که به خاطر خروج آمریکا از برجام و از آنجا که تاکنون نفعی از توافق هسته‌ای نبرده است برخی از تعهداتش در چارچوب برجام را کاهش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جنگ لفظی مقام‌های تهران و واشینگتن در روزهای گذشته به اندازه‌ای بالا گرفت که موجب تشدید نگرانی‌ها در خصوص برخورد نظامی دو کشور شد. با این حال، مقام‌های ایران و آمریکا روز سه‌شنبه هفته جاری تاکید کردند که خواهان جنگ با یکدیگر نیستند. به رغم این تحول، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت مایک پومپئو در دیدار روز گذشته خود با رئیس‌جمهوری روسیه، هیچ گامی برای رفع نگرانی مسکو در ارتباط با بحران ایران برنداشت. دمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: وزیر خارجه آمریکا در مورد بحران ایران هیچ اطمینانی به پوتین نداد که بتواند رفع نگرانی کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 15, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به