نتایج انتخابات نشان داد ٣/۶۱ درصد از مردم به نفع وضعیت موجود (اولین پیروز) رای داده در حالیکه فقط ۷/٣۸ درصد به سیستم "سهم به نسبت" روی خوش نشان دادند
ترجمه ایران استار - مردم بریتیش‌کلمبیا برای بار سوم به تغییر سیستم انتخاباتی و تبدیل آن به سیستم "سهم به نسبت" رای منفی دادند تا سیستم "اولین پیروز" همچنان تعیین کننده انتخابات استانی باشد. نتایج انتخابات نشان داد ٣/۶۱ درصد از مردم به نفع وضعیت موجود (اولین پیروز) رای داده در حالیکه فقط ۷/٣۸ درصد به سیستم "سهم به نسبت" روی خوش نشان دادند.
"جان هرگان"، نخست وزیر نیودموکرات بریتیش‌کلمبیا در یک مصاحبه خبری، ضمن ابراز ناامیدی از این نتیجه آنرا قابل احترام دانست. به گفته او مردم بریتیش‌کلمبیا برگزیدند که با سیستم انتخاباتی جاری بمانند. این همه‌پرسی به این دلیل برگزار شد مردم سیستم انتخاباتی خود را تعیین کنند و نه سیاستمداران. حزب نیودموکرات‌ها و حزب سبز در سطوح استانی و فدرال طرفدار سیستم انتخاباتی "سهم به نسبت" (شبیه فرانسه) هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
رهبر لیبرال "اندرو ویلکینسون" ضمن استقبال از این نتیجه گفت که این نشان دهنده قدرت مردم‌سالاری است؛ اما در عین حال از همه‌پُرسی انتقاد کرد زیرا به گفته وی این فرآیند از ابتدا دارای اشکال بوده چرا که نیودموکرات‌ها برای رضایت حزب سبز و ماندن در قدرت همه برگه‌ها را بنفع خود منظم کرده بودند. او افزوده که این نوع کارها باعث پیشرفت دموکراسی نمی‌شود بلکه فقط بخاطر حفظ قدرت است. همه‌پُرسی بخشی از توافق ائتلافی بین حزب نیودموکرات با حزب سبز است تا سبزها همچنان به حمایت خود از دولت اقلیت نیودموکرات‌ها ادامه دهند.
"اندرو ویور"، رهبر حزب سبز استان بریتیش‌کلمبیا که برای موفقیت "سهم به نسبت" مبارزه می‌نمود ضمن انعکاس ابراز ناامیدیش گفت: "نتیجه این همه‌پُرسی به شکست توافق میان سبزها و نیودموکرات‌ها نخواهند انجامید. من این نتیجه را به چشم یک شکست نمی‌نگرم. حقیقت مهم انیست که انتخاباتی در بریتیش‌کلمبیا بسیار خوب برگزار شد. مردم این فرصت را پیدا کردند که اطلاعات بسیاری را بدست آورند و {بنا به آن انتخاب خود را انجام دادند و} ما باید به آن احترام بگذاریم. "ویور" و "کارول جیمز" معاون نخست وزیر، هردو اعلام نمودند که آنها موضوع اصلاحات انتخاباتی را به این زودی‌ها مطرح نخواهند نمود. جیمز افزود: "بنظر من اصلاحات انتخاباتی به پایان رسیده و مردم در این فرایند حضور داشته و نظر خود را بیان نمودند".ما متعهد به شرکت و حضور مردم بوده واز دیدگاه خود این کار خوب را ادامه می دهیم.
سیستم "سهم به نسبت" ۴۱ درصد و بیشترین آراء را به خود اختصاص داد، "نسبت دو نفری" 29.45 درصد و "نسبت شهری و روستایی" با 29.31 درصد سومین انتخاب مردم بودند. اکثریت در شهرهای ونکوور، برنبی، کملوپس، علیه نمایندگی متناسب رای دادند. اهالی منطقه ویکتوریا و کوتنی و نیمه شمالی شهر ونکوور، موافق تغییر بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق نقشه لیبرال‌های بریتیش‌کلمبیا بیشتر به سیستم جاری "اولین پیروز" رای داده بودند. 1.39 میلیون رای در صندوق‌ها انداخته شد که ۲۴۶۱ رای از آنها باطله بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 26, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به