آنا اسکمانی، شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار از ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان راه یافته است. او که از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمده، ۲۸ ساله است و مدرک کارشناسی علوم سیاسی و مطالعات زنان، و کارشناسی ارشد مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی دارد
رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت‌های مختلف به پای صندوق‌های رای رفتند. نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوری‌خواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.
شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت‌های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده‌اند نمایندگان کنونی جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند. دموکرات‌ها تاکنون ۲۲۲ کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کرده‌اند. این در حالی است که جمهوری‌خواهان ۱۹۹ کرسی به دست آورده‌اند. در مقابل جمهوری‌خواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت‌های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند. جمهوری‌خواهان در مجلس سنا دستکم ۵۱ کرسی در برابر ۴۵ کرسی دموکرات‌ها خواهند داشت. هنوز تکلیف چهار کرسی مشخص نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با پیروزی اکثریت نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نمایندگان بار دیگر پس از هشت سال به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب خواهد شد. نانسی پلوسی پیش از این از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رئیس مجلس نمایندگان بود.

پیروزی بزرگ زنان
با راهیابی 108 زن به کنگره آمریکا، رکورد پیروزی زنان در انتخابات شکسته شد. در این انتخابات زنان افریقایی‌تبار (حزب دموکرات) بیشترین موفقیت را بدست آوردند و توانستند حتی در ایالت‌هایی با گرایش جمهوری‌خواهانه به پیروزی برسند.
آنا اسکمانی، شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار از ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان راه یافته است. او که از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمده، ۲۸ ساله است و مدرک کارشناسی علوم سیاسی و مطالعات زنان، و کارشناسی ارشد مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی دارد. وی اکنون نیز دانشجوی دوره دکتری است و بطور همزمان در یکی از دانشگاه‌های فلوریدا تدریس می‌کند. لازم به ذکر است که آنا با افتخار از ایرانی - آمریکایی بودن خود می‌گوید.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها اولین زنی است که در تاریخ ایالات متحده به ریاست مجلس نمایندگان خواهد رسید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
رشیده طالب و الهان عمر، اولین زنان مسلمانی هستند که در تاریخ آمریکا به عضویت در کنگره این کشور انتخاب شده‌اند. الهان عمر، نامزد سومالیایی تبار حزب دموکرات موفق شد از ایالت مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یابد. رشیده طالب، نامزد فلسطینی تبار حزب دموکرات نیز از ایالت میشیگان به مجلس نمایندگان راه یافت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برای اولین‌بار، شاریس دیویدز و دب هالاند، دو زن که از بومیان آمریکا هستند به عنوان عضو مجلس نمایندگان انتخاب شدند. شاریس دیویدز از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت کانزاس و دب هالاند از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت نیومکزیکو به مجلس نمایندگان راه یافتند.
الکساندریا اوکازیو کورتز، نامزد ۲۹ ساله حزب دموکرات، جوانترین عضو مجلس نمایندگان آینده ایالات متحده خواهد بود، بعلاوه وی اولین زن لاتین‌تبار منتخب نیز هست.

دیگر موارد قابل ذکر:
- دنیس هاف، ستاره "رئالیتی تی‌وی" و صاحب روسپی‌خانه‌ در نوادای آمریکا که چندی پیش در 72 سالگی و در خواب درگذشته بود در انتخابات مجلس ایالتی بر رقیب خود پیروز شد. از آنجا که زمان فوت او به تاریخ برگزاری انتخابات نزدیک بود، نام وی همچنان روی برگه‌های رأی‌گیری باقی مانده بود.
- برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب شود.
- جرد پولیس اولین فرد همجنسگرایی است که در تاریخ آمریکا در یک انتخابات فرمانداری به پیروزی دست می‌یابد، او از حزب دموکرات فرماندار ایالت کلورادو می‌شود.
- میت رامنی، نامزد ناکام حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ موفق شد از ایالت یوتا به مجلس سنا راه یابد.
- تد کروز، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس موفق شد نامزد حزب دموکرات را شکست دهد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

- گرگ پنس، برادر معاون رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای به عنوان عضو مجلس نمایندگان انتخاب شد. برادر بزرگتر مایک پنس از یکی از حوزه‌های انتخابیه ایالت ایندیانا به کنگره ایالات متحده راه یافت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 7, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به