ترامپ می‌گوید گذاشتن تعرفه از سوی آمریکا ربطی به پیمان نفتای-2 ندارد و آمریکا محق است هر زمانی که لازم بداند، برای امنیت ملی خود، بر روی هر کالایی تعرفه و گمرکی بگذارد
ترجمه ایران استار - طبق نظر دادگاه تجارت بین‌الملل آمریکا، این کشور اجازه دارد از لفظ امنیت ملی برای اعمال تعرفه گمرکی استفاده کند، اگرچه بنظر می‌رسد این حکم به زودی در دادگاه تجدید نظر به چالش کشیده شود.
کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا نشست با "رابرت لیگیزرز"، نماینده بازرگانی آمریکا را به نشانه اعتراض ترک کرد. او گفت که کانادا هیچ عجله‌ای در تصویب قانون نفتای-2 با آمریکا تا زمانیکه آمریکا روی فولاد و آلومینیم کانادا تعرفه و گمرکی گذاشته است، ندارد. فریلند گفت: "وجود این نوع گمرکات روی کانادا سوالات جدی‌ای را بوجود می‌آورد... برای پیشرفت درباره نفتای-2 کانادا نیاز دارد که تعرفه‌های آمریکا بر روی کالای کانادایی (موسوم به فصل 232) برداشته شود... من این موضوع را بطور شفاف به سفیر آمریکا گفتم". او در حالیکه با دقت کلماتش را انتخاب می‌کرد افزود: "تعرفه‌های گمرکی آمریکا از دید کانادا کاملا غیرقابل قبول هستند". او به دقت از کلمات "غیرقانونی"، "غیرعادلانه" و "پوچ" چندین بار برای بیان وضعیت موجود استفاده کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نفتای-2 پس از مدت طولانی مذاکره بین دو کشور در 30 نوامبر سال گذشته به تصویب دو دولت رسید. در ابتدا هر دو شریک نفتای آمریکا، یعنی کانادا و مکزیک از تعرفه 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم معاف بودند، تا اینکه ترامپ بناگاه با اعلان "خطر برای امنیت ملی" بر روی این دو کالا تعرفه بست.
در ماه جولای هر دو کشور در مقابل اجرای تعرفه‌های گمرکی آمریکا، روی برخی از کالاهای آمریکایی به همان میزان ارزش دلاری، تعرفه گذاشتند. این تعرفه‌ها طوری طراحی شده بود که روی صنایع مهم پشتیبان ترامپ اثر کند تا او مجبور به برداشتن تعرفه‌ها شود. ترامپ هنوز معتقد است که تعرفه‌ها بایستی بمانند و کانادا و مکزیک باید پیمان نفتای-2 را در مجالس خود تایید کرده و به اجرا بگذارند. ترامپ می‌گوید گذاشتن تعرفه از سوی آمریکا ربطی به پیمان نفتای-2 ندارد و آمریکا محق است هر زمانی که لازم بداند، برای امنیت ملی خود، بر روی هر کالایی تعرفه و گمرکی بگذارد. آمریکا می‌گوید کانادا و مکزیک با شرایط موجود (یعنی وجود تعرفه) نفتای-2 را پذیرفته‌اند.

کانادا و نفتای-2
در طی مذاکرات نفتای-2 ترامپ با استفاده از "فصل 232" تعرفه‌هایی را به عنوان اهرم برای به دست آوردن یک معامله بهتر علیه دو کشور کانادا و مکزیک مورد استفاده قرار داد. آمریکا چنین استدلای کرد که دارد از صنایع آمریکایی و تهدیدات امنیت ملی آنها دفاع می‌کند تا واردات این کالاها با صنایع داخلی نتوانند رقابت کنند. این موضوعی است که فریلند قبولش ندارد.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کانادا در 12 دسامبر متن نفتای-2 را به مجلس برد و طبق قانون این لایحه بایستی ظرف 21 روز کاری کمیته مجلس آنرا به تصویب می‌رساند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. کانادا اکنون زمان بسیار کوتاهی برای تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پیش از این موضوع، جانشین وزیر اقتصاد مکزیک به خبرنگاران گفته بود که مکزیک شرایط کنونی آمریکا را قبول ندارد، و کانادا نیز اعلان کرده که گمرکی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد. این حکم دادگاه پاسخی است به اعتراضات این دو کشور به همراه موسسه آمریکایی فولاد بین‌المللی که می‌گویند روابط اقتصادی که سال‌ها به یک شکل بوده‌اند خطر امنیتی نمی‌توانند باشند و تعرفه‌ها به تجارت و کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند و برای آنها هزینه بوجود می‌آورد. در بودجه کانادا آمده است که این تعرفه‌ها سالیانه 1 بیلیون دلار به اقتصاد کانادا لطمه می‌زند. کانادا در این زمینه به لابی‌گری با افراد با نفوذ آمریکایی ادامه می‌دهد و تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است. قبلا آمریکا تلویحا به کانادا قول داده بود که پس از قبول نفتای-2 این تعرفه‌ها لغو خواهند شد، اما تاکنون به وعده خود عمل نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 27, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به