این اولین‌باری است که پرونده‌های این دو مرد بازداشت شده، به هم ربط داده شده بود
ترجمه ایران استار - چین روز شنبه دو فرد بازداشت شده کانادایی در ماه‌های پیش را متهم کرد که اسرار دولتی چین را سرقت می‌کردند. این اتفاق فقط چند روز پس از آن افتاد که کانادا اعلام کرد با درخواست استرداد مدیر ارشد مالی شرکت "‌هوآوی‌"‌ به آمریکا موافقت‌ کرده است.
چین دو کانادایی را در تاریخ 10 دسامبر بازداشت کرد که از نظر بسیاری به عنوان فشار بر کانادا برای آزاد کردن "منگ وان ژو"، مدیر اصلی مالی غول تکنولوژی چین هوآوی‌، که در روز 1 دسامبر در ونکوور به درخواست ایالات متحده دستگیر شده بود، انجام گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دستگیری وان ژو یک رویه دیپلماتیک ایجاد کرده و روابط کانادا و چین را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. وان ژو که دختر بنیانگذار هوآوی است، به خاطر اتهاماتی مبنی بر داد و ستد مالی با ایران بازداشت شده است. خبرگزاری رسمی چین "زینها" اشاره کرد که "مایکل کوریر"، دیپلمات سابق کانادایی، با نقض قوانین چین، اقدام به جاسوسی و سرقت اسرار و اطلاعات دولت با کمک "مایکل اسپاور"، تاجر کانادایی کرده است. این اولین‌باری است که پرونده‌های این دو مرد به هم ربط داده شده بود. این خبرگزاری گفت کوریر با ویزاهای تجاری و پاسپورت معمولی وارد کشور می‌شده و اطلاعات اصلی خود را از اسپاور بدست می‌آورده است. این اخبار در خبر گزاری رسمی کمیسیون مرکزی سیاسی و حقوقی حزب کمونیست حاکم نیز آمده است. مقامات چینی گفتند چین یک کشور قانونمند است و اقداماتی را که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد را به شدت سرکوب می‌کند.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: "ما به وضوح نگران موضع‌گیری چین در این رابطه هستیم. مایه تاسف است که چین همچنان به بازداشت‌های خود‌سرانه خود ادامه می‌دهد. او اضافه کرد کوریر یک دیپلمات سابق است که به عنوان یک متخصص آسیاشناسی برای پژوهش گروه‌های بین المللی بحران کار می‌کند. اسپاور یک کارآفرین است که برای برقراری ارتباط با مقامات عالی رتبه کره شمالی، از جمله رهبر کیم جونگ یونگ در سطح جهان شناخته شده است".
"راب مللی"، رئیس گروه بین‌المللی بحران کانادا، گفت: "اتهامات علیه کوریر غیر قابل اثبات و بی‌اساس است، مایکل شفاف و آشکارا کار کرد و همیشه مقامات چینی از آنچه که انجام می‌داد آگاه کرده بود او همیشه توصیه‌هایی برای حل و فصل و جلوگیری از کشمکش در سراسر جهان داشت".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پس از بازداشت منگ، یک دادگاه چینی نیز یک کانادایی را محکوم به اعدام کرد. آنها حکم 15 سال زندان او را لغو کردند. کوریر و اسپاور از زمان دستگیری به وکیل دسترسی نداشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کانادا روز جمعه گفت دادرسی به پرونده منگ را به دادگاه‌های آمریکا واگذار خواهد نمود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"دیوید مالونی" سفیر سابق کانادا در چین، گفت: "ادعاهای جدید علیه کوریر و اسپاور، پاسخ به این اقدام دولت کاناداست".
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 6, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به