این شرکت اعمال کانادا و آمریکا در مقابل خود را به ترتیب غیرقانونی و بدون شاهد عنوان کرده است
کانادا
منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی که برای استرداد به آمریکا در کانادا بازداشت شده، اکنون یک شکایت مدنی را به خاطر "نقض جدی حقوق مدنی" خود علیه دولت، سازمان مرزبانی و پلیس فدرال کانادا مطرح کرده است. پرونده این شکایت که روز جمعه اول مارچ تسلیم دادگاه عالی بریتیش کلمبیا شد می‌گوید که افسران سازمان حفاظت مرزی این کشور به بهانه‌های ساختگی او را در فرودگاه برای حداقل 3 ساعت در معرض بازرسی و بازجویی قرار دادند، پیش از آنکه او را متهم به موردی کنند. او پس از بررسی اموالش و پاسخ دادن به سوالات بسیاری توسط پلیس دستگیر شد. او ادعا کرد که ماموران برای گرفتن اطلاعاتی که "فکر نمی‌کردند در صورت بازداشت فوری متهم" بتوانند از او کسب کنند او را در فروگاه نگه داشتند و با این کار حقوق او براساس منشور حقوق و آزادی‌های کانادا را نقض کردند. براساس این شکایت بازداشت او "غیرقانونی" و "خودسرانه" بود و ماموران "عمدا او را در جریان دلایل واقعی بازداشتش قرار ندادند و او را از حق مشاوره و حق سکوت آگاه نکردند". این نوع دستگیری خلاف روند جاری قانونی دستگیری افراد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کانادا در این رابطه هنوز اطلاعیه رسمی نداده است.
چین اقدام دستگیری او را سیاسی - اقتصادی خوانده و به عنوان "سوءاستفاده از پیمان استرداد دوجانبه" میان آمریکا و کانادا محکوم کرده و "مخالفت قاطعانه" خود با این فرآیند را بیان کرده و خواستار آزادی او شده است. منگ کلیه اتهامات وارده را نیز رد می‌کند. اما کانادا می‌گوید در این کشور قانون حاکم است و فقط قوانین را دنبال کرده است.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آمریکا
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یک منبع مطلع گفت شرکت هواوی قصد دارد شکایت خود از دولت آمریکا در اعتراض به ضمیمه جدید قانون موسوم به حوزه اختیارت دفاع ملی را که سال گذشته تصویب شد به دادگاهی در ایالت تگزاس تسلیم کند. طبق این قانون جدید که پکن مدعی است هدف اصلی آن چین است، قراردادهای دولت آمریکا با شرکت‌های چینی از جمله هوآوی به نسبت گذشته بیشتر کنترل می شوند و نقش تصمیمات هیئت ناظر بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا نیز افزایش یافته است. این شکایت نامه روز چهارشنبه 6 مارچ تسلیم دادگاه شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اولین بار روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه ۱۳ اسفند به نقل از دو منبع مطلع از موضوع خبر اقدام قضایی شرکت هوآوی را منتشر کرد.
شرکت هواوی تاکنون حاضر نشده در مورد این خبر اظهار نظر کند ولی خبرنگاران رسانه‌های بین المللی‌از جمله رویترز را به یک کنفرانس مطبوعاتی دعوت کرده که قرار است به زودی در دفتر مرکزی این شرکت در شهر شنژن برگزار شود. این اقدام تازه‌ترین مورد از واکنش‌های شرکت هوآوی به تلاش آمریکا برای استرداد منگ از کانادا و نیز تشویق متحدانش به قطع همکاری با این شرکت چینی به خاطر سوءظن و ادعاهای مربوط به خطر جاسوسی است.
شرکت هواوی در شکایت خود علیه دولت آمریکا ادعا کرد که قانون موسوم به حوزه اختیارات دفاع ملی آمریکا "مقرراتی براساس سوءظن" است و فرد یا گروه مشخصی را بدون محاکمه مجازات می‌کند. این شرکت در بیانیه ای گفت که کنگره آمریکا "هیچ شواهدی در حمایت از محدودیت های اعمال شده ارائه نکرده است."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کانادا روز اول دسامبر براساس تقاضای آمریکا خانم منگ وانژو را بازداشت کرد. دولت و مراجع قضایی آمریکا علیه او و شرکت هواوی اتهامات شدیدی را مطرح کرده اند که در آن این شرکت چینی خطری برای امنیت ملی آمریکا جلوه داده می شود. شرکت هوآوی که تبدیل به دومین شرکت بزرگ تجهیزات مخابراتی دنیا شده، همواره اتهام دخالت در جاسوسی را رد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 6, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به