ترودو در سفر سال 2015 خود به فیلیپین در اینباره با این کشور گفتگو کرده بود که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است
ترجمه ایران استار - رئيس جمهور فيليپين می‌گويد اگر کانادا تا هفته آينده صد‌ها تن زباله‌اش را پس نگيرد، اعلان جنگ خواهد کرد و خودش زباله‌ها را به کانادا منتقل خواهد کرد.
رسانه‌های فیلیپینی گزارش دادند که "رودریگو دوتره"، رئیس جمهور فیلیپین روز سه‌شنبه تهدید کرد که ده‌ها کانتینر پُر از زباله‌های الکترونیکی و ساختمانی که از کانادا به آنجا فرستاده شده و تقریبا شش سال در بندری نزدیک "مانیل" در حال پوسیدن است را به کانادا بر‌می‌گرداند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
بیش از 100 کانتینر در سال 2013 و 2014 توسط‌ یک شرکت کانادایی به عنوان پلاستیک بازیافتی به مانیل منتقل شده است. بازرسان گمرکی کشف کردند که آنها در واقع زباله هستند، از جمله پوشک بچه و بزرگسال، زباله‌های آشپزخانه، و قطعات الکترونیک. کانادا برای نزدیک به شش سال تلاش کرده است تا فیلیپین را قانع کند که این زباله‌ها را دفن کند ولی در سال 2016 دادگاهی در فیلیپین رای به بازگرداندن این زباله‌ها به کانادا را صادر کرد. کانادا استدلال می‌کند که هزینه دفن این زباله‌ها از بازگرداندن آنها کمتر بوده، بعلاوه مشکلات زیست محیطی کمتری را بوجود خواهد آورد، و مضافا اینکه این محموله توسط یک شرکت و نه دولت کانادا به فیلیپین فرستاده شده است.
هفته پیش یک وکیل اهل بریتیش کلمبیا در یک پرونده قانونی گفت: "کانادا کنوانسیون‌های بین‌المللی را {با فرستادن این محموله} نقض کرده است زیرا پسماند سمی یا خطرناک خود را بدون رضایت به کشورهای در حال توسعه ارسال کرده است".
بین سال‌های 2013 و 2014 کانادا محموله‌هایی از زباله را به فیلیپین فرستاده بود. ترودو در سفر سال 2015 خود به فیلیپین در اینباره با این کشور گفتگو کرده بود. سال گذشته فیلپین بعلت اظهار نظرهای کانادا درباره شرایط حقوق بشر این کشور یک قرارداد تجاری بین دو کشور را نیز ملغی اعلان کرده بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
شواهد نشان می‌دهد تا سال 2018 کشور چین عمدتا مواد قابل بازیافت را از سراسر جهان می‌خریده است تا کالاهای ارزانی را تولید کند، اما با دریافت محموله‌های بسیار زیادی که قابل تبدیل نبودند، چین به این برنامه‌اش پایان داده است. برخی از متخصصان معتقدند که این محموله (که سال‌ها قبل از سال 2018 و برنامه چین به فیلیپین برده شده است) "احتمالا" در واقع برای چین فرستاده شده بود و اصولا به عنوان زباله حمل نشده بود. طبق معاهده بین‌المللی سال 1992 همه کشورها موظف شده‌اند که به کشور مقصد اعلان کنند که محموله ارسالی شامل زباله می‌باشد، کانادا این معاهده را امضاء کرده است. اکنون کانادا که طبق این قرارداد مجرم خواهد بود و طبق معاهده بایستی آنرا پس بگیرد، به همین دلیل کانادا بدنبال آنست که به طریقی شرکت درگیر در این کار را مجبور به پرداخت هزینه‌های مربوطه کند که تاکنون موفق نبوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از طرفی دیگر لازم به توضیح است که کانادا زباله‌های خود را برای دفن به  برخی کشورها می‌فرستد و برای این کار به آنها پول پرداخت می‌کند. آمریکا یکی از این کشورهاست که قبل از دریافت زباله از محتوای آن اطمینان حاصل می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 24, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به