معترضان می‌گویند قوانین جدید‌ گروه‌های نژادپرست را تشویق می‌کنند تا اقلیت‌ها را هدف قرار دهند
ترجمه ایران استار - روز یکشنبه بعدازظهر هزاران نفر در اعتراضات ضد نژادپرستی در مرکز شهر مونترال شرکت کردند و خشم خود را از انتخاب دولت "آینده کبک" ابراز نمودند. به گفته آنها قوانین مصوب این دولت بر وضعیت مهاجران و اقلیت‌های مذهبی در این استان تاثیر منفی خواهد گذاشت و برنامه‌ها‌یش نژاد‌پرستانه خواهد بود. "اسکات وینشتین" از صدای مستقل یهودیان گفت: "ما از انتخاب شدن‌ این حزب نگران هستیم زیرا آنها تلاش خواهند کرد تا کبک را به دو قسمت‌ کبکی‌های واقعی و مهاجران تقسیم کنند". البته به نظر می‌رسد منظور از کبکی‌های واقعی کسانی هستند که مدت زمان بیشتری از مهاجرتشان به کانادا گذشته است چون در واقع صاحبان واقعی این سرزمین بومیان هستند.

پس از پیروزی تاریخی در انتخابات استانی هفته گذشته کبک، رهبر حزب "فرانکوئیز لگولت" مجددا قصد دارد تا 20 درصد از میزان ورود مهاجران بکاهد. او همچنین می‌خواهد نمره آزمون زبان فرانسه برای مهاجران را بالاتر ببرد و این کار باعث می‌شود موفقیت افراد برای مهاجرت کمتر گردد.
"خیرا مگدود" یک زن مسلمان که حجاب بر سر داشت می‌گفت از این وضعیت خسته شده است.‌ "‌لگولت‌" رهبر حزب آینده کبک می‌دانست بعضی از کبکی‌ها از سیستم مهاجرت کنونی خسته شده‌اند. البته یکی از اولویت‌های مهم حزب که وی آنرا وعده داده بود منشور "سکولاریسم" بود. به این ترتیب کارمندان دولتی آزاد نیستند تا از نمادهای قابل رویت مرتبط با مذهب مانند سر‌بند و یا روسری استفاده کنند، این موارد شامل افسران پلیس، معلمان و قضات نیز می‌شود.‌

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"فمور مگدود" یکی از معترضان می‌گوید: "ما سال‌ها پیش به اینجا آمدیم تا بتوانیم سهمی در ساختن این کشور داشته و قسمتی از این جامعه باشیم". او اضافه کرد که اولین گروهی که تحت تاثیر قوانین جدید قرار می‌گیرند معلمان هستند.
‌لگولت در پاسخ به این انتقاد که چنین برنامه‌ای بر خلاف منشور حقوق و آزادی قرار دارد گفت: "قوانین باید اجرا شوند". این قانون عدم استفاده از نمادهای مذهبی که 5 سال پیش حزب کبک آنرا در کبک تصویب کرد توسط حکم یک قاضی معلق شد و در پی آن حزب لیبرال در انتخابات استانی حزب کبک را شکست داد. اکنون حزب آینده کبک قصد دارد این قانون را با استفاده از بند  نیت‌وت‌استند که در قانون برای موارد بسیار خاص تعبیه شده است (و داگ فورد می‌خواست از آن در استان انتاریو و محدود کردن تعداد اعضاء شورای شهر استفاده کند) دوباره به اجرا گذاشته و حکم قاضی را بی‌اثر نماید.
"مارلیان لوپز" یکی از معترضین گفت: "ما تا آخر با بی‌عدالتی مبارزه ‌می‌کنیم". معترضان می‌گویند قوانین جدید‌ گروه‌های نژادپرست را تشویق می‌کنند تا اقلیت‌ها را هدف قرار دهند. وینشتین گفت "مشکل اصلی در سیاست‌های دولت جدید است". معترضان قول دادند تا هر کاری را که می‌توانند انجام دهند تا طرح‌های دولت عملی نگردد. وینشتین گفت: "به خیابان رفتن و تظاهرات کردن فقط برای نشان دادن‌ همبستگی است و کار واقعی در محل کار و در داخل جوامع‌ خودمان انجام خواهد گرفت".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 10, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به