ایران هم اکنون بعلت اجرای تحریم‌های خلاف موازین و توافقنامه‌های بین‌المللی از آمریکا به دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت برده است ؛ رئیس دیوان: آمریکا از هر گونه اقدام جدید در این زمینه اجتناب کند
ایران استار- ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ ژوییه (۲ مرداد) گفت: "ما آماده انجام یک توافق واقعی با ایران هستیم، نه مانند توافقی که با دولت قبلی‌مان انجام شده بود". او که در جمع کهنه‌سربازان آمریکایی سخن می‌گفت تاکید کرد: "من از توافق هسته‌ای عقب کشیدم و ایران دیگر کشور سابق نیست". بلافاصله پس از این اظهار نظر، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز، به ایالات متحده هشدار داد که "مراکز استقرار آمریکا در دسترس قدرت دفاعی ایران است".

ترامپ قبلا در توییتی کم سابقه در پاسخ به حسن روحانی که گفته بود آمریکا "با دم شیر بازی نکند... جنگ با ایران مادر جنگ‌ها، و صلح با ایران مادر همه صلح‌ها خواهد بود"، گفته بود: "هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده‌است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ‌ را تحمل کنیم. حواست را جمع کن". پس از آن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نیز اظهارات اخیر ترامپ را رد کرده و آن را نوعی "رجز خوانی" نامید. او در یک توییت کنایه‌آمیز گفت: "...دنیا چند ماه پیش رجز خوانی‌های شدیدتری را شنید {بین ترامپ و کیم} و ایرانی‌ها هم - نمونه‌های متمدنانه‌تر آن را - برای ۴۰ سال شنیده‌اند. تمدن ما هزاران سال قدمت دارد و سقوط امپراتوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراتوری خودمان را که عمرش بیشتر از عمر برخی کشورها بود. مواظب باشید!"

لازم به ذکر است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سفر اخیر خود به سوئیس در جریان دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم این کشور گفته بود "آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرت نفت ایران را بگیرند، آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود، اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید"، و در مقابل فرمانده نیروی دریایی آمریکا گفته بود که اجازه نمی‌دهد جریان انتقال نفت از تنگه هرمز مختل شود. سخنان روحانی مورد تایید سیدعلی خامنه‌ای هم قرار گرفته است.
روحانی در میان سخنانش به این موضوع اشاره کرد که سیاست آمریکا سرنگونی و تجزیه ایران است، جمله‌ای که رویترز پس از آن مطلبی در مورد تلاش سازمان یافته آمریکا برای تحریک نارضایتی در داخل ایران و فروپاشی آن منتشر کرد.

وزارت خارجه نیز ایران اعلان کرده که طبق شواهد، آمریکا روابط ایران و سایرکشورها را هدف قرار داده است، موضوعی که پمپئو، وزیر خارجه آمریکا آنرا در سخنرانی‌اش در جمع برخی ایرانیان ساکن کالیفرنیا رد کرد. او در آن سخنرانی به حکومت ایران حمله کرد و آن را "مافیایی" خواند و روحانیون عالی‌رتبه‌ای از جمله رهبر و رئیس قوه قضائیه و چندین نفر دیگر را به ثروت اندوزی متهم کرد و از "چهل سال دزدی از مردم ایران، اقدامات تروریستی در منطقه و سرکوب بی‌رحمانه در داخل" انتقاد کرد، اما در عین حال گفت آمریکا در پی سرنگونی حکومت ایران نیست و فقط می‌خواهد با ایران مذاکره کرده و به توافقی جدید برسد و در این راه به سختی ایران را تحریم خواهد کرد. سخنرانی پمپئو توسط معترضانی که همه دعوتی بودند برای مدتی قطع شد. وزارت امور خارجه ایران این صحبت‌های پمپئو را "مزورانه" و "سخیف" خوانده و آن را "مصداق بارز دخالت" و "ناقض تعهدات بین‌المللی آمریکا" خوانده و اشاره کرده است که "اقلیت جنگ‌طلب فعلی آمریکا به هیج یک از اصول و هنجارهای اخلاقی، انسانی و حقوقی و بین‌المللی پایبند نیستند".

قرار است تحریم های نفتی علیه ایران از نیمه پاییز، کمتر از ۴ ماه آینده، اجرایی شود. کشورهای اروپا با ارائه برنامه به ایران، خواهان ادامه توافق اتمی برجام هستند و می‌گویند که از منافع ایران در رفع تحریم‌ها حمایت می‌کنند و از جمله به خرید نفت صادراتی ایران ادامه خواهند داد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
ایران هم اکنون بعلت اجرای تحریم‌های خلاف موازین و توافقنامه‌های بین‌المللی از آمریکا به دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت برده است که رییس دیوان با توجه به اهمیت و فوریت درخواستی ایران با استفاده از ماده 74 (4) قواعد دیوان بین‌المللی دادگستری عصر سه‌شنبه طی نامه‌ای رسمی خطاب به وزیر خارجه آمریکا، به آمریکا هشدار داد که از هر گونه اقدام جدید در این زمینه اجتناب کند، و "توجه دولت آمریکا را به این ضرورت جلب می‌کند که باید در زمینه مورد دعوا (بازگشت تحریم‌ها) طوری عمل نماید که آرای آتی دیوان که بعد از جلسه 27 اگوست صادر خواهد کرد، بلا اثر نشود".

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از موضع "محکم" پومپئو و ترامپ در مقابل ایران تقدیر کرد و گفت سالیان سال است که قدرت‌های بزرگ ایران را "لوس کرده‌اند" و اکنون رئیس جمهور آمریکا این "معادله غیر قابل قبول" را تغییر داده است. عربستان هنوز در این باره از خود واکنشی نشان نداده ولی اردوغان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود گفت که تحریم‌های آمریکا برعلیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان با حمایت تلویحی از ایران و در واکنش به توییت ترامپ گفت: تهدید به جنگ هیچوقت فایده نداشته است. لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم بدون اعلام قبلی به اسرائیل و سپس بلافاصله به آلمان رفت و با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور درباره ایران گفت‌وگو کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز در این سفر همراه او بوده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به