بسیاری از کودکان اوتیسم در ایجاد ارتباط و رابطه با دیگران مخصوصا در موقعیت‌های اجتماعی دشواری‌هایی دارند
نویسنده: دکتر دبرا کلن
مترجم: شیدا معنوی

در اکتبر ۲۰۱۶، تحقیقی در مجله "روان پزشکی ملکولی" منتشر شد که در مورد اثر مکمل اسید فولینیک بر بالا بردن ارتباط در کودکان اتیستیک بحث کرده بود. گفته شده است که بیشتر از ٪۲ کودکان آمریکایی نشانه‌هایی دارند که روی طیف اتیسم قرار دارد. بسیاری از این کودکان در ایجاد ارتباط و رابطه با دیگران مخصوصا در موقعیت‌های اجتماعی دشواری‌هایی دارند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در صورتیکه دلیل اتیسم هنوز معلوم نیست، بعضی همبستگی‌ها نشان داده شده است. برای مثال، مدارکی است مبنی بر اینکه مادرانی که مکمل فولیت ( ویتامین ب) را قبل و درحین بارداری مصرف کرده‌اند، احتمال کمتری برای داشتن فرزندان اتیستیک دارند. این چنین یافته‌هایی، تحقیقات جدیدی برای استفاده از مکمل‌های فولیت را به عنوان درمان بالقوه برای اتیسم ایجاد کرد.
میزان مصرفی فولیت برای جذب شدن توسط بدن باید به اسید فولینیک تجزیه شود. ‌جهش‌های ژنتیکی متفاوتی می‌تواند از این تجزیه پیش‌گیری کند. اگرچه، تحقیقات قبلی مدارکی مبنی بر اینکه کودکانی که تشخیص اتیسم گرفته‌اند پادتن‌های دریافت کننده‌ی فولیت بیشتری دارند را یافته بود. به این ترتیب، کودکان اتیستیک باید به فولینیک اسید پاسخ دهند. مکمل‌های فولینیک اسید به نسخه نیاز دارند ولی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آن امن و بی‌ضرر است.

دکتر ریچارد فرای از مرکز تحقیقات بیمارستان کودکان آرکانساس، تحقیقی در ۱۲ هفته انجام داد. این تحقیق به این منظور بود که آیا مکمل اسید فولینیک نشانه‌های اتیسم را بهبود می‌بخشد یا نه. تحقیق آنها شامل ۴۸ کودک ۳-۱۴ ساله بود. در بین این شرکت‌کنندگان، ٪۷۹ آنها مذکر بودند. این کودکان تشخیص اتیسم گرفته بودند. محققان به تعدادی از این کودکان که بطور تصادفی انتخاب شده بودند مکمل اسید فولینیک و به تعدادی دیگر دارونما ( خوراکی شبیه قرص که هیچ اثر دارویی ندارد) دادند. دوز فولینیک اسید براساس وزن و حداکثر تا ۵۰ میلی‌گرم در روز تعیین شده بود. هر کودک بطور کامل و بطور فردی قبل از شروع ۱۲ هفته و بعد از آن ارزیابی شده بودند. محققان هم چنین از والدین خواسته بودند قبل و بعد تحقیق یک پرسش نامه‌ای را پر کنند. آنها نتایج را در مجله روان‌پزشکی ملکولی در اکتبر ۲۰۱۶ بصورت آنلاین و در فوریه ۲۰۱۸ بصورت کتبی منتشر کردند. آنها فهمیدند که کودکانی که مکمل اسید فولینیک مصرف کرده بودند پیشرفت واضحی در زندگی روزمره و مهارت ارتباط کلامی نشان دادند.هیچ ضرر قابل توجهی گزارش نشده بود. علاوه بر این، آنها فهمیدند که پادتن‌های آلفا دریافت کننده فولیت بایومارکر هستند (‌نوعی دارو که وارد خون می‌شوند ومی‌تواند‌ هر چیز غیرطبیعی یا خلل را تشخیص دهد) که می‌تواند پاسخ کودک به درمان با اسید فولیک را پیش‌بینی کند.

این یافته‌ها امیدوار کننده‌اند زیرا در حال حاضر، تنها داروهای تایید شده برای اتیسم داروهای روان‌درمانی است که اثرات محدودی دارند و ممکن است منجربه عوارض جانبی ناخواسته شود. با این حال، محققان اعلام کردند که هنوز نیاز به تحقیقات زیادی وجود دارد که این یافته‌های اولیه را ثابت کند و تعیین کند که تا چه زمانی مصرف این مکمل‌ها لازم است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 8, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به