با داشتن اطلاعات مختلف از مشتریان خود خواهید توانست ارتباط مناسبی با آنها بوجود آورید

سلام مجدد، امیدوارم که حالتان خوب باشد. ممنون از Commentها و تماس‌هایی که در رابطه با ویدئوهای قبلی گرفتید، متشکرم.
باز هم بحثمان در رابطه با Marketing خواهد بود ولی این بار می‌خواهم یک مقدار Focus بکنم روی بخشهایی از Marketing و یک مقدار کوچک‌ترش کنیم. یعنی نمی‌خواهیم general صحبت ‌کنیم.
اولا با حضور این ویروس کرونا چه اتفاقی افتاد؟ یک تعداد خیلی زیادی از Businessها مجبور شدند بروند روی بخش Online. حالا آنهایی که از قبل رفته بودند موفق‌تر و پیروزتر هستند، آنهایی هم که نرفته بودند و هیچ Choice ندارند خوب این یعنی چه؟ یعنی کار برای بچه‌هایی که Online marketing،‌website design graphic کار می‌کنند بیشتر خواهد شد، پس خودتان را آماده بکنید اطلاعاتتان را Up-to-date بکنید که برویم در این زمینه.‌
اولین بخش از Marketing که دوست دارم به آن اشاره کنم Buyer persona است. یعنی ساخت یک platform که تمام مسائل و مشخصات مربوط به مشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد. خوب اسمش چیست؟ نام خانوادگی‌اش چیست؟ ایمیلی که استفاده می‌کند چیست؟ تلفنش چیست؟ درآمدش چقدر است؟ چند سالش است؟ جنسیتش چیست؟ در کدام محله از دنیا زندگی می‌کند؟ همه اینها به ما یک ساختار و ‌Database را می‌دهد که ما توسط آن روی استراتژی‌های Marketingمان می‌توانیم تصمیم بهتری بگیریم فقط در این شرایط است که ما در اصل داریم مشتری‌هایی را جذب Businessمان می‌کنیم که اینها درست برای خرید همین Business طراحی شده است. به عنوان‌ مثال اگر دارید دوربینی مثل Go pro را می‌فروشید یا یک خدماتی مثل لوله‌کشی را دارید انجام می‌دهید، باید بدانید کجا Focus کنید، کجا تبلیغ کنید، چه بگویید و چه نگویید. همه اینها جزو همان درسهای مربوط به Digital marketing یا Online marketing است که ما همه اینها را به عنوان Course آماده certified شده در وب سایت Pixel man.ca ارائه می‌دهیم و اینها را خودتان بعدا می‌روید و چک می‌کنید. بعد از اینکه Buyer personaتان درست شد و Database آن از تمام آدمهایی که فکر می‌کنید ممکن است بخواهند با شما رابطه برقرار کنند یا Business شما را بخرند یا سرویس شما را استفاده کنند. باید برویم سراغ Email marketing من همیشه در Marketing روی یک درسی خیلی تاکید دارم و می‌گویم همیشه حواستان باشد بهترین assetی که شما در کارتان دارید و می‌توانید روی آن مانور Marketing بدهید لیست ایمیل‌هایتان است. پس حتما فراموش نکنید که یک اکانت ‌Mailchimp یا هر کدام از اینهایی که تعداد زیادی ایمیل می‌فرستد را آماده داشته باشید و با طراحی درست و با توجه به اصول طراحی CRAP که جلسات قبلی هم به آن اشاره کرده بودم طراحی کنید و ایمیل‌هایتان را به صورت هفتگی، منظم، با یک Topicمشخص، با یک موضوع مشخص Advertise کنید، بیرون بفرستید تا مرتب مشتری‌هایتان را، چه آنهایی که Upgrade می‌خواهند بشوند، چه آنهایی که ممکن است از قبل مشتری شما بوده‌اند، در یک راستای مشخص و منظم نگه دارید. من توصیه می‌کنم حتما این Balance بین Buyer persona که در نتیجه می‌شود target audience یا goal نهایی مشتریانی که می‌خواهید پیدا کنید را با توجه به Database، Buyer personaتان رابطه‌اش را درست نگه دارید، تا بتوانید درست هدایت کنید و به آن چیزی که می‌خواهید برسید.
امیدوارم با این بحث‌های تخصصی سرتان را درد نیاورده باشم ولی امیدوار هم هستم که دوست داشته باشید.
موفق باشید.
 چگونه می‌توانید با داشتن اطلاعات مشتری بازاریابی کارآمدی داشته باشید؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به