اگر نکات ریز تبلیغات در گوگل را بدانید و رعایت کنید از هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات خود جلوگیری می‌کنید

KPI، key word performance index امروز می‌خواهم بگویم چطور‌ ad بگذاریم در Google که مثل این دوستمان که چند روز پیش آمده بود پیش من و می‌گفت Google ماهی 3000 تا از من کم می‌کند دچار مشکل نشویم.
سلام و عرض ادب و احترام فرید قاسم اسد هستم، مدرس و بنیانگذار ‌education pixel man و‌Pixel man marketing.
یک اتفاق جالبی افتاد هفته گذشته، یکی از دوستان که business خوبی هم دارد آمد پیش من و گفت که فرید من نگاه کردم و دیدم مثلا 3 یا 4 هزار دلار Google در ماه از من پول کم می‌کند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد، خوب من شروع کردم به آنالیز کردن و به این نتیجه رسیدیم که key wordهایی که در‌Google ad گذاشته شده است درست کار نمی‌کند، یعنی چه؟ یعنی KPI که اول گفتم‌key word performance index درست setup نشده است و هر کس این طرف و آن طرف کلیک می‌کند Google یک پولی کم می‌کند. چه کار کنیم از این مخمصه وقتی می‌خواهیم روی Google، ad بگذاریم خلاصی پیدا کنیم؟
اول اینکه مردم بروند و کلیک کنند بد نیست، خیلی هم خوب است ولی چه کسی کلیک بکند و تبدیل به مشتری واقعی شود مهم است. خوب پس اولین KPI که باید setup کنیم وقتی دارید Google ad خودتان را می‌گذارید age را باید مشخص کنید. اصلا target audience شما درآمده است قبل از اینکه Google ad بگذارید؟ Target audience این کار را می‌کند که می‌گوید مشتری‌های شما بیشتر مرد هستند یا زن هستند و در این منطقه جغرافیایی بیشتر تمرکز دارند و سن آنها مثلا بین 40 سال تا 60 سال است. خوب شما وقتی اینها را در Google ad خود setup نمی‌کنید و همینطور کلیک می‌کنید و می‌زنید و می‌روید اتفاقی که می‌افتد این است که یک مرتبه می‌بینید آخر ماه چند هزار دلار شما را شارژ کرده است و هیچ مشتری هم نگرفته‌اید.
این‌ها را گفتم که بدانید این کار سختی است و نمی‌شود به این سادگی آن را انجام داد و مرحله دوم این است که ما فرض می‌کنیم این KPI، Google ad را درست انجام داده‌ایم و داریم با آن کار می‌کنیم و این‌ها کجا می‌روند؟ این‌ها می‌روند و کلیک می‌کنند و می‌آیند به یک جایی به اسم landing pageهای شما. landing page شما می‌تواند social media شما باشد، می‌تواند یک صفحه از وب سایت شما باشد. سوال اینجاست که آیا این درست طراحی شده است یا نه؟ درست طراحی شده، خودش می‌شود یک کوهی از اطلاعات که ما باید برای آن campaign marketing خاصی که داریم setup می‌کنیم درست آماده کنیم.
ببینید الان یواش یواش متوجه می‌شویم که این marketing و digital marketing اصلا کار ساده‌ای نیست، یک تخصص بزرگ و عریض و طویل است که باید درست narrow و نازکش کنیم تا به آن هدف یا آن peak آخر که همان sell است برسیم. مطلب دیگری که می‌خواهم در این زمینه بگویم قبل از اینکه ad را در Google بگذاریم، SEO وب سایت‌تان است یا حتی social media شما. ما ده تا شرط داریم قبل از اینکه ad را بگذاریم در Google، این ده تا طولانی هستند و الان نمی‌توانم آنها را بگویم ولی حتما در هفته آینده این ده تا رول یا نقش اصلی را که قبل از اینکه Google ad بگذارید برایتان می‌گویم تا بدانید که چطور باید این کار را انجام دهید.
‌اگر سوالی هم در رابطه با بازاریابی و marketing شرکت یا موسسه‌تان دارید شماره من این زیر است و تماس بگیرید و در خدمتتان خواهم بود. موفق باشید.
چه اشتباهاتی منجر به هزینه‌های سرسام‌آور در گوگل می‌شود که می‌توانید جلویشان را بگیرید؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به