به چه دلایلی یک بیزینس شکست می‌خورد و چگونه باید از آنها پرهیز کرد؟

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما بینندگان عزیز برنامه دانستنیها. خوب شده این برنامه‌ها، ما هرچه اطلاعات داریم می‌گوئیم. خوب مرا می‌شناسید، من بنیانگذار "پیکسلمن" هستم چه مارکتینگ چه آموزشی.
امروز می‌خواهم درباره یک موضوع بسیار بسیار مهم، و درباره بیزینس‌هایی صحبت کنم که از سال 2017 و 2018 به بعد خیلی موفق نبودند یا خیلی موفق نیستند. برویم ببینیم چه اتفاقی برای آنها افتاده است. علت آنکه برخی از بیزینس‌ها نمی‌توانند خودشان را با شرایط موجود مطابقت بدهند با بازار دنیای دیجیتال مارکتینگ اینست که اینها به 12 اصلی که باید در دیجیتال به سمت جلو بروند از قبل پایه‌هایشان را درست نگذاشته‌اند.
اولین اصل بنظرم اینه که becoming ندارند، یعنی پایه بیزینس برای این درست نشده که به موقع تغییر کند از یک شرایط به یک شرایط دیگر. خوب این بیزینسی که دارید پایه‌هایش را می‌گذارید در همان بیزینس‌پلن اولی باید آنرا قرار دهید. اگر بلد نیستید این شرایط قابلیت تغییر را در آن بگنجانید بهتر است مراجعه کنید به متخصصی که یک بیزینس‌پلن می‌نویسد یا مارکتینگ‌پلن می‌نویسد، این را برایتان بنویسد. پس بیزینس شما هرچه که هست، می‌خواهد یک فروشگاه خواربارفروشی باشد یا یک تکنولوژی پیشرفته باشد باید برای تغییر شرایط یا بهتر شدن آماده باشد.
دومین مطلبی که می‌خواهم بگویم که همواره مهم است اینست: بتواند cognifying را در خودش قرار دهد. یعنی اینکه بتواند هوش مصنوعی را روی بستر بیزینس خود حاکم کند. مثلا فرض کنید در مارکتینگ شما می‌خواهید یک تیم مارکتینگ بفرستید هفته‌ای دوبار، یا مثلا بلاگ خودتان را به روز کنید. اینها باید بتوانند automation داشته باشند یعنی یک برنامه کامپیوتری بر آنها حاکم شود یا در شرایط بحرانی برای یک مدت موقت بتوانید کل بیزینس را به هوش مصنوعی بسپارید. پس فراموش نکنید، اگر می‌خواهید در آینده بمانید، حداقل تا 20 سال آینده باید روی cognifying یا حاکم کردن هوش مصنوعی روی بیزینس خودتان سرمایه گذاری کنید.
سومین موضوعی که می‌خواهم به شما بگویم اینست که بتوانید flowing داشته باشید یعنی اگر نتوانید flow کنید بیزینس شما در آینده نمی‌توانید رویش حساب کنید. یعنی اینکه از این شرایطی که الان هست و روی هر بستر دیجیتالی که داره مثلا روی این پلت‌فرم وب‌سایت هست بتواند بلافاصله با کمترین تغییرات خودش را جاری کند روی یک پلت‌فرم دیگر. مثلا وب‌سایت خودتان را از دوراپل بتواند به جوملا یا وردپرس که 40% وب‌سایت‌های دنیا روی آن است منتقل شود. این بزرگان همواره شرایط جاری شدن را برقرار می‌کنند یا مثلا اینجا یک شرکت بزرگ در واترلو انتاریو داریم به نام شاپی‌فای که می‌توانند خیلی راحت با همدیگر ارتباط برقرار کنند تا اینها بتوانند بین همدیگر جاری شوند، مثل حتی روی سوشیال مدیا. مثلا الان می‌دانید که شاپی‌فای می‌تواند فروشگاهش را مستقیم روی فیس‌بوک بگذارد و همان feature هایی را که شما روی وب‌سایت می‌بینید روی فیس‌بوک ببینید. اینها واقعا شرط لازم است برای حضور یک بیزینس در دنیای امروز.
بعدی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، screening است، یعنی چی؟ یعنی هر بیزینسی که شما دارید روی آن کار می‌کنید یا کسی برای شما روی آن کار می‌کند باید بتواند روی همه صفحات نمایش برود: وب‌سایت، تلویزیون، تبلت و موبایل. اگر این را نتوانیم روی صفحات نمایشگرها ببینیم و اگر نتوانیم آنرا در بهترین شرایط responsive کنیم آنرا روی device های مختلفی که داریم این بیزینس کار نمی‌کند، این بیزینس محکوم به شکست است. حتی بسیاری از وب‌سایت‌ها الان responsive نیستند یعنی حتما طرف باید آن را روی دسکتاپ با مانیتور بزرگ باز کند تا بتواند آنرا ببیند. پس screening هم از آن ایده‌آل‌هایی‌ست که من فکر می‌کنم  که باید برای بیزینس خودتان در نظر بگیرید.
بعدی که می‌خواهم بگویم اینست که مردم چگونه می‌توانند به این access داشته باشند، همه جا، در هر شرایطی یعنی accessing یا دسترسی همه جا در هر شرایط برای همه افراد مهم است. یکی از مهمترین مثال‌هایی که من درباره accessing می‌زنم زبان‌های مختلف هست. الان خیلی از وب‌سایت‌ها وقتی که می‌رویم اتوماتیک یک کُد javascript رویش نصب شده که تغییر می‌دهد زبان را، فارسی، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، یعنی همواره access برای مشتری وجود دارد، حتی برای اونهایی که disability دارند. تمام اون چیزهایی که می‌گذارید باید alt داشته باشه یعنی اینکه وقتی که می‌رویم رویش اگر طرف مثلا کور است و نمی‌بینه و مشکل بینایی داره بلافاصله device شروع کند آنرا برای او بخواند.
این پنجمین بند مهمترین چیزها بود، می‌خواهم بقیه را بگذارم برای دفعات بعدی چون حیف است اینها را تند تند پشت سر هم بگویم، پنج‌تا را الان گفتم، پنج‌تای بعدی را بعدا برایتان می‌گویم. موفق باشید، خداحافظ
دوازده عامل مهم عدم موفقیت بیزینس ها چیستند؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به