برای تبلیغات موفق ویدئویی باید چه نکات ریز و درشتی را رعایت کنید؟

video advertising. سلام و عرض ادب و احترام فرید قاسم اسد هستم، بنیانگذار و مدرس موسسه آموزشی pixelman education و‌Pixelman marketing، امیدوارم که حالتان خوب باشد. در این ویدئو می‌خواهم در رابطه با video advertising صحبت کنم. همچنان ادامه بحث‌های marketing و stable کردن و ثابت کردن یک برند است و این بار سراغ یکی از معروف‌ترین رسانه‌ها می‌رویم که ویدئو است. اولا چرا نیاز داریم؟ و بعد چه کاری کنیم که بتوانیم بهترین پیدا شدن را در search engineها داشته باشیم.
‌اولین کاری که باید انجام دهیم این است که حواسمان باشد وقتی داریم ویدئو تولید می‌کنیم با فرمت H.264 آن را save کنیم که یک نوع از خانواده mp4 است. mp4 جزو فایلهای ویدئویی است که تقریبا quality را خوب حفظ می‌کند. تری دی پی می‌ماند یا همان HD video و فایل را به اندازه کافی compress می‌کند و شما می‌توانید در ‌social media و در You Tub و جاهای دیگر پخشش کنید. برویم ببینیم که چرا باید وقتی یک ویدئو را در You Tub آپلود می‌کنیم آیا آن توسط search مردم پیدا می‌شود یا نه؟
خوب ما می‌دانیم که برای هر view و هر کاری که انجام می‌دهیم و هر businessی که می‌خواهیم run کنیم، باید keyword research انجام دهیم. یعنی اول کلمات کلیدی را سرچ می‌کنیم و پیدا می‌کنیم و از همان‌ها titleمان را می‌سازیم. پس یک ویدئویی را که دارید در کانال You Tubتان آپلود می‌کنید باید title داشته باشد، باید توضیحات یا description داشته باشد، باید tag‌داشته باشد، باید thumbnail داشته باشد، ‌می‌دانید thumbnail یعنی چه؟ همان تصویر اصلی است که اول ویدئو وقتی پیدا می‌شود، به صورت default ثابت ایستاده است‌، YouTube می‌آید این را از روی یکی از سکانس‌های توی ویدئو برمی‌دارد و خودش default می‌گذارد آنجا، ولی اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر کار کنید و برای یک برند خاص کار می‌کنید بهتر است که این را خودتان در فتوشاپ در یک اندازه درست تنظیم کنید و بسازید و آنجا بگذارید.
‌مرحله بعدی که باید در نظر بگیرید تولید tag است این تولید tag خودش جزو کارهای سخت است، یعنی اصلا به این سادگی‌ها نیست. اولا که یک بخشی از آن به آن keyword researchتان برمی‌گردد و یک بخشی از آن را هم من بعضی وقت‌ها توصیه می‌کنم به وب سایت rapid tags بروید و آنجا یک کلمه را وارد کنید و بگذارید و ببینیدکه چه چیزهایی را در اختیارتان قرار می‌دهد، البته آنها را نمی‌توانید استفاده کنید چون بعضی وقت‌ها انقدر‌ها دقت ندارد و بعد بیاورید و باkeyword تان که از قبل انجام داده‌اید setup کنید و مقایسه کنید، ببینید چند تا از آنها به درد شما می‌خورد؟
ممکن است بگویید که در آن ‌tag video که داریم upload می‌کنیم چند تا tag بگذاریم‌؟ من می‌گویم حداقل 31‌ و حداکثر 40 تا، این چیزی است که خود Google می‌گوید. می دانید که Google مال YouTube است. می‌دانم الان این به ذهن‌تان می‌آید که اینستاگرام بیشتر از 30 تا اجازه نمی‌دهد، بله این را می‌دانم ولی سیستم گوگل فرق می‌کند، پس بینید این چقدر کار شما را سخت می‌کند. بین 31 تا 40 تا tag را باید تولید کنید و بگذارید. مرحله بعدی که باید به آن اشاره کنیم end screen است. ما معمولا وقتی ویدئوی‌مان دارد می‌رود باید یک screenی داشته باشیم که آن هم کار Graphic designer است و برای پایان ویدئوی ما بسازد. یعنی از آن movie ما برویم روی صحنه آخر که که معمولا هم contact توی آن است به علاوه اینکه ما باید card داشته باشیم یعنی اینکه وقتی ویدئوی ما دارد play می‌شود چند تا دیگر ویدئو در channel YouTubeمان داشته باشیم و card بگذاریم، یعنی اینکه ثانیه 30 ویدئو که دارد می‌رود، یک مرتبه یک چیزی آن بالا سمت راست ویدئو ظاهر می‌شود که به ما می‌گوید که می‌توانی بروی اینجا را هم ببینی. این cardها می‌تواند فقط متن باشد، می‌تواند graphic باشد، بستگی دارد که چقدر روی branding ویدئویتان کار کرده‌اید. خوب همه این‌ها چه چیزی را نشان می‌دهد؟
نشان می‌دهد که چقدر video advertising کار مشکلی است، ولی از آن طرف هم فراموش نکنید که Generation در حال تغییر کردن است، یعنی اگر روی YouTube channelتان و video advertisingتان در تبلیغات کار اساسی نکنید، نسل بعدی خریدارها را از دست خواهید داد. این‌ها الان ممکن است 20-25 یا زیر 30سال باشند، ولی اگر خودتان را آماده نکنید و در ذهن اینها در یک مدت طولانی ننشینید اینها مشتری‌های نسل بعدی business شما نخواهند بود. خیلی مطالب دیگر هم هست، این را حتما در فیسبوک share کنید و به صورت public باشد و تمام این آیتم‌ها را در یک plug-in در‌Google chrome به اسم vidiq روی Google chromeتان نصب کنید. وقتی می‌روید داخل YouTube و یک ویدئو را play می‌کنید به شما بگوید که چه مشخصاتی را دارید.
موفق باشید، خدا حافظ شما.
برای تبلیغات موفق ویدئویی باید چه نکات ریز و درشتی را رعایت کنید؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به