چگونه می‌توانید از ابزارهای رایگان گوگل برای کار مارکتینگ خود استفاده کنید؟

سلام مجدد امیدوارم که حالتان خوب باشد امروز در ادامه همان بحث‌های مربوط به مارکتینگ و بازاریابی می‌خواهیم برویم سر آن بحث اصلی‌. بحث اصلی چیست؟ Google.
گوگل جزو معدود چیزهایی است که همه می‌پرسند، بیزینس ما را پیدا می‌کنند؟ مردم چه در گوگل سرچ می‌کنند؟ یک جمله جالب به شما بگویم، امیدوارم که اینطور‌ نباشد ولی ممکن است بعضی وقت‌ها دروغ بگویم، به مادرم ممکن است دروغ بگویم، ولی قطعا به گوگل دروغ نمی‌گویم. اگر جلوی گوگل نشسته‌ام و دارم Search می‌کنم که بهترین بستنی چیست؟
می‌نویسم Where is the best ice-cream shop? من الان بستنی می‌خواهم، پس امکان ندارد کسی به گوگل دروغ بگوید. به همین خاطر Data Base که گوگل جمع می‌کند و بعد Share می‌کند با یوتیوب، چون Owner هر دو تا گوگل است، کاملا می‌آید و یک علم جدیدی را در Marketing ایجاد می‌کند به نامOnline Consumer Behavior ، رفتار مشتریان در آنلاین، که حالا آنلاین چکار می‌کنند. ما به Face book ‌‌می‌رویم و لایک می‌زنیم و بعد از یک ساعت که چیزهایی را لایک زدیم Face book می‌داند که ما یک انسانی هستیم که این چیزها را دوست داریم. بعد می‌تواند اینها را برای ما Advertise کند. یعنی ما را Categories می‌کند که ما چه بکنیم.
خیلی خوب تا اینجا را که متوجه شدید چه دارم می‌گویم.
‌حالا بحثی که پیش می‌آید، طرف آمده است پیش من به عنوان یک Business owner و از من می‌خواهد که برایش کار Marketing انجام بدهم، من باید بتوانم ارتباط‌Business  و Website ایشون را با گوگل و یوتیوب برقرار کنم، چکار می‌کنم؟ اول می‌گویم یک Gmail در رابطه با Business که دارید به من بدهید و می‌روم یک Account Google Analytics بوجود می‌آورم و توی Google Analytics یک کد به من می‌دهد از نوع Java Script این را کپی می‌کنم و خیلی ساده آن را Past می‌کنم در کدهای بخش Head آن وب سایتی که دوستمان دارد. اتفاقی که می‌افتد، حالا من یک گزارش بسیار بسیار کامل از هر کسی که می‌رود و این وب سایت را می‌بیند، کجا هست و چند سالش است و با چه Device رفته‌، در اختیارش قرار می‌دهم و این یعنی دنبال کردن مسیر Online Consumer Behavior.‌
به همین ترتیب بعد از چند ماه، فرض کنید دوستمان که مشتری Marketing من است، می‌آید پیش من و می‌گوید فرید من سه ماه چهار ماه است دارم با تو کار می‌کنم چه شد؟ من می‌گویم شما روز اولی که آمدی مثلا 10 تا User داشتی ولی الان این تعداد بازدید کننده داری، از این محل و با این مشخصات. ممکن است بعضی‌ها به من بگویند فرید الان اگر این اکانت یا وب سایتی را که دارد بیشتر Mobile Friendly‌اش بکند یا Desktop friendlyاش بکند، می‌گویم ما باید همه اینها را از خود گوگل و Google Analytics بگیریم که چند درصد از بازدید کننده‌ها موبایل هستند و آن موقع می‌گویم بیشترین Focus را روی بخش طراحی‌ موبایلت بگذار. ببینید باز دوباره شغل و کاری که مربوط به ‌Web Designer است یک خورده بیشتر می‌شود پس باید بتواند Web site responsive طراحی بکند. Responsive یعنی چه؟ یعنی اینکه بتواند در Desktop، در تبلت و در موبایل درست خودش را نشان بدهد تا به بهترین User Interface برای بازدید کننده برسد. پس ببینید این علم Marketing چقدر بزرگ است و چقدر می‌توانیم کار انجام دهیم و چرا بعضی از Business‌ها مشتری ندارند و یا مشتری‌شان کم است.
همه اینها به خاطر این است که بازاریابی غلط دارد انجام می‌گیرد. باور کنید این را من در کالج‌ها و دانشگاه‌ها هم دارم درس می‌دهم و می‌گویم، همیشه حواستان باشد، بازاریاب اشتباه یا غلط یا Emotional می‌تواند تمام Business شما و تمام هزینه‌هایتان را تخریب کند. پس در این زمینه خیلی مواظب باشید و اگر Marketing می‌خوانید حالا چه پیش من و چه جاهای دیگر خیلی بادقت این علم را دنبال کنید و وقتی که می‌خواهید قرارداد Marketing ببندید یا کار Marketing را برای یک شرکتی انجام دهید، تعهد را، Dedication را در صدر کارهایتان قرار دهید. به خاطر اینکه در اصل شما هدایت کننده یا کاپیتان کشتی Business آن دوستمان هستید و خدای ناکرده، یک وقت بلایی به سرش نیاورید. امیدوارم از این بحث که در رابطه با Google و Marketing ‌بود هم خوشتان آمده باشد.
See you next week.
 
چرا کار کردن خوب با گوگل در مارکتینگ بسیار مهم است؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به