چرا کار کردن با گوگل مای بیزینس بسیار مهم است؟

GMB، Google my business. سلام و عرض ادب و احترام فرید قاسم اسد هستم، بنیانگذار و مدرس موسسه آموزشی pixel man education و‌Pixel man marketing. امروز می‌خواهم در رابطه با GMB یعنی Google my business صحبت کنم. یک پلتفرمی است که وابسته به Google است و یک جورهایی فراموش شده است یعنی وقتی که می‌گویند ما می‌خواهیم Social media، advertise کنیم یا تبلیغ کنیم یا هر کاری بکنیم، این مظلوم واقع شده است. حالا چه کاری کنیم که این بالا بیاید؟ اولا هر وقت شما یک business را دارید و run می‌کنید سه تا چیز وابسته به Google را حتما درست کنید:
‌1- به اسم شرکتتان یک Gmail بسازید. 2-به اسم شرکتتان یک حساب Google Analytics باز کنید. 3-به اسم شرکتتان یک Google my business باز کنید. این سه تا به هم مرتبط است. حالا بعدا صحبت خواهیم کرد که اینها چطور کار می‌کنند. وقتی Google business را Run می‌کنیم و وارد آن می‌شویم اولین اتفاقی که می‌افتد، چون Google می‌خواهد business شما را با اسم businessتان روی Google mapاش ثابت کند، یک نامه‌ای Physical و واقعی را به آدرس شما پست می‌کند که این نامه یک کد داخلش است و آن را باز می‌کنید و آن کد را در پلتفرم GMB وارد می کنید و از آن به بعد است که business شما در Google شناخته می‌شود. حالا این بماند که همه آن وب سایتی که ما در GMB می‌گذاریم باید تمام اصول و مسائل SEO و SEL و دیزاین مرتب و performance بالا در آن رعایت شده باشد، ولی یکی از بخش‌های مهم این است که این وب سایت به Google my business وصل باشد. حالا Google my business را چطور advertiseاش کنیم؟
GMB دو تا مطلب خیلی مهم دارد. یکی Post گذاشتن است، که این Post باید بر اساس اصول AIDA نوشته شده باشد، هشتک داشته باشد، call to action داشته باشد و یک تصویر گرافیکی بسیار بسیار مهم داشته باشد، فراموش نکنیم نسلی که ما با آنها کار می‌کنیم، اینها نسل visual هستند، شما باید بتوانید به خوبی Graphic design را روی کارهای تبلیغاتی‌تان بگنجانید وگرنه دیده نخواهد شد و کار نخواهد کرد. پس این Postی که ما می‌گذاریم حالا به نظر من که هر روز نباید بگذاریم ولی دو یا سه ‌‌پست در هفته بگذارید، که این به تمام پست‌های مشابهی که چه از نظر تصویر و چه از نظر متن که در بقیه social media می‌گذارید وابسته باشد. به این کار می‌گویند IMC یاintegrated marketing communication که چطورما بتوانیم social media، وب سایت و Google my business را مثل یک مثلث به همدیگر وصل کنیم، که این مهمترین کارش چیست؟ SEO شما را boost می‌کند، یعنی بهتر دیده می‌شوید.
دومین مطلبی که در رابطه با GMB باید بگویم این است که ما باید دو تا مطلب را در آن categories کنیم، دسته بندی کنیم. یکی اینکه سرویس‌های ما چه چیزهایی است؟ و دیگری اینکه productها و photoهای ما کجا می‌نشیند؟ اینها بسیار بسیار مهم است چون وقتی spider Google در حال search است تا business شما را پیدا کند، اولین چیزی که می‌گردد و می‌خواهد مطمئن شود که productهای شما tag گذاری شده است. این tag به کجا وصل می‌شود؟ به آن کد Google Analytics وصل می‌شود که یک کدی را به شما داده‌اند و خوب جا دارد اصلا وقتی می‌خواهید categories کنید در قسمت پایین از شما کد script.js را که از Google Analytics می‌گیرید می‌توانید در‌Google my business، paste کنید تا ارتباط این‌ها با همدیگر به خوبی برقرار شود.
پس مجددا می‌گویم وقتی داریم Businessی را run می‌کنیم، علاوه بر وب ‌سایت و social media و logo و Content و همه این چیزهایی که در ویدئوهای قبلی صحبت کردیم به این مطلب توجه داشته باشید که حتما این Google my business درست setup شده باشد و کار کند.‌
امیدوارم که از ویدئوی امروز خوشتان آمده باشد. خدانگهدار.
چرا کار کردن با گوگل مای بیزینس بسیار مهم است؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به