آتش‌سوزی در سال جاری در کالیفرنیا تا کنون بیش از ۲ میلیون ایکر را سوزانده، جان ده نفر را گرفته و دو ایالت واشنگتن و اورگن را مملو از دود کرده و یک رکورد جدید ثبت کرده است. این رکورد زمانی خلق می‌شود که با خطرناک‌ترین قسمت سال، یعنی سپتامبر و اکتبر در پیش هستند. در سواحل غربی آمریکا از جمله ایالت اورگن که اکنون ده‌ها نفر در محاصره آتش هستند، و در ایالت واشنگتن که شهر سانفرانسیسکوی آن امروز با دود ابر کاملا نارنجی صبحش را شروع کرده نیز با تعداد زیادی آتش‌سوزی مواجهند.
"لین تولماخوف" سخنگوی اداره جنگلداری و آتش‌نشانی کالیفرنیا گفت: "این کمی ترسناک است زیرا سپتامبر و اکتبر از نظر تاریخی بدترین ماه برای آتش سوزی هستند، زیرا هوا معمولاً گرم است و درخت‌ها واقعاً خشک می‌شوند و بادهای بیشتری نیز در راه هستند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کالیفرنیا در آتش: سال ۲۰۲۰ بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا شد
بالاترین میزان قبلی آتش‌سوزی ثبت شده در این استان ۱.۹۶ میلیون ایکر (۷۹،۳۱۸۴ هکتار) در سال ۲۰۱۸ بوده که ثبت حجم آتش‌سوزی‌ها از سال ۱۹۸۷ آغاز شده است. امسال تاکنون از سطح ۲ میلیون ایکر فراتر رفته و قطعا این سطح بیشتر هم می‌شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آتش‌نشانان پیش از وزش باد خشک و گرمی که به زودی از راه می‌رسد که در روزهای آینده خطر آتش‌سوزی را به سطح بحرانی خواهد رساند، سعی دارند چندین آتش‌سوزی خطرناک را کنترل کنند. بزرگترین آتش‌سوزی منطقه در "کریک فیر" که در جنگل ملی "سیرا" قرار دارد رخ داده که دستور تخلیه کل منطقه و بیشتر بخش‌های کوهستانی اعلان شده بطوریکه جاده‌های کوهستانی پُر از ماشین‌ها و کامیون‌هایی شده شاهد فرار مردم هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آتش‌نشانان توانستند شهر کوچک "شیور لیک" را از شر شعله‌های آتش نجات دهند اما به گفته ساکنان منطقه حدود ۳۰ خانه در دهکده دورافتاده "بیگ کریک" تخریب شده‌اند. آتش‌نشانان می‌گویند: "حدود نیمی از خانه‌های مردم در شهر سوخته، کلمات حتی نمی‌توانند ویرانی‌ها را توصیف کنند. یک مدرسه، کلیسا، کتابخانه، فروشگاه‌های عمومی و تاریخی و یک نیروگاه برق آبی بزرگ از میان رفتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
معاونان کلانتر خانه به خانه رفتند تا اطمینان حاصل کنند که ساکنان دستورات خروج را رعایت می‌کنند. در منطقه "کریک فیر" در روز جمعه بیش از ۲۹۵ کیلومتر مربع سوخته است در حالیکه ۸۵۰ آتش‌نشان هنوز موفق به مهار آن نشده‌اند. روز شنبه، امدادگران با هلی‌کوپترهای نظامی ۲۰۷ نفر را پس از گرفتار شدن در شعله‌های آتش در یک اردوگاه جنگلی، نجات دادند.
اکنون ۱۴،۸۰۰ آتش‌نشان در حال مبارزه با ۲۳ آتش‌سوزی بزرگ در این ایالت هستند. کالیفرنیا از ۱۵ آگوست شاهد ۹۰۰ آتش‌سوزی بوده که بسیاری از آنها با هزاران صاعقه آغاز شده‌اند. هشت نفر بر اثر این آتش‌سوزی‌ها کشته و بیش از ۳،۳۰۰ سازه تخریب شده است.

دیگر نقاط آمریکا و کانادا
در دیگر ایالت‌های آمریکا از جمله مونتانا نیز آتش‌سوزی‌های عظیمی در جریان است. رئیس آتش‌نشانی اورگن امروز گفت که مساحتی حدود کل ایالت "رود آیرلند" آمریکا اکنون در این ایالت طی سه سال گذشته کاملا سوخته و بیش از نیم میلیون نفر، حدود ده درصد از جمعیت این ایالت فرار کرده‌اند. امروز پلیس نیز اعلان کرد که آتش بزرگی در ایالت نوادا نیز در جریان است. تعداد کل کشته‌های آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا اکنون حداقل به ۲۳ نفر رسیده است.
دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها، بخصوص آتش‌سوزی ایالت واشنگتن که نزدیک ونکوور است، اکنون شهر ونکوور کانادا را نیز تحت تاثیر قرار داده بطوریکه اداره محیط زیست این شهر امروز از شهروندان خواست تا به دقت اوضاع کیفیت هوا را زیر نظر داشته باشند. اگرچه این آتش‌سوزی‌های آمریکا هنوز به مرز بریتیش کلمبیا نرسیده اما در این فصل اصولا دو استان بریتیش کلمبیا و آلبرتا با آتش‌سوزی‌های عظیم داخلی روبرو هستند که در امسال هنوز گزارشی از آتش‌سوزی‌های گسترده در این دو استان منتشر نشده است.
 
چرا چنین آتش‌نشانی عظیمی رخ داده است؟
شکسته شدن رکورد گرمای هوا در این مناطق بیشترین مصرف برق در سال را به همراه داشت که خود منجر به بالا رفتن اتلاف نیرو در انتقال آن و کاهش منابع شده بود که اکنون آتش‌سوزی وضعیت را وخیم‌تر هم کرده است. اپراتور مستقل سیستم برق کالیفرنیا که شبکه برق این ایالت را مدیریت می‌کند ، در مورد قطع برق احتمالی در صورت عدم صرفه‌جویی ساکنان هشدار داده است که تاکنون قطعی اتفاق نیفتاده است.
پیش‌بینی می‌شود که هوا در اواخر امروز خنک شود اما همچنین انتظار می‌رود که تغییر آب و هوا باعث وزش بادی شود که می‌تواند آتش‌سوزی را دامن بزند. شرکت "پسیفیک گاس اند الکتریک" هشدار داد که ممکن است از اواخر روز دوشنبه برق حدود ۱۵۸،۰۰۰ مشترکش در مناطقی از ۲۱ شهرستان کالیفرنیای شمالی را قطع کند زیرا خطر آتش‌سوزی افزایش یافته است. برخی از بزرگترین و کشنده‌ترین آتش‌سوزی‌های این ایالت در سال‌های اخیر توسط خطوط برق و سایر تجهیزات برق ایجاد شده است.
دمای روز در مناطق آتش گرفته بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد، مرکز شهر لس‌آنجلس ۴۴ درجه و محله "وودلند هیلز" در دره "سن فرناندو" با رکورد شکنی به ۴۹.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, September 11, 2020 - 02:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به