این ممنوعیت که در اوایل سال جاری توسط دولت اعلام شده و برای وقت دادن کافی به هیئت مدیره شورای مدارس به تأخیر افتاده بود
این ممنوعیت که در اوایل سال جاری توسط دولت اعلام شده و برای وقت دادن کافی به هیئت مدیره شورای مدارس به تأخیر افتاده بود، اکنون به اجرا درمی‌آید. تحت این ممنوعیت، دانش‌آموزان فقط زمانی در هنگام آموزش می‌توانند از تلفن همراه شخصی خود استفاده کنند که هدف بکارگیری آن آموزشی، بهداشتی یا نیازهای ویژه باشد. در حالی که برخی از مدارس قبلاً سیاست‌های مشابهی را در مورد استفاده از تلفن‌های همراه اعمال کرده‌اند، از امروز این قانون ممنوعیتی استاندارد برای استان انتاریو خواهد بود. قانون این استان اما مشخص نکرده که چگونه معلمان می‌خواهند این ممنوعیت را اجرا کنند.
استفن لچه، وزیر آموزش انتاریو گفت: "ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم كه دانش‌آموزان در زمان یادگیری توجه‌شان به موضوع درسی است. واقعیت این است... که حواس‌پرتی‌های زیادی در مدارس وجود دارد... بنابراین هدف ما اینست که بچه‌ها روی موضوع درسی و آموختن دانش متمرکز باشند، تا بتوانند آنها را در زندگی به کار گیرند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کار ساده‌ای نیست
به گفته دولت انتاریو، 97% والدین دانش‌آموزان، و معلمانی که در طول پاییز سال 2018 مورد مشاوره قرار گرفته‌اند گفتند که استفاده از تلفن همراه باید به نوعی محدود شود. اما "تیری کارسنتی"، رئیس پژوهش کانادا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، گفت در حالی که او با مشکل‌آفرین بودن تلفن‌های همراه برای جامعه موافق است، اما ممنوعیت تلفن همراه در مدارس پاسخ این مشکل نیست. او گفت: "فکر می‌کنم وظیفه آموزش دادن دانش‌آموزان، و مسئولیت‌پذیر کردن آنهاست و فکر نمی‌کنم این ممنوعیت در این رابطه کاری انجام دهد. من فکر می‌کنم این قانون پیام اشتباهی را به دانش‌آموزان می‌فرستد؛ بنظر من ما باید آنها را آموزش دهیم و سعی کنیم که آنها از تاثیر تکنولوژی بر سلامتی، رفتار و روانشنان آگاه شوند". کارسنتی که استاد دانشگاه مونترال هم هست می‌گوید هر پولی که برای تحریم تلفن همراه در کلاس‌ها هزینه می‌شود می‌تواند در مدارس برای حصول اطمینان از بکاربردن بهتر فن‌آوری، تحصیل، و مسئولیت‌پذیرتر بودن دانش‌آموزان صرف شود. وی افزود: "این یک نبرد آموزشی است، من فکر می‌کنم باید ببینیم که به عنوان یک چالش آیا این ممنوعیت ساده ما را به هدف خواهد رساند یا خیر".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شورای مدارس: برای مقاصد آموزشی قابل استفاده است
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
هیئت مدیره شورای مدارس تورنتو که سابقاً در پی ممنوعیت تلفن همراه بود و آنرا در چندین مدرسه به اجرا گذاشت اما پس از چهار سال دیکته کردن آنچه معلمانش در سر کلاس‌ها اجبار می‌کردند، تصمیم به تغییر روش گرفت و حرفش را معکوس کرد و گفت که این مدارس نیز می‌توانند برای مقاصد آموزشی از تلفن‌های همراه استفاده کنند و گفت كه عدم استفاده از آن محدودیت در یادگیری فرصت‌های آموزشی نیز خواهد بود. "رایان برد"، سخنگوی این شورا گفت که استفاده مناسب از فناوری باید در کلاس مورد تشویق قرار گیرد و دانش‌آموزان که قبلاً مجاز به استفاده از تلفن های همراه برای اهداف آموزشی بودند، همچنان بتوانند برای استفاده‌های آموزشی از آن بهره ببرند. او افزود: "ممکن است درسی وجود داشته باشد که دانش‌آموزان بتوانند برای انجام تحقیقاتشان از تلفن همراه استفاده کنند، یا مثلا از آن به عنوان ماشین حساب استفاده کنند؛ بنابراین برای اهداف آموزشی استفاده از تلفن‌های همراه مجاز خواهند بود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 3, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به