انتاریو در ابتدا قصد داشت ۶ ایستگاه در امتداد مسیر ۸ کیلومتری این خط احداث کند، طرح جدید را در عکس مشاهده می‌کنید
طبق سندی که روز دوشنبه ۲۲ مارچ به دست رسانه‌ها رسیده، دولت انتاریو برنامه‌های توسعه و امتداد خط اصلی مترو تورنتو موسوم به خط "یانگ" را که قرار بود تا شهر ایرانی‌نشین ریچموندهیل بالا بیاید، مختصرتر می‌کند. این تغییر در راستای کاهش هزینه‌های استان، افزایش هزینه‌های ساخت، و همراه با افزایش هزینه‌های کرونا ارزیابی می‌شود.
طبق این سند از تعداد ایستگاه‌های این خط مترو بین خیابان‌های "فینچ" تا "های‌وی سون" کاسته می‌شود و بعلاوه، در برخی نقاط مترو به سطح زمین خواهد آمد. پیشتر انتاریو با تصویب چندین طرح بلندپروازانه تصمیم به ایجاد تغییرات بزرگی در سطح جنوب غربی استان داشت تا گره‌های ترافیکی کنونی و آینده آنرا بگشاید، از جمله طرح امتداد متروی یانگ و طرح امتداد مترو تورنتو تا فرودگاه (برمتون). مشکلات ترافیکی این بخش از استان ده‌ها سال است که توسط دولت‌های استانی نادیده گرفته شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتاریو یواشکی خط مترو تورنتو به منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل را مختصر می‌کند
انتاریو در ابتدا قصد داشت ۶ ایستگاه در امتداد مسیر ۸ کیلومتری آخرین ایستگاه کنونی این خط واقع در خیابان فینچ، تا شمال های‌وی‌ سون (بزرگراه ۷) در ریچموندهیل احداث کند، اما سند و پرونده مطروحه کنونی ۱۵۲ صفحه‌ای که توسط "مترولینکس" تهیه شده خواستار اعمال تغییراتی در پروژه برای سرعت اجرا و کاهش هزینه‌هاست. این سند نشان می‌دهد که اگر این استان طرح ۶ ایستگاه خود را پیاده کند هزینه‌هایش بالغ بر ۹.۳ بیلیون دلار خواهد شد که بیشتر از برآورد بودجه اولیه ۵.۶ بیلیون دلاری خواهد بود و به همین علت اجرای آن تبدیل به "چالشی قابل توجه" خواهد گردید. مترولینکس برای جبران این کسری توصیه می‌کند که تعداد ایستگاه‌ها را از ۶ عدد به ۴ عدد کاهش یافته و مسیر آن نیز از مجاورت خیابان یانگ، به روی سطح آمده و کمی به سمت شرق و به مجاورت خط ریل راه‌آهن "سی‌ان" در شمال خیابان "لنگ‌استف" برود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این سند مشخص نشده که کدام یک از ایستگاه‌ها به عنوان بخشی از برنامه تعدیل، حذف خواهند شدن اما طرح نشان می‌دهد که فقط یکی از سه ایستگاه زیرزمینی برنامه‌ریزی شده در خیابان‌ها "کامر"، "کلارک" و "رویال اورچارد" می‌تواند با بودجه فعلی ساخته شوند. البته تجزیه و تحلیل اولیه این طرح نشان می‌دهد که هزینه‌های ساخت ایستگاه زیرزمینی "رویال اورچارد "بسیار بیشتر از مزایای آن است". البته حذف ایستگاه زیرزمینی رویال اورچارد در مقایسه با دو ایستگاه دیگر از تعداد مسافران روزانه خواهد کاست و تعداد افرادی که در فاصله ۱۰ دقیقه پیاده از ایستگاه زندگی می‌کنند نیز بطور بیشتری کاهش می‌یابد. با تمام این اوصاف اما طرح جدید همچنان تاکید می‌کند که اجرای این طرح همراه با تغییراتش همچنان ۹۴,۱۰۰ مسافر را در روز جابجا خواهد کرد و به طور متوسط ۲۲ دقیقه زمان رفت و آمد در مرکز شهر را کاهش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"فیل ورستر" رئیس و مدیرعامل مترولینکس گفت: "نکته این طرح بیشتر از آنی که مختصرسازی باشد مناسب‌تر کردن طراحی است. در این طرح به سه هدفی که می‌خواستیم رسیدیم: اول آنکه ارتباط بین سایر روش‌های حمل و نقل را افزایش دهیم، که برای مثال اکنون این طرح با خط راه‌آهن قطار "گو" ارتباط می‌یابد؛ دوم اینکه با تمهیدات کنونی ارتباط بهتری با سرویس‌های اتوبوس‌رانی در های‌وی سون و ۴۰۷ خواهیم داشت؛ و سوم و هیجان‌انگیزتر از همه این است که با اهداف توسعه شهر ریچموندهیل و توسعه ارتباطات در جنوب این شهر سازگاری بهتری دارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
طرح‌ها
در طرح اولیه احداث ایستگاه زیرزمینی در خیابان "استیلز" و ایستگاه‌های روی زمینی در های‌وی سون و نزدیک ساختمان مرکزی ریچموندهیل دیده شده بود، در طرح کنونی نیز چنین ایستگاه‌هایی بودجه کافی دارند و البته پس از ساخت آنها بودجه باقیمانده برای ایستگاه‌های محلی خیابان‌های کامر، کلارک و رویال اورچارد را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد.
پس از اتمام این پروژه تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۴۹,۰۰۰ نفر با فاصله نزدیک این طرح و ایستگاه‌های آن قرار گیرند و تقریبا ۲۳,۰۰۰ شغل نزدیک این طرح بوجود آید. اما همین طرح با افزایش بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری و با ساخت حداقل ۵ ایستگاه جدید، ۵۷,۰۰۰ نفر با فاصله نزدیک را در بر خواهد گرفت.
"جو دی‌پائولا"، سرپرست شهرداری ریچموندهیل در بیانیه‌ای که پس از انتشار این تغییرات صادر شد گفت: "این یک نقطه عطف مهم برای این پروژه بزرگ زیرساختی و یک لحظه مهم برای جامعه ما است. زیرسازی مترو یک قطعه اساسی در چشم‌انداز جسورانه ما برای مرکز ریچموند هیل است. این امر به ما کمک خواهد کرد تا ساکنان و مشاغل ما به راحتی با فرصت‌های موجود در بزرگشهر تورنتو ارتباط برقرار کرده و شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در این شهر باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

توسعه و امتداد مترو یانگ بخشی از برنامه ۲۸.۵ بیلیون دلاری دولت فورد برای گسترش شبکه مترو در بزرگشهر تورنتو و یکی از چهار پروژه بزرگ آن است. این استان اما فقط متعهد شده که ۱۱.۲ میلیارد دلار برای پروژه‌ها هزینه کند و گفته است که انتظار دارد دولت فدرال ۴۰ درصد بقیه کل هزینه‌ها را تأمین کند. بنا به گفته مترولینکس، پیش‌بینی می‌شود ساخت و ساز مترو یانگ تا سال ۲۰۳۰ پایان یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 22, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به