پلیس می‌گوید که قدرت شارژ مسافران در فرودگاه را دارد
بنا به گزارشات رسیده، اکنون فقط ۳ روز پس اجرایی شدن قانون قرنطینه اجباری ۳ روزه مسافران پروازی ورودی به کانادا در هتل ۲,۰۰۰ دلاری دولت، برخی از مسافران به جای پرداخت هزینه هتل قرنطینه از فرودگاه "پیرسون" تورنتو قدم‌زنان خارج می‌شوند!
این پروتکل‌های جدید دولت فدرال برای جلوگیری از گسترش انواع مختلف در کشور صادر شده و برخی از مسافران ورودی به فرودگاه پیرسون تورنتو به رفتن به قرنطینه با پای پیاده از آن خارج شده‌اند. "اخیل موکن" سخنگوی پلیس منطقه‌ای "پیل" (در شمال غرب تورنتو که فرودگاه تورنتو در آن قرار دارد)، تأیید کرد که مأموران جلوی افرادی را که از اجرای این قوانین که از همین دوشنبه اجباری شده، امتناع می‌ورزند، نمی‌گیرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
خروج مسافران از فرودگاه بدون قرنطینه اجباری ۳ روزه و هتل ۲,۰۰۰ دلاری
این قانون قرنطینه جدید حکم می‌کند هرکسی که از طریق پرواز با هواپیما به کانادا می‌رسد (حتی اگر پس از آن نیز پرواز داشته باشد) باید تست کرونای منفی "پکر" خود را ۷۲ ساعت قبل از پرواز تسلیم شرکت هواپیمایی کند و پس از ورود به فرودگاه نیز یک آزمایش "پکر" دیگر انجام دهد و تا دریافت نتیجه منفی آن هم در طی ۳ روز به یک هتل مجاز دولتی از قبل مشخص شده و پرداخت شده به مبلغ ۲,۰۰۰ دلار قرنطینه نماید. در وب‌سایت دولت کانادا آمده است که مسافران باید هزینه‌های اقامت خود در قرنطینه هتل‌ها را خود بپردازند که ممکن است شامل غذا، امنیت، حمل و نقل نیز می‌باشد. پس از سه روز، آنها باید بقیه قرنطینه ۱۴ روزه خود را در خانه تکمیل کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برخی از مسافرانی که هزینه اقامت در هتل خود را پرداخت کرده‌اند از قیمت و قوانین سخت ناراضی هستند و گزارشات نشان می‌دهد که هزینه واقعی سه روز اقامت با شرایط ذکر شده در اکثر این هتل‌ها به ۲,۰۰۰ دلار نمی‌رسد. به همین دلیل برخی از مسافران در تلاش دور زدن این قانون هستند بطوریکه تعدادی از آنها نیز به یک فرودگاه آمریکایی نزدیک مرز کانادا می‌روند تا از مسیر زمینی که این قانون بر آن دلالت نمی‌کند، می‌روند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما مسئله به همینجا ختم نمی‌شود. اکنون حتی مسافران ورودی مستقیم به فرودگاه‌های اعلان شده دولتی، رفتن به هتل را دور می‌زنند. سخنگوی پلیس در این رابطه می‌گوید که نیروهای وی "جلوی افراد را نمی‌گیرند مگر اینکه شرایط جدی یا وخیم کننده‌ای وجود داشته باشد که امنیت عمومی در معرض خطر قرار گیرد، ما افرادی را که مطابق با مقررات قانون قرنطینه نیستند، توقیف نمی‌کنیم". افسران پلیس با افسران آژانس بهداشت عمومی کانادا و افسران مهاجرت همه با هم در حال نظارت بر ورود افراد به فرودگاه‌های کشور و نیز فرودگاه پیرسون تورنتو هستند و پلیس می‌گوید که قدرت شارژ مسافران در فرودگاه را دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
یک منبع آگاه از وضعیت فرودگاه پیرسون گفت پلیس "نیروی انسانی کافی" ندارد که "همه این مسافران ورودی را متوقف کرده و برای آنها جریمه صادر کند، پیگیری‌های لازم را انجام دهد، و اطمینان حاصل کند که آنها قوانین را رعایت می‌کنند. موکن افزوده: "در حالی که مسافران ممکن است از قرنطینه اجباری در هتل ۳ روزه ۲,۰۰۰ دلاری طفره رفته و بدون دستگیری یا شارژ شدن توسط پلیس از فرودگاه خارج شوند، اما این بدان معنا نیست که اداره بهداشت عمومی آنها را پیگیری نمی‌کند و آنها را جریمه نمی‌نماید. جریمه هر نفر در روز می‌تواند تا ۱,۸۰۰ دلار باشد.
سخنگوی بهداشت عمومی تأیید کرد که طبق این قانون، شخصی که از قرنطینه اجباری سرپیچی کند، می‌تواند مجازات حداکثر ۷۵۰,۰۰۰ دلار و یا شش ماه حبس را انتظار داشته باشد و اجرای قانون قرنطینه "توسط همه نیروهای آژانس بهداشت عمومی انجام می‌شود".
با تماس با ادارات پلیس در هر چهار شهری که دولت فدرال کانادا اقامت در هتل قرنطینه را در آنها مجاز کرده نکات دیگری مشخص شد. سخنگوی پلیس کلگری گفت که این بخش هیچ‌گونه درخواستی از بهداشت عمومی برای کمک به اجرای اقامت در هتل‌های قرنطینه دریافت نکرده است. سخنگوی پلیس مونترال به سوالات در مورد اینکه آیا مسافران از هتل‌های قرنطینه طفره می‌روند، پاسخ نداد. پلیس سلطنتی کانادا در ریچموند بریتیش کلمبیا در زمان تعیین شده برای پاسخگویی، توضیحی ارائه نداد.
 
مسافران چه می‌گویند؟
"کرتی هودا"، که روز دوشنبه از هند وارد فرودگاه پیرسون شده می‌گوید که او نمی‌تواند این موضوع را بفهمد. او و همراهش تنها ساکنان خانه شخصی خودشان در برامپتون هستند و آنها با یکدیگر یک اتاق در هتل "شرایتون فور پوینتس"، هتلی که دولت آنرا مجاز کرده، گرفته‌اند. وی توضیح می‌دهد: "در خانه، فقط ما دو نفر تنها هستیم و در این اتاق هتل هم فقط ما دو نفر تنها هستیم. بنابراین این هتل هیچ فایده‌ای و فرقی برای ما ندارد".
"میشل فرناندس" که از هند به تنهایی به کانادا آمده گفت که با احتساب وعده‌های غذایی تحویل داده شده به او، هزینه اجاره اتاق هتل برایش در طی سه روز به ۱,۱۰۰ دلار می‌رسد. این کمی بیش از نیمی از ۲,۰۰۰ دلاری است که مقامات دولتی هنگام اعلام سیاست، ذکر کردند. او افزود "با این حال، برای برخی استطاعت مالی چنین هزینه‌ای برای سه روز برای یک خانواده به راحتی به ۴,۰۰۰ دلار می‌رسد که امکانش راحت نیست، ارزشش را ندارد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تاکنون هیچیک از مسافرانی که بدون قرنطینه رفتن از فرودگاه خارج شده‌اند حاضر به مصاحبه و بیان نظر و یا اینکه دقیقا چگونه این کار را انجام داده‌اند و برخورد ماموران چه بوده، نشده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 25, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به