صنعت ساختمان‌سازی اکنون شرایطی را دارد که صنعت اتومبیل‌سازی ۴۰ تا ۵۰ سال پیش داشت
امروز "سامی آتیا" استاد دانشگاه واترلو انتاریو گفت که صنعت روباتیک در حال تغییرات جدیدی‌ست به شکلی که بتواند خود را با بازارهای پُر رونق هماهنگ کند. او افزود که یکی از بازارهای بسیار پُر رونق ساخت و ساز ساختمان در کل دنیاست.
از سوی دیگر، با سرد شدن بازار املاک در تورنتو و کانادا به واسطه تغییرات جدید اعمال شده "استرس تست" روی وام‌های مسکن، اکنون بنگاه‌های املاک و مستغلات تورنتو از تاکتیک جدیدی برای دامن زدن به رقابت و افزایش قیمت مسکن استفاده می‌کنند. در این تاکتیک جدید، مشاوران املاک خانه‌ها را به قیمت یک دلار در بازار می‌گذارند و قیمت واقعی ملک را افشا نمی‌کنند!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
روبات‌های ساختمان‌ساز در راه بازار املاک؛ حراج جدید مشاورین املاک در فروش: خانه یک دلار!
سامی می‌گوید که اکنون تقاضا برای ساخت بسیار بالاست و نیاز به ساختمان‌سازی سریع با نیروی کار ارزان بسیار احساس می‌شود؛ در عین حال ما با کمبود افرادی مواجه هستیم که مایل هستند در این صنعت خطرناک کار کنند. وی افزوده: "پروژه‌ای که ما در هماهنگی با یک دفتر روباتیک در سوئیس در حال اجرا داریم شامل ساختن اسکلت فولادی در محل ساختمان‌سازی توسط روبات‌هاست. روبات‌ها می‌توانند قطعات مختلف اسکلت را به یکدیگر متصل کرده و جوش دهند که روبات‌ها در دقت و کیفیت انجام این کار بسیار قابل هستند. در همین زمان روبات‌های دیگری در یک محیط کوچک بسیار نزدیک محل ساخت ساختمان، الوارهای چوب را سر جای خود قرار می‌دهند و برش‌های آنرا می‌زنند و آنها را تبدیل به واحدهای قابل حملی می‌کنند که پس از اتمام اسکلت، یک بازوی بزرگ (مانند بازوی شاتل‌های فضایی) این واحدها را برداشته و دقیقا در جای خود قرار می‌دهد. روبات‌ها حتی قادرند سیم‌ها را گره بزنند و واحدها را کنار هم بدوزند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق بررسی سامی، از ۱,۹۰۰ شرکت ساختمان‌سازی مخاطب قرار گرفته در اروپا، چین و آمریکا، ۸۱% آنها گفته‌اند که در نظر دارند طی ۱۰ سال آینده از ساختمان‌سازی روبات‌ها استفاده کنند. استفاده از روبات‌ها در صنایع ساختمان‌سازی هم اکنون سالیانه حدود ۴۵ بیلیون دلار است که اکثرا صرف برش، جوش و دیگر کارها در خارج از محل ساختمان می‌شود. سامی معتقد است صنعت ساختمان‌سازی اکنون شرایطی را دارد که صنعت اتومبیل‌سازی ۴۰ تا ۵۰ سال پیش داشت، بطوریکه صنعت نیاز بسیار زیادی به تولید اتوماتیک دارد تا از میزان دور ریز جلوگیری گردد و کیفیت به مراتب ارتقا یابد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تکنیک جدید مشاورین املاک در فروش: خانه یک دلار!
از جمله خانه‌هایی که به روش جدید در بازار تورنتو و به قیمت یک دلار لیست شده‌اند می‌توان به پلاک ۱۶ خیابان "کن‌رائه" و پلاک ۱۵ خیابان "ربکا" اشاره کرد. آنچه مشخص است اینست که خریدار این خانه‌ها هرگز نمی‌تواند این املاک را به قیمت یک دلار معامله کند. این رویه نیز اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده و طرفداران و مخالفانی را نیز یافته است.
"پل پولیس‌زات" مشاور املاک تورنتویی که ملک خیابان ربکا را به قیمت یک دلار لیست کرده می‌گوید این کار را برای "جلب توجه" انجام داده و این قیمت، ارزش واقعی ملک نیست. او می‌افزاید: "ما شش ماه بازار بسیار داغی داشتیم. بازار بسیار بی‌ثبات بوده، قیمت‌ها دائما نوسان داشته، و مدت‌هاست که قیمت‌های اعلانی یا خریداری شده املاک، بر اساس ارزش واقعی ملک نبوده است {پس قیمت‌گذاری کنونی من هم تغییری خلاف واقع بازار نیست}. تمام تلاش ما با انجام این كار، نوآوری در فضای سرمایه‌گذاری املاک در تورنتو و ارائه خدمات به مشتریان خود در حد توان است". او می‌افزاید که این قیمت‌گذاری پایین، صدها مشتری به خود جلب کرده است.
"مارکو مومنی"، مشاور املاک ایرانی بسیار قدیمی تورنتویی نیز ملک خیابان کن‌رائه را به قیمت یک دلار در بازار گذاشته اما می‌گوید که استراتژی او متفاوت است: "من در ۲۰ سال گذشته در تجارت املاک و مستغلات در تورنتو مشغول به کار بوده‌ام و این فقط دومین‌باری‌ست که قیمت را اعلام نمی‌کنم زیرا این یک ملک بسیار منحصر به فرد است". مومنی می‌افزاید که این ملک خاص دارای مصوباتی از شهرداری‌ست که به کمک آن می‌تواند به دو خانه نیمه مستقل تبدیل شود بنابراین ارزش فعلی آن منعکس کننده پتانسیل موجود در آن نیست: "مالکان تمام مصوبات لازمه برای تبدیل این ملک را بطور کامل در اختیار دارند، به همین دلیل آنها قیمت واقعی ملک را نمی‌دانند. در سال گذشته تعداد کمی از ساختمان‌سازان برای خرید این ملک به مالکان مراجعه کرده‌اند و مالکان نمی‌خواهند قیمت مورد نظر خود را افشا کنند و در عین حال می‌خواهند بدانند که بالاترین رقمی که بازار برای این ملک می‌پردازد چقدر است".
"دزموند براون"، مشاور املاک که یک برنامه پادکست نیز دارد در مورد این روند می‌گوید که این چیزی بیشتر از یک استراتژی بازاریابی نیست: "روند بازار املاک به صورت دوره‌ای‌ست. به نظر من گذاشتن یک ملک به قیمت ۱ دلار در بازار، برای ایجاد تحرک بیشتر است تا بتوانند بین پیشنهادات خرید متعدد، جنگ بیاندازند. این فقط ایجاد یک رقابت است که وقت بسیاری از مردم را هدر می‌دهد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما در مقابل، مومنی می‌گوید این استراتژی درباره این ملک بخصوص قابل اجراست اما آن را برای همه توصیه نمی‌کند. مومنی معتقد است این استراتژی برای شرایط منحصر به فرد قابل پیاده‌سازی می‌باشد و می‌افزاید: "من این {روش} را برای فروشنده معمولی توصیه نمی‌كنم، و این ناشی از ۲۰ سال تجربه {من} با خریداران و مشتریان {املاک} است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 22, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به