او پس از دریافت حکم دادگاه از طریق وکیلش گفت که مخالف این حکم نیست
دادگاهی در نیوزلند تیرانداز نیوزیلندی "برنتون تارانت" را که سال گذشته ۵۱ نمازگزار مسلمان را در دو مسجد به قتل رسانده بود، به حبس ابد و بدون امکان عفو محکوم کرد. این اولین و سنگین‌ترین حکمی‌ست که تاکنون در این کشور صادر شده است. نیوزیلند حکم اعدام ندارد، نخست وزیر نیوزیلند درباره این حکم گفت: "امیدوارم امروز آخرین روزی باشد که نام ترور را می‌شنویم".
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
حکم دادگاه نیوزیلندی برای تارانت بعلت ترور مسلمانان در مساجد: زندان ابد بدون عفو
این شهروند استرالیایی ۲۹ ساله پیش از این به دنبال تیراندازی و ترور در سال ۲۰۱۹ در دو مسجدی در "کریستچرچ" نیوزیلند، به ۹۲ فقره اتهام، متهم شده بود. ۵۱ فقره قتل، ۴۰ فقره اقدام به قتل و یک مورد ترور. او به این گناهان در دادگاه اعتراف کرد.
"كامرون مندر" قاضی دادگاه عالی در خواندن حکم مجازات تارانت در روز پنج‌شنبه گفت كه شدت جرائم وی، مجازات سختش را توجیه می‌كند. قاضی ضمن صدور این حكم گفت: "جرایم شما... اینقدر شرارت‌بار است كه حتی اگر شما در بند زندان بمیرید، مجازات‌هایتان از میان نمی‌رود. تا آنجا که من تشخیص می‌دهم شما {حتی} از هرگونه همدلی با قربانیان خود نیز بدور هستید".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در حین دادگاه مشخص شد که وی بدنبال کشتار بیشتر در مساجد و آتش زدن نیز بوده، او که با دستبند و لباس مخصوص زندان وارد صحن دادگاه شد در حین دادگاه بسیار خونسرد بود، اما برخی از اعضای خانواده‌های قربانیان بارها در جریان محاکمه گریه کردند. میرویس وزیری، یکی از قربانیانی که از این حادثه زنده مانده بود گفت: "هیچ نشانه‌ای از شرم و پشیمانی در چشمان او نمی‌بینم... برخی بخاطر افغانی بودنم به شوخی یا عمد به من ترویست می‌گفتند، اما حالا این نام توست... تو به جهانیان ثابت کردی که من و ما مسلمانان تروریست نیستیم. به مردم نیوزیلند می‌گویم که ترویست رنگ و نژاد و مذهب نمی‌شناسد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تارانت روز دوشنبه خودش را در دادگاه معرفی کرده بود و پس از دریافت حکم دادگاه از طریق وکیلش گفت که مخالف این حکم نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تارانت که معتقد به برتری سفیدپوست‌هاست بعدازظهر ۱۵ مارس ۲۰۱۹ با تفنگ به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند رفت و نمازگزاران این مکان‌ها را به گلوله بسته و جان ۵۱ نفر را گرفت. او تصاویر کشتارش را به صورت زنده با دوربینی که روی کلاه خود نصب کرده بود، در شبکه‌های اجتماعی پخش کرد. پس از این حادثه، "جاسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند از مردم خواست هرگز نام او را نبرند تا فراموش شود اما رسانه‌ها با ذکر نامش او را تیرانداز یا عامل کشتار یا حمله کننده نیوزیلندی خطاب کردند. پس از این حادثه نخست وزیر نیوزیلند قانونی را در مجلس به تصویب رساند که به واسطه آن اسلحه‌ها در این کشور توسط دولت خریداری و جمع‌آوری شدند. تارانت در عین زندانی بودن نامه‌هایی همراه با مضمون‌های نفرت‌پراکنی هم منتشر کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 26, 2020 - 23:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به