معنای مدیریت در بی‌بی‌سی به معنای دفاع و مقاومت در برابر پذیرش اشتباهات است
یک روزنامه‌نگار و مجری برنامه اخبار یک چالش حقوقی را علیه کارفرمایانش آغاز کرده و می‌گوید که کسری از دستمزدی که یک همکار مردش برای کاری مشابه در این شرکت دریافت می‌کند را می‌گیرد. مطابق اسناد دادگاه‌، پرونده این روزنامه‌نگار، "سمیرا احمد" که در بخش "نیوز واچ بی‌بی‌سی‌" فعالیت می‌کند از روز دوشنبه گذشته در دادگاه مرکزی کار شهر لندن به اتهام عدم ارائه حقوق برابر، برای کار با ارزش برابر، آغاز شده است.
سمیرا می‌پرسد که چرا به او برای یک قسمت از "نیوز واچ"‌ 465 پوند انگلیس (598 دلار) پرداخت شده در حالی که به "جرمی وین" از اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران (ان‌یو‌جی) برای یک برنامه از "پوینت آو ویو" 3000 پوند یعنی معادل 3558 دلار پرداخت شده است. هر دو برنامه حدود 15 دقیقه طول دارند و هر دو از "بی‌بی‌سی وان" پخش می‌شوند. مشاهده آمار منتشر شده توسط ان‌یو‌جی نشان می‌دهد که مخاطبان نیوز‌واچ بین 1.5 تا 1.9 میلیون نفر هستند، در حالی که پوینت آو ویو حدود هشتصدهزار بیننده دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
سمیرا این دو کار قابل مقایسه توصیف کرده و اتحادیه روزنامه‌نگاران نیز از این اقدام سمیرا تقدیر و تمجید کرده است. "میشل استانیستریت"‌، دبیر کل ان‌یو‌جی در بیانیه‌ای گفت: "پرداخت حقوق نابرابر جایگاهی در خدمات عمومی ما ندارد و به همین دلیل است که ان‌یو‌جی از پرونده سمیرا و بسیاری دیگر حمایت می‌کند. متأسفانه علی‌رغم اینکه سمیرا طی یک روند داخلی طولانی و ناامیدکننده به امید دستیابی به یک راه‌حل معقول‌ گیر کرده‌، بی‌بی‌سی کمکی به حل مسئله نکرده است؛ و اکنون این کار به عهده دادگاه خواهد بود که تعیین کند آیا این تبعیض پرداختی قابل دفاع است یا خیر".
البته بی‌بی‌سی ادعا كرده كه دو مجری در حال انجام یک كار مشابه نیستند. "کاری گریس" از خبرنگاران بی‌بی‌سی گفت: "پرونده سمیرا در حالی در جریان است كه 12 كارمند دیگر بی‌بی‌سی در حال آماده شدن برای شروع پرونده‌های حقوقی دیگری در مورد دستمزدهای نابرابر هستند". گریس سردبیر سابق بخش چین از بی‌بی‌سی در ژانویه سال 2018 در اعتراض به نابرابری‌های پرداختی‌ از سمت خود استعفا داد و پس از آن سر گروه اعتراضات زنان شد. گریس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت که معنای مدیریت در بی‌بی‌سی به معنای دفاع و مقاومت در برابر پذیرش اشتباهات است، او افزود كه پرونده سمیرا برای همه زنانی كه هنوز در حال نبرد هستند برجسته و بسیار مهم است. وی ادامه داد: "من از حدود ده پرونده در حال رسیدگی در دادگاه خبر دارم. روند حرکت آهسته است،‌ آنها روند داخلی را پشت سر گذاشتند و اکنون پرونده آنها در دادگاه به جریان افتاده و آنها حاضر نیستند که تسلیم شوند. این افراد بسیار شجاع و مصمم هستند".
گریس گفت کسانی که از طریق قانون اقدام کرده‌اند نمی‌خواهند بی‌بی‌سی را مورد شماتت قرار دهند بلکه می‌خواهند توجه دنیا را به مسئله‌ای جلب کنند که در جامعه در حال وقوع است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سمیرا در بیانیه شامگاه یکشنبه اظهار داشت:‌ "من علی‌رغم دشوار و چالش‌برانگیز بودن این موضوع، کارم را در برنامه نیوز‌واچ دوست دارم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 30, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به