یک شب قبل از ورود منگ به کانادا، پلیس سلطنتی کانادا طرحی برای ورود به هواپیمای حامل وی و دستگیری وی داشته است
افسر پلیس سلطنتی کانادا که وظیفه نظارت بر وسایل الکترونیکی ضبط شده از "منگ وانژو" مدیر مالی هوآوی را دارد می‌گوید که یادش نمی‌آید افسر مافوقش به وی گفته باشد که اطلاعات مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی منگ را به آمریکایی‌ها بدهد.
"گورویندر دالیوال" که "افسر نمایشگاه" یا بعبارتی مسئول ثبت مدارک هر چیزی بود که از منگ در سال ۲۰۱۸ هنگام دستگیری ضبط شده، در پاسخ به سوالش در دادگاه عالی در امروز سه‌شنبه ونکوور در مورد چگونگی انتقال یادداشت‌هایش از سریال دستگاه‌های الکترونیکی منگ به گروهبان "بن چانگ" و آمریکا گفت: "من هیچ مکالمه‌ای با گروهبان بن چانگ را به خاطر نمی‌آورم" و افزود که وی فقط به یاد می‌آورد که ایمیل‌های چانگ را به سرپرستش ارسال کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
افسر ارشد دستگیری منگ یادش نمی‌آید اطلاعات منگ را به آمریکا داده باشد
او که در دادگاه در حال شهادت دادن بود به پرسش‌های وکلای مدافع منگ که سعی در اثبات انتقال غیرقانونی اطلاعات منگ به مقامات آمریکایی را داشتند، پاسخ می‌داد. وکلای مدافع می‌گویند این گروه کانادایی به بهانه پرسش‌های معمولی اداره مهاجرت به طور نامناسب مدارک او را برای کمک کردن به مقامات آمریکایی جمع‌آوری کرده‌اند. دالیوال می‌گوید پرونده منگ پس از دستگیری او به شعبه سلامت مالی واحد جرائم جدی و سازمان یافته پلیس سلطنتی کانادا منتقل شد زیرا پرونده منگ "پیچیده" بود. او افزود چانگ که افسر ارشد فرودگاه بوده در نامه‌ای به وی گفته که اف‌بی‌آی درخواست دریافت اطلاعات دستگاه‌های الکترونیک منگ، از جمله شماره سریال، مدل و ساخت آنها را دارد و از او خواسته بودند که از آنها عکس بگیرد، و وی همه این اطلاعات را با کمک یک متخصص فن‌آوری پلیس سلطنتی کانادا انجام داده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او گفت که فکر نمی‌کند انجام این کار "جستجو" معنی دهد و به همین دلیل نیازی به دریافت مجوز قانونی و قضایی نبود. وقتی از وی سوال شد که "آیا شما موافق نیستید که اطلاعات بدست آمده از تلفن‌ها و وسایل الکترونیکی خانم منگ خصوصی است؟" او پاسخ داد: "در آن زمان به ذهنم خطور نکرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وکیل مدافع همچنین یک خط از ایمیلی که چانگ ارسال کرده بود را خواند که در آن آمده بود که چانگ برخی اطلاعات مربوط به دستگاه‌ها را به اف‌بی‌آی آمریکا ارسال خواهد کرد تا بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر از منگ درخواست قانونی کنند. دالیوال گفت که وی نامه‌های الکترونیکی را به سرپرست خود هدایت می‌کند اما یادش نمی‌آید که به او گفته باشد که چانگ قرار است هر چیزی را به اف‌بی‌آی بدهد.

نقشه جدید و قبلی

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چانگ، شاهد اصلی این ماجرا حاضر به شهادت دادن در دادگاه نیست و کمی پیشتر بازنشسته شده است.
تیم حقوقی منگ همچنین ادعا کرده است که "یک شب قبل از ورود منگ" به کانادا، پلیس سلطنتی کانادا طرحی برای ورود به هواپیمای حامل وی و دستگیری وی در داخل هواپیما را تهیه کرده بود، اما این نقشه بعداً تغییر کرد.
"جانیس وندر گراف" سرپرست دالیوال سه‌شنبه گذشته شهادت داده بود که رئیس وی "پیتر لیا" طرح ورود به هواپیما و دستگیری منگ را در یک صحبت تلفنی رد و بدل کرده‌اند و وی این نقشه را به عنوان "پیشنهادی بسیار خوب" توصیف کرده و آن شب آنرا به دالیوال ابلاغ کرده بود. با این حال، جانیس گفت که صبح روز بعد که وارد فرودگاه شد و طی جلسه‌ای بین سرویس‌های مرزی و افسران پلیس سلطنتی کانادا آنها تصمیم گرفتند که منگ را برای گمرک آورده و معطل کنند. جانیس که قبلاً در فرودگاه ونکوور بعنوان "پاینده" کار می‌کرد شهادت داد که این طرح را به چالش نکشیده بود و گفت: "برای من منطقی به نظر می‌رسید که ماموران گمرک روند گمرکی و مهاجرت را انجام دهند".
طبق نقشه جدید، سرانجام پلیس مرزی کانادا رسیدگی به وضعیت گمرکی منگ را سه ساعت طول داد و در طی این مدت همه نوع سوال از او کرد تا اینکه بتواند وی را دستگیر کرده و در آنجا و در حین دستگیری به او از حق و حقوق قانونی‌اش بگوید.
 
منگ، کلاهبردار یا تحریم‌شکن یا پیشرو؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

منگ که در ابتدا به اتهام شکستن تحریم‌های ایران از سوی آمریکا مورد پیگیری داشت اکنون متهم به کلاهبرداری از بانک‌هاست که هم او و هم هوآوی غول فناوری چینی که وی مدیر امور مالی آن است، آنرا انکار می‌کنند. منگ دختر بنیانگذار آن رن ژنگ فئی است و هوآوی دومین شرکت بزرگ فناوری موبایل در جهان پس از "اپل" آمریکاست که بسرعت خود را به اپل رسانده است.

بیشتر بخوانید:

 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 24, 2020 - 23:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به