پیدا کردن عسل واقعی و طبیعی روی قفسه‌های همیشه در حال تغییر فروشگاه‌ها و یا در بسته‌بندی مختلفی که همواره عوض می‌شوند کار مشکلی است
عسل قلابی که از شیره ذرت، برنج، چغندر قند و دیگر محصولات شکری بدست می‌آید هنوز هر روز روی قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و بازار کانادا را قبضه کرده است. تولیدکنندگانی که زمانی به محصولات واقعی خود افتخار می‌کردند، اکنون سال‌هاست که متوجه این نوع تقلب و فساد شده‌اند و اکنون می‌خواهند به هر ترتیبی که شده خریداران را از آن مطلع کنند.
از ماه جون 2018، سازمان بازرسی غذایی کانادا سعی در برچیدن کامل این نوع محصول با روش "زیر نظر گرفتن هدف" داشته که آغازش با جمع‌آوری حدود 240 نمونه مختلف از سرتاسر کانادا شامل واردکنندگان، عمده‌فروشان، پخش‌کنندگان، ظرف‌کنندگان، آماده‌کنندگان و سوپرمارکت‌ها بوده است. از این تعداد 78% آنها عسل واقعی بودند؛ که شامل صددرصد عسل‌های کانادایی می‌شد و 22% بقیه حاوی نوعی شکر افزوده بودند که از یونان، چین، هند، پاکستان و ویتنام وارد شده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"جودی وایت" مدیر سازمان بارزسی غذایی کانادا گفت که افزودنی‌های اصلی شیره ذرت، برنج و نیشکر بوده است. این سازمان بیش از 20 سال به این روش عسل‌ها را زیر نظر داشته و اخیرا تعدادی از تامین‌کنندگان این محصول را مورد بازخواست قرار دادند. بر این اساس 800،12 کیلوگرم عسل تقلبی به ارزش 77 هزار دلار ضبط شده است.
"کریس هیمسترا" که پدر و پدربزرگش نیز زنبوردار بوده‌اند می‌گوید: "ما سعی کردیم برای باقی ماندن در بازار عسل خودمان را در بارازهای جهانی بصورت کلی‌فروشی در بشکه عرضه کنیم که بسیار سخت و غیر اقتصادی بود." او 20 سال صرف ساختن مزرعه‌اش با 24 میلیون زنبور کرده است تا آنرا بزرگ کرده و توریست‌ها را نیز جذب کند. او با دریافت مبلغی با واگن توریست‌ها را نزد حیوانات و زنبورهای مزرعه‌اش می‌برد تا عسل واقعی را مزه کرده و بخرند. او می‌گوید به لطف توریست‌ها و فروش آنلاین همه چیز خوب است ولی فروش عمده در بازار کانادا چنگی به دل نمی‌زند. او اگر نتواند با قیمت‌های عسل وارداتی رقابت کند نخواهد توانست هزینه‌های سنگین کارمندانش را بدهد. او می‌گوید: "عسل حاصل از شکر، فقط کیلویی 40 سنت در بازار می‌ارزد اما هزینه تولید همین عسل واقعی حداقل 4 دلار است تا بتوانید حداقل مخارجتان را بدهید. این تفاوت قیمت بسیار زیاد است و ما هیچ راهی برای رقابت با آن نداریم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیدا کردن عسل واقعی و طبیعی روی قفسه‌های همیشه در حال تغییر فروشگاه‌ها و یا در بسته‌بندی مختلفی که همواره عوض می‌شوند کار مشکلی است. مضافا اینکه همیشه محصولات بطور ثابت و مرتب به فروشگاه‌ها نمی‌رسند که شما انتظار داشته باشید عسلی را که دفعه قبل خریده‌اید امروز هم خواهید خرید. به همین دلایل عسل‌ها تقلبی توانسته‌اند جای خود را بین قفسه‌ها باز کنند. آنهایی که با زنبور و عسل واقعی سروکار دارند، عسل را داخل بشکه و یا خُم می‌ریزند و همان عسل تا توسط شما از فروشگاه خریداری شود روند بسته‌بندی را طی می‌کند، پس اگر عسلی را داخل بشکه یا خُم دیدید بدانید که واقعی‌ست. در ضمن اگر عسلی واقعا ارزان بود، بدانید که واقعی نیست. دنبال اسامی و محل تولید آن بگردید، اگر عسل محلی بود به احتمال قریب به یقین طبیعی‌ست. یادتان باشد زنبوردار واقعی دستانی کاملا تمیز ندارد و حتما اثرات نیش زنبور روی گونه‌هایش دیده می‌شود!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 28, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به