هکرها از ۱۷ سپتامبر به پرستاران ۱۲ روز فرصت داده‌اند تا خواسته‌های هکرها را برآورده کنند
کالج پرستاران انتاریو امروز جمعه تایید کرد که حمله هکرها را در ۸ سپتامبر کشف کرده است و اکنون ده روز پس از اطلاع از هدف قرار گرفتن توسط حمله باج‌افزارها، هنوز در تلاش است تا بفهمد آیا اطلاعات شخصی ۳۰۰ کارمند و ۱۹۵،۵۰۰ عضو آن به خطر افتاده است یا خیر. سازمان تنظیم مقررات پرستاری در بیانیه‌ای گفت: "ما از ادعای‌های موجود در شبکه تاریک اینترنت در مورد حمله موفقیت‌آمیز آنها در سرقت اطلاعات پرستاران از کالج مطلع هستیم".
در همین حال، اداره مالیات کانادا نیز ار حرکات مشکوک حدود پنجاه هزار حساب کاربری خبر داده است. با توجه به هک شدن‌های قبلی اکنون بنظر می‌آید دامنه هک شدن‌ها در اداره مالیات نیز گسترده‌تر شده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حمله هکرها به پرستاران و پرونده‌های کانادایی‌ها در اداره مالیات
کالج پرستاران می‌گوید: " در حال حاضر قادر به تأیید نیستیم که آیا اطلاعات شخصی پرستاران نیز از طریق دسترسی از تحقیقات پزشکی قانونی جامع به سرقت رفته است یا خیر. ما در تلاشیم تا تعیین کنیم چه چیزهایی به خطر افتاده تا بتوانیم به افراد اطلاع‌رسانی کنیم. اما می‌توانیم اکنون تایید کنیم که ما تحت تأثیر حمله باج‌افزارهای هکرها قرار گرفته‌ایم و اکنون سعی داریم با استفاده از روش‌های از سرگیری و بازیابی اطلاعات و ایمن‌سازی آنها از جمله بازیابی از بک‌آپ‌ها شرایط را ایمن سازیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هکرها ادعا می‌کنند برخی از اطلاعات از جمله پرونده‌های "منابع انسانی" و "موارد حقوق بشر" را بدست آورده‌اند. در میان اطلاعاتی که هکرها برای اثبات ادعاهایشان روی اینترنت منتشر کرده‌اند، عکس توافق‌نامه دادگاه عالی و دادگاه‌های منطقه‌ای کاناداست که شامل نام کامل، آدرس و شماره تلفن افراد است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
هکرها از ۱۷ سپتامبر به پرستاران ۱۲ روز فرصت داده‌اند تا خواسته‌های هکرها را برآورده کنند. کالج پرستاران نمی‌گوید که خواسته‌های هکرها چیست و آیا خواسته‌ها برآورده شده‌اند یا نه، و یا اینکه برآورده می‌شوند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
حملات هکرها با نرم‌افزارهای باج‌گیر سیستم‌های رایانه‌ای را قفل کرده و قفل نگاه می‌دارد تا زمانیکه خواسته‌هایشان برآورده شود. سازمان‌ها مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی می‌شوند تا به اطلاعات حساس خود مجددا دسترسی یابند. سال گذشته وزارت بهداشت انگلستان نیز دچار باج‌گیری شده بود.
کالج می‌گوید: "به عنوان یک اقدام موقت و پیشگیرانه، به کارمندان اشتراک رایگان سرویس نظارت بر اعتبار و حفاظت از سرقت هویت را ارائه کرده است".
 
اعتراض پرستاران: عدم شفافیت
سه گروه نمایندگی پرستاران، شامل پرستاران انتاریو، انجمن پرستاران انتاریو و انجمن پرستاران ثبت شده انتاریو از نحوه مدیریت کالج در هک داده‌ها ابراز ناراحتی کردند و گفتند تا زمانیکه آنها با کالج تماس نگرفته بودند کالج چیزی به آنها نگفته بود، و این موضوع را شرم‌آور توصیف کرده‌اند. آنها معتقدند اطلاعات شخصی آنها چیزی‌ست که زیر سوال است و آنها باید قبل از هر کس دیگری از آن خبر داشته باشند، بعلاوه هیچ دلیلی وجود ندارد که یک سازمان در مورد نقض امنیت به مردم توضیح ندهد.
 
آیا اداره مالیات کانادا دوباره هک شده است؟
پس از حملات سایبری ماه‌های جولای و آگوست، اکنون گزارش می‌رسد که جدیدا فعالیت‌های مشکوکی در ۴۸،۰۰۰ حساب اداره مالیات کانادا نیز به ثبت رسیده است. خزانه داری می گوید که حملات ماه‌های قبل حساب‌های مالیاتی و خدماتی یک درگاه آنلاین را هدف قرار داده، همان حسابی که از طریق آن کانادایی‌ها به بیمه بیکاری و خدمات مهاجرت دسترسی دارند. روش قبلی مهاجمان استفاده از اطلاعات قبلی هک شده کاربری (که مردم از آنها بارها در حساب‌های کاربری خود بطور یکسان استفاده می‌کنند) بوده است. البته خزانه‌داری می‌گوید چیزی به خطر نیفتاده اما ۹،۳۰۰ اعتبارنامه را در سیستم خود لغو کرده و امیدوار است از حملات بعدی به آن کاربران در بانک‌های بزرگ و ۲۶۹ خدمات دولتی جلوگیری کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما در مورد فعالیت‌های جدید مشکوک؛ حرکات مشکوک در داخل حساب کاربری به معنی توان ورود به سیستم و انجام عملیات (هر چند ناموفق) می‌باشد، اما اداره مالیات از اذعان به چنین چیزی نیز سر باز می‌زند. اداره خزانه‌داری می‌گوید تحقیقات در این زمینه و حملات قبلی را به پلیس سلطنتی کانادا واگذار کرده و تحقیقات آن سازمان هنوز ادامه دارد و ادارات متضرر با دفتر کمیساریای حفظ حریم خصوصی در تماس بوده‌اند تا اطلاعات مربوط به اطلاعات شخصی را که به خطر افتاده به روز کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, September 18, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به