ترودو در تماس‌های گوناگون با متحدین کانادا به آنها اطمینان داده است که کانادا هر آنچه در توان دارد را در این رابطه برای حفظ اسرار متحدینش به کار خواهد گرفت
سرویس اطلاعاتی کانادا پس از دستگیری یک مقام ارشد که اسناد محرمانه را به خارج از سازمان منتقل می‌کرد نفس راحتی کشید ولی تاثیرات این مسئله سال‌ها باقی خواهد ماند. "کامرون اورتیس" مدیر کل غیرنظامی پلیس فدرال کانادا با سه مورد اتهام و چندین مورد قانون‌شکنی برای درز دادن اطلاعات محرمانه روبروست. قانون امنیت اطلاعات برای محافظت از اسرار کانادا طراحی شده است. "لی وست" مدرس قانون امنیت ملی در دانشکده امور بین‌الملل "کارلتون نورمن پاترسون"‌ گفت: "او جواهرات اطلاعات امنیت ملی را درز داده است".
یک منبع اطلاعاتی به رسانه‌ها گفت: "چون کار اورتیس برای امنیت ملی بسیار مهم بوده، ادارات فدرال در سراسر دولت اکنون به دنبال ارزیابی اثرات مخرب کار او می‌باشند". منابع همچنین می‌گویند چندین آژانس امنیتی‌ دیگر کانادا در رابطه با این دستگیری با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"جسیکا دیویس"‌، تحلیلگر سابق سرویس اطلاعاتی کانادا (سی‌اس‌آی‌اس) گفت: "واقعاً هیچ چیزی غافلگیر کننده‌تر از این نیست، آنچه که او می‌توانست به آن دسترسی داشته باشد می‌تواند خطرات جدی برای امنیت ملی و رابطه با متحدین ‌ما داشته باشد". ترودو در تماس‌های گوناگون با متحدین کانادا به آنها اطمینان داده است که کانادا هر آنچه در توان دارد را در این رابطه برای حفظ اسرار متحدینش به کار خواهد گرفت.
اورتیس 47 ساله بعدازظهر جمعه در یک دادگاه اتاوا از طریق ارتباط ویدیویی ظاهر شد. او با پوشیدن پیراهن یقه‌دار آبی و درحالیکه خسته به نظر می‌رسید، و احساسات کمی نشان می‌داد منتظر ماند تا ببیند رسیدگی به پرونده‌اش به تاریخ 20 سپتامبر موکول شود، او تا آن زمان همچنان در بازداشت خواهد بود. او در صورت ثابت شدن جرمش حداقل به 14 سال زندان محکوم خواهد شد. هنوز اینکه اورتیس اطلاعات را به چه کشور یا کشورهایی درز داده اعلان نشده است.
دیویس گفت: در طول مدت فعالیت وی‌، اورتیس بالاترین دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده کانادا و متحدانش در پلیس فدرال کانادا را داشته است. منابعی که با کار وی آشنا هستند‌، گفتند که او از کد‌های رمز و عملکردهای آن نیز آگاهی داشته است. وی به دلیل تخصص در امور آسیای شرقی‌، زیرساخت‌های مهم و استفاده از ربات‌ها به صورت آنلاین، مشهور بود. اورتیس به زبان چینی هم مسلط است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"جان مک‌فارلین"‌، دادستان عمومی به خبرنگاران گفت: "بدون اینکه به جزئیات بیش از حد توجه کنیم، باید بگوییم که او، اطلاعات حساسی را به دست آورده‌، ذخیره و پردازش کرده، و بصورت جهت‌داری با افرادی که نباید با آنها ارتباط برقرار می‌کرده، ارتباط داشته است". مک‌فارلین گفت که اتهامی که اورتیس با آن روبروست‌، حکم وثیقه معکوس دارد‌، به این معنی که متهم مجبور به تحمل وثیقه دادگاه است. او اضافه کرد اگر او حق انتخاب دادرسی را داشته باشد‌، مجاز به قرار وثیقه خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
طبق قانون امنیت اطلاعات‌، اورتیس به موارد زیر متهم است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
1- استفاده غیرمجاز از اطلاعات عملیاتی ویژه
2- بدست آوردن یا دستیابی به اطلاعات و استفاده از‌ دستگاه یا نرم‌افزاری برای پنهان کردن آن و برقراری ارتباطات محرمانه برای ارتکاب جرم
یکی از این موارد اتهام به سال 2015 برمی‌گردد‌ و بقیه موارد به سپتامبر 2018 مربوط می‌شود. وست گفت او در حال حاضر به موجب بندهای 16 یا 17 قانون که در زمینه تبادل اطلاعات با یک دولت خارجی است، متهم نشده است. وی گفت:‌"از نظر من او اطلاعات را با شخصی به اشتراک گذاشته که احتمالاً یك دولت خارجی نیست‌، طرف او شاید كسی در كانادا باشد که گفته می‌شود وی قصد داشته اطلاعات را با یک دولت خارجی یا یک سازمان تروریستی به اشتراک بگذارد".
براساس قانون کیفری‌، اورتیس به موارد زیر متهم است.
1- نقض اعتماد توسط یک افسر عمومی.
2- استفاده غیرمجاز از رایانه‌، که می‌تواند شامل به دست آوردن خدمات رایانه‌ای بصورت الکترومغناطیسی‌، صوتی‌، مکانیکی یا غیره باشد. (در این بخش استفاده‌، مالکیت‌، قاچاق یا مجاز بودن شخص دیگری برای دسترسی به رمزعبور رایانه‌ای که شخص را قادر به ارتکاب جرم می‌کند‌، نیز هست).
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سخنگوی پلیس فدرال کانادا گفت: "از آنجایی که این تحقیقات در حال انجام است‌، ما در حال حاضر اظهار نظر دیگری نخواهیم کرد". "جاستین ترودو" نخست وزیر گفت که اکنون در مورد این پرونده نیست اظهار نظر نمی‌کند و اضافه کرد: "البته من از دستگیری او آگاهی داشتم و می‌توانم اطمینان دهم كه مقامات این مسئله را جدی گرفته‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به