خطوط هوایی نیز در مورد سطح جبران خسارت اصلا خوشحال نیستند. آنها معتقدند که این هزینه‌ها بسیار بالا هستند
شرکت‌های هواپیمایی کانادا مجبورند خسارت چمدان‌‌های گم شده مسافران خود را جبران؛ در صورت رزرو بیش از ظرفیت مسافر، خسارت آنهایی که جا می‌مانند را پرداخت؛ و به آنهایی که به دلایلی دچار تاخیر زیاد در پرواز می‌شوند پول پرداخت کنند. این قوانین جدید از دوشنبه 15 جولای لازم الاجرا شده است. بدین ترتیب سازمان حمایت از حقوق مسافران خطوط هوایی‌ کانادا قوانین مربوط به رزرو بیش از ظرفیت، گم کردن چمدان، تاخیر در پرواز و حمل وسایل موسیقی را اعمال خواهد کرد.
در این قوانین آمده اگر مسافران به دلیل رزرو جا بیش از ظرفیت پرواز امکان سوار شدن به هواپیما را نداشته باشند می‌توانند تا 2400 دلار از خطوط هوایی جریمه دریافت کنند. این میزان جریمه برای گم شدن یا آسیب به چمدان 2100 دلار است و در صورتی که پرواز تاخیر داشته باشد و یا بی‌دلیل از طرف خطوط هوایی کنسل شود‌، تا 1000 دلار جریمه باید پرداخت کند. البته میزان جریمه مساوی برای مسافران در قسمت اقتصادی و قسمت لوکس یک پرواز کمی بحث بر‌انگیز است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در این میان خطوط هوایی نیز دست روی دست نگذاشته‌اند: انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی به همراه 18 شاکی دیگر از جمله "ایر کنَدَا" و شرکت "پورت ایرلاین اینک" قوانین جدید را نقض تعهدات بین‌المللی می‌دانند و از قاضی درخواست کرده‌اند که این قوانین را نامعتبر اعلام کند. این پرونده قانونی که به رهبری "یاتا" انجمن تجاری که 290 شرکت هواپیمایی را تشکیل می‌دهد، به دادگاه ارجاع شده است، معتقد می‌باشد که این قوانین با کنوانسیون مونترال، (معاهده‌ای که در سال 1999 در قوانین یکپارچه حمل و نقل بین‌المللی به تصویب رسیده)، تناقض دارد.
خطوط هوایی نیز در مورد سطح جبران خسارت اصلا خوشحال نیستند. آنها معتقدند که این هزینه‌ها بسیار بالا هستند. به عنوان مثال مسافرانی که به دلیل رزرو بیش از حد مسافر توسط خطوط هوایی از پرواز باز می‌مانند اگر بعد از رسیدن به مقصد تا 6 ساعت تاخیر داشته باشند 900 دلار دریافت می‌کنند، اگر این تاخیر بین 6 تا 9 ساعت باشد 1800 دلار‌، و اگر بیش از 9 ساعت باشد 2400 دلار باید دریافت کنند.
سازمان حمایت از حقوق مسافرین هنوز هم معتقد است که این میزان جریمه برای خطوط هوایی کم است. "رابرت کاکونیس"، رئیس شرکت مشاوره "ایرترو اینک" گفت: "در برابر قوانین نامشخص قبلی آژانس حمل و نقل کانادا، مهم است که شرکت‌های هواپیمایی کانادایی، درک درستی از نیازهای حمایت از مسافران و استانداردهای موجود در دنیا‌ داشته باشند. او اضافه کرد: "قوانین جدید نباید بیش از حد به طرفین آسیب برساند. ‌البته با توجه به قیمت‌های بالای بلیط و مالیات پرداختی، در واقع از قبل خطوط هوایی هزینه‌های اضافی در این قوانین را اعمال کرده‌اند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت هنوز واکنش رسمی به اعتراض خطوط هوایی نشان نداده است، اگرچه در اوایل این هفته تایید کرد که در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ دادن به آنها می‌باشد. ‌البته در کنار تمام این دعوا‌ها خطوط هوایی اصلی کانادا یعنی "ایر‌کندا" و "وست‌جت" برای اجرای قوانین جدید ابراز آمادگی کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 17, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به