این افراد هنوز می‌توانند با شماره ۹۱۱ که مخصوص تماس در شرایط اضطراری‌ست تماس برقرار کنند
بسیاری از مشتریان تلفن‌های همراه راجرز و فایدو از دیروز یکشنبه تحت تأثیر قطعی خدمات شبکه‌ای تلفن همراه خود در سراسر کشور قرار گرفته بطوریکه دیگر قادر به برقراری تماس، ارسال پیام متنی یا استفاده از دیتا نیستند. نقشه ظهر روز دوشنبه نشان داد که بیش از ۱۲,۰۰۰ نفر از مشتریان این شرکت حتی برای ۱۲ ساعت بدون سرویس مانده‌اند.
راجرز که بزرگترین شبکه تلفن همراه کانادا با حدود ۱۱ میلیون مشترک تحت ۳ مارک راجرز، فایدو و چتر را تحت پوشش دارد در اینباره در توئیتی گفت: "برخی از مشتریان تلفن همراه ما در حال تجربه قطع متناوب خدمات صوتی و دیتا هستند. تیم ما به سرعت در تلاش است تا خدمات را در اسرع وقت بازیابی کند. ما از مشکل پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و به‌روز رسانی‌های منظم را ادامه خواهیم داد". راجرز هنوز نه دلیل خرابی و نه زمان رفع مشکل را اعلان نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قطعی برخی تلفن‌های همراه راجرز و فایدو در سراسر کانادا
وب سات "داون دیتکتور"، که خاموشی شبکه‌ها را ردیابی می‌کند، گزارش می‌دهد که در چند دقیقه اول روز دوشنبه که فقط کمی از نیمه شب به وقت شرق کانادا گذشته بود، این خرابی‌ها آغاز شده و گزارش خرابی‌ها تا ساعت ۸:۳۰ صبح به بیش از ۲۲,۰۰۰ گزارش رسید. بیشتر گزارش‌ها عمدتا در اطراف جنوب انتاریو، منطقه بزرگشهر تورنتو، بزرگشهر مونترال و کلگری بوده، البته گزارش‌هایی از ونکوور نیز دریافت شده است. کاربران راجرز حدود فایدو حدود ۱۲,۰۰۰ گزارش ۸,۰۰۰ گزارش و کاربران چتر حدود ۲,۰۰۰ گزارش قعطی را ثبت نموده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مشتریان راجرز و فایدو که تحت تأثیر قطع شدن خدمات این شبکه هستند می‌گویند که هنوز می‌توانند با شماره ۹۱۱ که مخصوص تماس در شرایط اضطراری‌ست تماس برقرار کنند اما پلیس اخطار می‌دهد که اگر تماس به هر دلیلی قطع شود، اپراتورهای ۹۱۱ نخواهند توانست با تماس گیرنده دوباره تماس بگیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بررسی ایران استار نشان می‌دهد که افراد زیادی در مناطق آرورا، مارکهام و می‌سی‌ساگا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند اما همین افراد وقتی به بخش‌هایی از ریچموندهیل رفتند، قادر به استفاده از تلفن همراه خود شدند و زمانیکه از آن منطقه وارد مارکهام شدند، دوباره تلفن‌های همراهشان قطع شد. این افراد اغلب با پیام: "در شبکه ثبت نشده‌اید" مواجه می‌شوند. طبق گزارشات قطعی در وسط تماس تلفنی نیز رخ داده و بنظر می‌رسد تعداد واقعی این قطعی‌ها بیشتر از آمار آنلاین باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
اثرات در سراسر کشور
هیئت مدیره مدارس، مانند هیئت مدرسه منطقه‌ای کاتولیک دورهام و هیئت مدرسه منطقه‌ای کاتولیک دافرین-پیل در انتاریو در صبح دوشنبه گفتند که آی‌پدها و دستگاه‌های هات‌اسپات این مدارس قادر به اتصال به شبکه نیستند.
قطعی راجرز بر خدمات آتش‌نشانی نیز تأثیرگذار است. "کریستین وونگ‌تام"، مشاور شهر تورنتو در توئیتر خود اعلام کرد که سیستم‌های کنترل از راه دور اعلام حریق در تقریباً ۸۵۰ ساختمان متعلق به شهر تورنتو از کار افتاده‌اند.
نرم‌افزار وضعیت شبکه خود راجرز تعداد کمی از قطعی‌ها را گزارش می‌دهد اما حداکثر این قطعی‌ها طبق نمودار داون دیتکتور در ساعت ۸ صبح و ۱۲ ظهر تا زمان تنظیم این گزارش (۱۳ به وقت شرق کانادا) حادث شده است. در بالای صفحه اول وب‌سایت این شرکت نیز پیامی مبنی بر اینکه "برخی از مشتریان در حال تجربه مشکلاتی" هستند درج شده است.

دیگر شبکه‌ها
طبق نمودارها، تقریبا همه شبکه‌های تلفن همراه دچار مشکل شده‌اند اما دیگر شبکه‌ها با قعطی بسیار کمتری مواجه بوده‌اند بطوریکه حدود ۷۰۰ کاربر شبکه "بل" و ۵۰۰ کاربر "تلاس" نیز گزارش قطعی را ثبت کرده‌اند.

مشکل کجا بود و چه زمانی حل شد؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سرانجام شرکت راجرز حدود ساعت ۵ عصر اعلان کرد که مشکل را یافته و آنرا به گردن به روز شدن یک نرم‌افزار یک قطعه مهم دیجیتالی ساخت شرکت "اریکسون" در مرکز مخابراتش انداخت. راجرز ابتدا گفت که بشدت روی این مشکل کار می‌کند و نمی‌تواند بگوید چه زمانی این مشکل حل می‌شود اما حدود ساعت ۸ عصر بتدریج اتصال شبکه‌ها آغاز شد و تلفن‌های همراه به کار افتادند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 19, 2021 - 13:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به