قاضی با قدم گذاشتن اشتباه در یک روند کاملا مشخص واضحا اشتباه کرده
دادگاه عالی انتاریو برای دو مرد که قبلا به جرم نقشه کشیدن برای از ریل خارج کردن قطار "ویا ریل" مجرم شناخته شده بودند، زمان دادگاه جدیدی تعیین کرد.  دادگاه تجدید نظر انتاریو روز سه‌شنبه دستور داد كه محكومیت‌های سال 2015 "رائد جاسر" و "چهیب اصغیر" فعلا لغو شود. دادسرای عمومی کانادا در بیانیه‌ای تأیید کرد که باید محاکمه جدید انجام گیرد.
"مگان ساوارد"‌، یکی از وکلای جاسر‌، گفت: "هر دو مرد هنوز در بازداشت هستند و می‌مانند مگر اینکه با درخواست وثیقه بصورت موقت آزاد شوند". وکلای وی در اوایل سال جاری در دادگاه استدلال کرده بودند که قاضی نظارت بر این پرونده در چندین مورد مرتکب اشتباه شده‌، از جمله رد درخواست آنها در مورد روش انتخاب هیئت مستمع. ساوارد  می‌گوید: "موكل من از دادگاه تجدید نظر بخاطر فرصتی كه برای انتخاب هیئت منصفه به آنها داده شده تشكر می‌كند. این تصمیم ممکن است برای بعضی افراد کمی دشوار باشد‌، زیرا موارد تکنیکی زیادی در دادگاه وجود دارد. جاسر از سال 2013 تا کنون در زندان بوده و الان این فرصت بدست آمده که در مقابل یک هیئت مستمع انتخاب شده حکم درستی صادر گردد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
جاسر و اصغیر در سال 2015 به جرم هشت مورد اتهام مرتبط با تروریسم مقصر شناخته شدند. آنها در ابتدا به حبس ابد محکوم شده بودند و تا سال 2023 هیچ فرصتی برای آزادی موقت برای آنها وجود نداشت. این مردان در سال 2013 به دنبال تحقیقات مرزی دستگیر شده‌اند. پلیس فدرال کانادا در آن زمان گفت که این ‌دو قصد داشتند یک قطار مسافری ویا را از ریل خارج کنند. پلیس در سال 2013 اعلام کرد که آنها در منطقه تورنتو بزرگ مسیر قطارها و راه‌آهن را وارسی می‌کردند. پلیس در سال 2013 ادعا كرد كه جاسر و اصغیر از القاعده در ایران راهنمایی و مشورت می‌گرفتند.
"دیوید بات" وکیل مدافع جنایی و دادستان سابق روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت: "دلایل دستور دادرسی جدید بسیار فنی است، ولی مهم آنجاست که هر متهمی با هر اتهامی که باشد حق داشتن یک محکمه با یک هیئت مستمع انتخابی را دارد، چون اگر هیئت منصفه به طور نادرست تشکیل شود، هر تصمیم آن مشکل‌ساز خواهد بود".
در قانون كيفری كانادا دو نوع مستمع وجود دارد: مستمع چرخشی‌، كه به هيئت منصفه‌ها کمک می‌كنند و در صورت نیاز سوگند می‌خورند و دیگری مستمع ثابت. گروه ثابت مستمعین در تمام مراحل، صحبت‌ها را می‌شنوند و نظرات خود را ارائه می‌دهند ولی هیچ‌گاه عضو هیئت منصفه نمی‌شوند. در صورتی که از قاضی در خصوص انتخاب هیئت منصفه سؤال شود مستمعین تعیین می‌شوند و با دادن نقطه نظراتشان به تصمیم‌گیری هیئت منصفه کمک می‌کنند. در محاکمه این دو نفر تیم حقوقی جاسر خواستار مستمعان چرخشی شدند ولی قاضی با درخواستشان موافقت نکرد. بات در دادگاه تجدید نظر گفت: "قاضی با قدم گذاشتن اشتباه در یک روند کاملا مشخص واضحا اشتباه کرده، اشتباهی که منجر محکمه‌ای با یک هیئت منصفه نامناسب و حکمی نامناسب‌تر شده بود". وکیل مدافع اکنون با توجه به شرایط می‌تواند درخواست بررسی بیماری "شیزوفرنی" و حکم "عدم مسئولیت جنایی" را برای متهمان بگیرد که احتمالا یکی از آنها با توجه به پیشینه پزشکی خود موفق کسب آن خواهد شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 28, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به