ناتانیل که به همراه خواهر دوقلوی خود بزرگترین فرزندان از شش خواهر و برادر این خانواده است، مادر خود را مسئول طلاق والدین خود می‌دانست
ناتانیل ولتمن مرد ۲۰ ساله اهل لندن انتاریو که این هفته به گفته جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، چهار نفر را ترور کرده؛ اما پلیس او را به چهار مورد قتل درجه اول و یک مورد اقدام به قتل متهم نموده، امروز پنجشنبه عصر در دادگاه خود حاضر شد. او روز دوشنبه نیز از طریق صدا {تلفن، اسکایپ یا واتس‌اپ} در دادگاه لندن حضور یافته بود که در آن دادگاه حکم بازداشت وی به او ابلاغ گشته بود. به گفته پلیس، ناتانیل ولتمن که متهم به قلع و قمع کردن یک خانواده مسلمان کانادایی است هنوز تحت تحقیقات این نیرو قرار دارد و "امکان دارد متهم به تروریسم" گردد. ولتمن قرار است دوباره روز دوشنبه آینده به دادگاه باز گردد.
سید افضل ۴۶ ساله فیزیوتراپ؛ مدیحه سلمان ۴۴ ساله دانشجوی دکترا؛ یومنا افضل دختر بچه ۱۵ ساله؛ و طلعت مادر ۷۴ ساله سید افضل از ترور شدگان هستند و فائز افضل کودک پسر ۹ ساله زنده مانده این حادثه است. این خانواده در سال ۲۰۰۷ از پاکستان به کانادا مهاجرت کرده بودند و در روز ترور همگی آنها پشت چراغ قرمز ایستاده بودند تا چراغ سبز شود که وانت مشکی بزرگی که ولتمن آنرا می‌راند، مستقیما به آنها زد. پلیس می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد این یک عمل از پیش برنامه‌ریزی شده و انگیزه آن نفرت بوده و می‌افزاید با وجود تحقیقات زیاد هیچ ارتباط و اثر شخصی یا آنلاینی از او در رابطه با گروه‌های تندرو و یا موارد تروریستی بدست نیاورده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
ناتانیل ولتمن تروریست کانادایی در دادگاه؛ جلوی وانت داغون شده و با زره و کلاهخود فریاد می‌کشید؛ صدور اطلاعیه پدر و مادرش
ناتانیل از طریق ارتباط راه دور با نرم‌افزار "زوم" از زندان، به مدت ۵ دقیقه در جلسه دادگاه ظاهر شد و در طول مدت هیچگونه احساسی از خود نشان نداد و فقط چند کلمه صحبت کرد. این دادگاه در پشت درب‌های بسته تشکیل می‌شود و با اجرای بند "ممنوعیت انتشار" جزئیات دادرسی آن قابل فاش نیست. اما آنچه از این دادگاه به بیرون درز کرده حاکی از آنست که "مارک ولتمن"، پدر این متهم به قتل، در نامه‌ای الکترونیکی که پس از دادگاه اعلان شد، چنین نوشته است: "وقتی که من از جنایت ناگفتنی مرتکب شده پسرم در آخر هفته گذشته مطلع شدم، بی‌نهایت شوک شدم و وحشت کردم. هیچ کلمه‌ای کافی برای ابراز ناراحتی و همدری عمیق من با قربانیان این اقدام بی‌معنی وجود ندارد. از آنجا که این تحقیقات ادامه دارد، بیش از این، هیچ اظهار نظری در این باره نخواهم داشت".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"آلیسیا بیست" مادر ناتانیل ۲۰ ساله نیز در طی یک پست الکترونیکی با اظهار اینکه او "عمیقا ناراحت است" افزوده که برای قربانیان دعا می‌کند. آلیسیا چنین بیان کرده است: "من عمیقا از جنایتی شنیعی که آخر هفته گذشته انجام شد، ناراحت هستم. من برای قربانیان و اعضای خانواده قربانیان دعا می‌كنم و دعای صمیمانه من برای همه آسیب‌دیدگان از این فاجعه ادامه خواهد داشت".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در پی این اتفاق، رسانه‌ها بدنبال خانواده‌های مرتبط با ولتمن در منطقه روان شدند. دو خانواده اصلی با چنین نامی در منطقه شناسایی شدند که یکی با نصب تابلو "ورود به محوطه خصوصی بطور قانونی ممنوع است" و دیگری با بستن کامل ورودی راه ماشین به سمت منزل، مانع نزدیک شدن رسانه‌ها شده بودند. هیچکدام از این خانواده‌ها به تلفن‌های رسانه‌ها جواب هم ندادند. اما اکنون از طریق دوستان خانوادگی و اسناد دادگاه مشخص شده که پدر و مادر ولتمن از یکدیگر جدا گشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
هر آنچه تاکنون از ناتانیل ولتمن تروریست کانادایی می‌دانیم: آغاز داستان بیماری روانی
اسناد منتشر شده توسط دادگاه انتاریو می‌گوید پس از آنكه والدین ناتانیل در سال ۲۰۱۶ دادخواست طلاق را آغاز كردند، او که در سنین پایین بود از خود واکنش‌های "مبارزانه و مشاجره‌آمیز" نشان می‌داد. طبق همین اسناد که به دسامبر ۲۰۱۶ برمی‌گردد می‌گوید ناتانیل که به همراه خواهر دوقلوی خود بزرگترین فرزندان از شش خواهر و برادر این خانواده است، مادر خود را مسئول طلاق والدین خود می‌دانست و "به طور فزاینده‌ای با (مادرش) درگیری و مشاجره داشته و آشکارا مادرش را مسئول وضعیت فعلی پدرش می‌دانست".
اسناد طلاق، به طور خلاصه به نیازهای بهداشت روانی، افسردگی، مشاوره‌ها و داروهای او اشاره می‌کند و می‌گوید گاهی مادرش مجبور بوده در اتاق خوابش از دست ناتانیل پنهان شود. ناتانیل اندکی پس از طلاق از خانواده خود جدا شد و کار خود را در مزرعه‌های "گری ریگ اگ فارمز" در "استراتوری" در نزدیکی لندن انتاریو آغاز کرد و به طور نیمه وقت نیز در کارخانه بسته‌بندی تخم مرغ در همان نزدیکی کار می‌کرد. همسایگانش در آپارتمان استیجاری او در مرکز شهر لندن گفتند که اغلب اوقات در اواخر شب، صدای بازی‌های ویدیویی بلند وی را همراه با صداهای زیادی می‌شنیده‌اند و در بعضی موارد با دوستانش تا نیمه‌های صبح مشغول بازی بوده است.
 
چگونگی صحنه بازداشت از قول یک شاهد
"حسن ساویلاقی"، که رئیس یک شرکت تاکسیرانی در منطقه است، جزئیات ارائه شده توسط یکی از رانندگان خود که در زمان و محل دستگیری حاضر بوده و کمی هم فیلمبرداری کرده را چنین بازگو می‌کند: "قسمت جلوی وانت بزرگ به شدت آسیب دیده و داغون شده بود. وقتی مظنون توسط پلیس در نزدیکی یک مرکز خرید از وانت خود بیرون کشیده می‌شد، در حالی که بنظر می‌رسید زره و کلاهخود به تن دارد فریاد می‌زد و شعار می‌داد و بخصوص در هنگام بازداشت زده بود زیر خنده و حرف می‌زد اما حرف‌هایش برای ما واضح نبود". ساویلاقی افزود: "بنظر می‌رسید او از این نوع صحنه دستگیری لذت می‌برد، و زمانی که چشمش به فیلمبرداری راننده تاکسی افتاد فریاد کشید، مثل اینکه برای او مهم بود که رفتارش ضبط شود".
پلیس که امروز نیز از گفتن کلمه ترور بشدت پرهیز می‌کرد گفت: "بدون ورود به جزئیات آنچه از شواهدمان به دست آورده‌ایم، ما در این مرحله اول تحقیقات به راحتی می‌توانیم بگوئیم که این جنایتی با انگیزه نفرت بوده و همانطور که اشاره کردم، خانواده افضل به دلیل ایمان اسلامی خود مورد هدف قرار گرفته‌اند". امروز "بیل بلر" وزیر امنیت ملی که پیشتر رئیس پلیس شهر تورنتو نیز بوده گفت: "حادثه‌ای که در روز یکشنبه رخ داد، واضحا به دلیل نفرت بوده، واضحا نژادپرستانه بوده و واضحا یک حمله تروریستی‌ست".
 
اظهار نظر کلیسا
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

با اینکه "ناتانیل" یک اسم یهودی‌ست که چندین بار در کتب یونانی به معنای "هدیه خدا" آمده و چندین شخصیت در "بایبل" عبری چنین نامی داشته‌اند؛ و نیز "ولتمن" در نام فامیل او که به "من" ختم می‌شود، اما گفته می‌شود که هر دوی این اسامی مورد استفاده مسیحیان نیز می‌باشد. امروز کلیسای "باپتیست بیتل" که یک کلیسای مسیحی در منطقه است در بیانیه‌ای گفت خانواده ولتمن در گذشته با جامعه ما "در ارتباط بودند، اما چندین سال است که در مراسم / برنامه‌های ما شرکت نکرده‌اند یا در جامعه کلیساهای ما شرکت نداشته‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 10, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به