علیرغم اشراف دولت بر این موضوع که‌ انتشار کربن باعث تغییرات آب و هوایی و صدمه به کودکان می‌شود‌، این دولت همچنان اجازه داده تا‌ انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح غیر قابل قبول باشد
جمعی از جوانان كانادایی روز جمعه اسناد و مداركی را برای طرح دعوی علیه دولت فدرال به دلیل نقش منفی اتاوا در مشاركت در تغییرات آب و هوا ارائه کرده‌اند. "تراست چیلدردنز"، یک گروه غیرانتفاعی مستقر در آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود‌ گفت: "15 نوجوان 10 تا 19 ساله از سراسر کشور که هر یک از آنها صدمات خاص ناشی از تغییرات آب و هوایی را متحمل شده‌اند این ادعا را به دادگاه برده‌اند". این گروه غیرانتفاعی، از شاکیان تغییرات اقلیمی در سرتا سر دنیا پشتیبانی فنی می‌کند‌، همانطور که در موارد مشابه و در سایر کشورهایی مانند هلند‌، آمریکا و هند که کودکان به دلیل تغییرات آب و هوایی از دولت خود شکایت کرده‌اند حمایت نموده‌ است.
‌ادعایی که روز جمعه در یک دادگاه فدرال در ونکوور توسط شاکیان مطرح شد بر این است که ‌علیرغم اشراف دولت بر این موضوع که‌ انتشار کربن باعث تغییرات آب و هوایی و صدمه به کودکان می‌شود‌، این دولت همچنان اجازه داده تا‌ انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح غیر قابل قبول باشد. این ادعا بطور خاص به تصمیم دولت برای خرید پروژه "ترانس مانتین" برای حامل نفت از آلبرتا به ساحل بریتیش کلمبیا که باعث تغییرات آب و هوایی بیشتر می شود اشاره می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
اساس شکایت این گروه از نوجوانان بر اساس بند 7 منشور حقوق و آزادی‌های کانادا، که از استقلال فردی و حقوق شخصی محافظت می‌کند و همچنین بند 15، که حقوق برابر را تضمین می‌کند می‌باشد، این منشور بخشی از قانون اساسی کانادا است.
"ایرا راینهارت اسمیت"  15 ساله از "کالدونیا"، "نوا اسکوشیا" گفت: "در جوانی حقوق من به طور نامتناسب نقض شده زیرا من {بخاطر کمی سن} نمی‌توانم با رأی خود تعیین کنم که چه آینده‌ای را می‌خواهم، به همین دلیل من در آینده {بخاطر کوتاهی دولت} با عواقب شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی روبرو خواهم شد. این دادخواست بهترین راه برای حرکت و پیشبرد اقدامات من علیه تغییرات آب و هوا است". او که  در گذشته نیز در فعالیت‌های اقلیمی از جمله در تظاهرات "گرتا تانبرگ فرایدیز" برای جنبش آینده شرکت کرده، احساس می‌کند که اعتراضات آنها به اندازه کافی در مقابل شرکت‌ها و لابی‌های مخالفان روی سیاستمداران کارآمد نیست. وی گفت: "اگر طرح دعوی موفقیت‌آمیز باشد، دولت مجبور خواهد شد به دستور دادگاه عمل کند‌، چون دولت به حرف جوانانی که بهترین راه را نشان می‌دهند توجه‌ای نمی‌کند". او و شاکیان دیگر توسط "آروی فین‌لی ال‌ال‌پی" و شرکت حقوقی "تولفسان" معرفی شده‌اند و همکار مرکز حقوق و دادخواهی محیط زیست اقیانوس آرام و بنیاد "دیوید سوزوکی" هستند.
در آمریکا‌، 21 فعال 11 تا 22 ساله در سال 2015 از دولت فدرال به دلیل نقض حقوق آنها در عدم رسیدگی مناسب به آلودگی کربن مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی‌، طبق قانون اساسی شکایت کردند. هر دو دولت اوباما و ترامپ در تلاش خود برای از بین بردن این دعوا شکست خورده‌اند و هم اکنون این پرونده در دادگاه تجدید نظر فدرال در "اورگان" در حال رسیدگی است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 30, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به