دانستن تاثیرات کمبود این دارو‌ها بر روی بیماران نیازمند، ما را وادار می‌کند تا اقدامات سریعی جهت رفع مشکل انجام دهیم
متخصصان سرطان نگران هستند كه كمبود ملی سه داروی حیاتی ضد سرطان منجر به افزایش زمان انتظار این بیماران برای دریافت آن شود. این سه دارو به صورت وریدی به بیماران تزریق می‌گردند. وب سایت رسمی گزارش کمبود داروی فدرال، کم بودن این سه دارو را مشکل کشوری عنوان می‌کند‌، به این معنی که مشکل کمبود این دارو‌ها، بیماران سراسر کانادا را در بر‌می‌گیرد. تومورشناسان، داروسازان و پرستاران در بیمارستان‌های انتاریو‌، کبک ، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک همه در تلاشند تا گزینه‌های دیگری برای جایگزینی پیدا کنند.
"جرالد باتیست"، مدیر مرکز سرطان "سگال" در بیمارستان عمومی یهودیان مونترال‌، گفت: "نظر من در مطرح کردن این امر به صورت عمومی این است که بیماران نگران نباشند". وی افزود: "ما شروع به اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا دولت و تولیدکنندگان دارو وارد عمل شوند و ‌راه حلی برای این مشکل پیدا کنند". این داروها شامل "وینورلبین" است که سرطان ریه و سرطان پیشرفته پستان را درمان می‌کند. "لکووورین" اغلب در ترکیب با داروهای شیمی درمانی اثرات سمی آنها را کاهش می‌دهد و "اتوپوزید" سرطان ریه و سرطان بیضه را درمان می‌کند. همچنین می‌تواند پیوند مغز استخوان را بهبود بخشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اداره بهداشت کانادا در نامه‌ای اعلان کرد: "دانستن تاثیرات کمبود این دارو‌ها بر روی بیماران نیازمند، ما را وادار می‌کند تا  اقدامات سریعی جهت رفع مشکل انجام دهیم". "بروس کلول"‌، تومورشناس مرکز بهداشتی "کیو‌ای 2" در شهر "هلیفاکس" گفت که کمبود مکرر این داروها را در بیمارستان خود به چشم می‌بیند. وی که رئیس انجمن تومورشناسان کانادا نیز هست گفت: "من بعضی اوقات با دو یا سه مورد کمبود سر و کار داشته‌ام، اما مواجه شدن با هشت مورد کمبود یک رکورد به حساب می‌آید". البته او خوشبختانه به جایی نرسیده که به بیماران بگوید به دلیل کمبود دارو درمان متوقف شده است.
"جف ایتون" 43 ساله گفت كه بیماران باید محور اصلی توجه تامین كنندگان‌، شركت‌های داروسازی و دولت‌ها باشند. برای اولین بار در 22 سالگی در او‌ سرطان خون حاد تشخیص داده شد. وی گفت: "من وقت منتظر ماندن برای ماه‌ها یا سال‌ها ندارم، کور سوی امیدی بود به یک روش درمانی و مجبور هستم که از این روش درمانی استفاده کنم". او در سال 2001 به بحران کمبود پرستار در تورنتو برخورد کرد و پیوند مغز استخوان را در اوتاوا انجام داد.
در اوایل سال جاری اداره سلامت کانادا اعلام کرد که واردات بین‌المللی اتوپوزید را به عنوان یک اقدام کوتاه مدت تا زمان پایان مشکل تا 30 سپتامبر تسهیل می‌‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 7, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به