طبق گزارش‌های سالانه شرکت‌ها‌، در سال 2018‌، 10 شرکت دارویی تقریبا 76.4 میلیون دلار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و سازمان‌ها پرداخت کردند
ده شرکت بزرگ داروسازی کانادایی طی دو سال گذشته بیش از 151 میلیون دلار به پزشکان و بیمارستان‌های سراسر کشور اهدا کرده‌اند. برخلاف آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی‌، کانادا هیچ قانونی ندارد که طبق آن شرکت‌های دارویی را وادار کند تا فاش کنند آنها به چه کسانی و به چه منظوری پول داده‌اند. اکنون کارشناسان و محققان علوم پزشکی خواستار شفافیت بیشتر در خصوص میلیون‌ها دلاری هستند که هر سال به صورت غیر قانونی به سیستم بهداشت کانادا تزریق می‌شود، زیرا مطالعات متعدد نشان داده که حتی انتقال‌های کوچک مالی نیز می‌تواند در چگونگی تجویز داروهای خاص توسط پزشکان نقش داشته باشد.
"کوین گروندی"‌، استادیار دانشگاه تورنتو که در زمینه تأثیرات شرکت‌ها در بهداشت و سیستم درمانی مطالعه می‌کند‌ گفت: "بدون داشتن‌ قانونی در این زمینه در کانادا‌، جمع‌آوری داده‌ها برای تولید مطالعاتی مشابه مطالعات انجام شده در آمریکا و اروپا، و پیگیری چگونگی تزریق پول‌های شرکت‌های دارویی غیرممکن است". او ادامه داد: "محققان در آمریکا دریافته‌اند كه پزشكانی كه در یک سخنرانی شركت می‌كند و فقط یک وعده غذایی از طرف شرکت سازنده دارویی می‌خورند‌، احتمالاً دارویی با نام تجاری خاصی را تجویز می‌كنند كه نهارش را قبلا خورده‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
طبق گزارش‌های سالانه شرکت‌ها‌، در سال 2018‌، 10 شرکت دارویی تقریبا 76.4 میلیون دلار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و سازمان‌ها پرداخت کردند. این اطلاعات شامل جزئیات اصلی‌، مانند نام پزشکان و آنچه به آنها پرداخت شده است‌، نیست. در ضمن هیچ منبع جامع اطلاعات مرکزی نیز در این زمینه وجود ندارد‌، بعبارت بهتر تنها راه جمع‌آوری چنین اطلاعاتی تک‌تک وب‌سایت‌های شرکت‌های دارویی است.
این گزارش‌ها بخشی از یک طرح افشای داوطلبانه است که در سال 2016 توسط "اینویشن مدسین کانادا" ‌که یک گروه تجاری به نمایندگی از 41 شرکت دارویی است تصویب شد. البته فقط 10 شرکت موافقت خود را با این طرح اعلام کردند. این ابتکار در بین فشارهای فزاینده گروه‌های مدافع برای شفافیت در مورد روابط مالی بین صنعت داروسازی و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آغاز شده است.  ‌در بین این شرکت‌ها و طی سال 2018 ، شرکت "اب‌وی" با پرداخت بیش از 13 میلیون دلار بیشترین پرداخت پول به پزشکان و بیمارستان‌های کانادایی را داشته است و پس از آن "نوارتیس" با بیش از 12 میلیون دلار و "امجن" با حدود 11 میلیون مقام دوم و سوم را کسب کردند.
این سازمان در پاسخ به این سؤال كه آیا اینویشن مدسین کانادا می‌تواند بیشتر اعضای خود را مجبور به اعلام اطلاعات کند گفت: "چارچوب فعلی داوطلبانه است". "سارا دیون مارکسی"‌، سخنگوی اینویشن مدسین کانادا گفت: "همه شرکت‌ها گزارش نمی‌دهند. ده شرکت عضو داوطلبانه پرداخت‌های خود را در وب‌سایت‌های مربوطه خود گزارش می‌دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تصمیمات تجاری یک شرکت‌، همه مجبورند به طور مستقیم با آنها تماس بگیرند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کارشناسان پزشکی می‌گویند افشاگری‌های داوطلبانه اساساً بی‌فایده است و کانادا را در پشت سر کشورهایی مانند آمریکا‌، ژاپن و چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه و دانمارک که قوانین شفافیت به بیماران اجازه می‌دهد تا ببینند پزشکان‌شان از صنعت داروسازی چقدر پول می‌گیرند، قرار داده است‌. "اندرو بوذاری"‌ پزشک مقیم دانشگاه تورنتو نیز می‌گوید: "ما واقعاً از سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشورهای پیشرفته دیگر عقب مانده‌ایم، در آنجا قوانین، به شفافیت اجباری پرداخت‌های شرکت‌های دارویی انجامیده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 21, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به