ابو حوضیف می‌گوید که در سال 2014 برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده و ماه‌ها بعد با سرخوردگی از روش‌‌های خشونت‌آمیز آنها از آنجا گریخته است
طبق گزارشات، یک مرد کانادایی که می‌گوید در سوریه با داعش بوده و مرتکب اعمال خشونت‌آمیز شده، اخیرا توسط پلیس فدرال کانادا مورد بازجویی قرار گرفته است. بعد از بازجویی او متهم و دستگیر نشده، و با اجازه پلیس به خانه باز‌گشته است.
در اوایل این ماه در مجلس نمایندگان، بحث‌هایی در همین خصوص در‌گرفت. "کاندیس برگن"، از حزب محافظه‌کار مجلس، از دولت ترودو پرسید که چرا این مرد آزادانه اجازه زندگی در اینجا را دارد. وی گفت: "این فرد ظاهرا در تورنتو است. کانادایی‌ها سزاوار شنیدن پاسخ‌های بیشتری از دولت در اینباره هستند که چرا دولت در مورد این حیوان که بی‌شرمانه و آزادانه در سراسر کشور قدم می‌زند‌، کاری نمی‌کند؟"
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این مرد در بین عوام به نام "ابو حوضیف الکانادا" شناخته می‌شود. جزئیات داستان وی برای پلیس و روزنامه‌نگاران یک تضاد واقعی است. زیرا بسته به اینکه با چه کسی صحبت می‌کند داستان‌های متفاوتی از شاهد بودن قتل‌های داعش و یا خودش تعریف می‌کند.
این مرد دو گزارش بسیار متفاوت از زمان همکاری خود با داعش را به "سی‌بی‌سی نیوز" و "نیویورک تایمز" داده است. این تناقضات فقط پس از انتشار‌ اخبار توسط هر دو سازمان خبری برملا شد. در پادکست نیویورک تایمز به نام خلافت که هفته گذشته منتشر شد، این مرد گفت او دستورات را دنبال و شخصاً دو مرد را اعدام کرده‌، که با آن‌چیزی که او به سی‌بی‌سی گفته مغایر دارد. "ناظم بَکش"‌، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده تلویزیونی سی‌بی‌سی نیوز می‌گوید: "من شوکه شده‌ام، او به من دروغ گفته است". نیویورک تایمز می‌گوید که چندین بار با ابو حوضیف در زمانی که در سال 2016 به کانادا برگشته مصاحبه کرده  اما مصاحبه‌ها را منتشر نکرده است؛ و اخیراً که حکومت داعش از هم پاشیده (یعنی تقریباً یک سال پس از مصاحبه اولیه با تایمز)‌ مجددا با بَکش صحبت کرده است. "جان لنکستر"‌، خبرنگار سی‌بی‌سی و بَکش، سپتامبر گذشته با ابو حوضیف مصاحبه کردند، در آن زمان‌ او بیش از یک سال بود که با والدینش در کانادا زندگی می‌کرد. جان لنکستر و بَکش گفتند: "‌ما بارها از او سوال کردیم آیا كاری كردی؟‌ آیا کسی راكشتی؟، آیا در اعدام‌ها شرکت كردی‌؟ و او پاسخ داد من سرباز دون‌پایه‌ای بودم و به هیچ وجه مرتکب خشونت نشده‌ام‌". البته او به رسانه‌های دیگر گفته بود که مردی را شلاق زده است.
ابو حوضیف در پادکستی که توسط "راکمینی کالیماچی" خبرنگار نیویورک تایمز تهیه شده بود گفته از پشت به سر یک مرد شلیک کرده و مرد دیگری را با شلیک به قلبش کشته است، وی حتی توضیح داده که خون گرم قربانی به همه جا پاشیده شده است. بَکش می‌گوید: " ابو حوضیف از دستگیر شدن بسیار می‌ترسد، بالاتر از آن، ابو حوضیف از افشای هویتش وحشت دارد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ابو حوضیف می‌گوید که در سال 2014 برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده و ماه‌ها بعد با سرخوردگی از روش‌‌های خشونت‌آمیز آنها از آنجا گریخته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 2, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به