هک‌کننده کپیتال‌وان تامسون 33 ساله است که در سیاتل آمریکا زندگی می‌کند، خودش خودش را لو داد
گروه مالی "کپیتال‌وان‌" اعلام کرد در اثر دزدی اطلاعات اخیر حدود 100 میلیون نفر در آمریکا و حدود شش میلیون نفر در کانادا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. در اثر این دزدی اطلاعات شخصی مشتریان‌ کپیتال‌وان و استفاده‌کنندگان از کارت‌های اعتباری این موسسه به یغما رفته است.
کپیتال‌وان در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد خاطی دستگیر شده است. این موسسه مالی آمریكایی كه یكی از بزرگترین صادركنندگان كارت‌های اعتباری جهان است گفت: "جزئیات بیشتر در مورد چگونگی تأثیر این دزدی در چند روز آینده منتشر خواهد شد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این هک کردن اطلاعات، کارت‌های اعتباری که بین سال‌های 2005 تا اوایل سال 2019 صادر شده‌اند را در بر می‌گیرد. کپیتال وان گفت: اطلاعات دزدیده شده شامل نام‌، آدرس‌، کد پستی‌، شماره تلفن‌، آدرس ایمیل‌، تاریخ تولد، درآمد افراد و در پاره‌ای از موارد شماره ملی فرد است. گذشته از اطلاعات موجود در فرم‌های درخواست کارت اعتباری ‌که دزدیده شده، برخی دیگر از ‌اطلاعات مشتریان کارت اعتباری نیز سرقت شده است که ‌شامل شماره امتیاز اعتباری، محدودیت‌های اعمال شده در کارت‌ها‌، مانده‌ها‌، تاریخچه پرداخت‌، اطلاعات تماس و برخی از تاریخچه معاملات از سه سال گذشته را شامل می‌گردد. تقریباً یک میلیون شماره ملی نیز به سرقت رفته است.
کپیتال‌وان گفته است که اطلاعات ورود به سیستم شامل نام ورود و رمز مشتری هک نشده است. کپیتال‌وان در بیانیه‌ای گفت که بانک به مشتریانی که اطلاعاتشان به سرقت رفته اطلاع‌رسانی می‌کند و برای این مشتریان اطلاعات باخته نظارت رایگان بر اعتبار و بیمه سرقت داده خواهد شد. البته این شرکت چگونگی اطلاع‌رسانی به مشتریان را مشخص نکرده است، اما گفته است که اطلاعات بیشتری در طی چند روز آینده در دسترس خواهد گذاشت. کپیتال‌وان گفت که آنها در مورد این دزدی با کسی تماس نخواهند گرفت. اگر کسی تماسی از کسی دریافت کند‌، بداند که کلاهبرداری است.
کپیتال‌وان از مشتریان می‌خواهد که اگر اطلاعات شخصی کسی از طریق تلفن یا ایمیل یا متن آنلاین دیده شده، کاری نکرده و فوراً با کمپانی تماس گرفته و رمزعبور بانکی آنلاین خود را تغییر دهند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کپیتال‌وان محصولات مختلف کارت اعتباری مانند "کپیتال‌وان مستر کارد" را به مشتریان کانادایی ارائه می‌دهد که شامل یک کارت بازپرداخت برای اعضای "کاستکو" است. کاستکو کانادا به درخواست اظهار نظر در مورد اینکه این تخلف در شبکه‌ و‌ تاثیرات آن‌، پاسخ نداد .شرکت "هادسون بی" نیز مستر کارتی صادر کرده که اعتبار آن از طرف کپیتال‌وان ارائه می‌شود. "نیکول شونبرگ" معاون ارتباطات شرکت "اچ‌بی‌سی" در یک ایمیل گفت:‌ "در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر تأثیرگذاری این دزدی بر کارت‌های اعتباری مربوط به این شرکت‌ وجود ندارد". او اضافه کرد که مشتریان باید از خرید راحت در فروشگاه‌ها و بصورت آنلاین احساس راحتی کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کپیتال‌وان مشتریان را ترغیب به نظارت بر حساب‌های خود در خصوص فعالیت مشکوک کرد. کپیتال‌وان می‌گوید اگر کسی متوجه فعالیت مشکوک در حساب خود شد‌، با شماره تلفن موجود در پشت کارت اعتباری خود تماس بگیرد. مشتریان همچنین می‌توانند نسخه‌ای از گزارش اعتباری خود را از "اکو‌فکس" و یا "ترنس یونیون" کانادا بگیرند. هر دو موسسه می‌توانند تا 6 سال هشدار‌های مربوط به کلاهبرداری را در گزارشات خود ذکر کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
هک‌کننده کپیتال‌وان تامسون 33 ساله است که در سیاتل آمریکا زندگی می‌کند و قبلا برای یک شرکت مهندسی کامپیوتر که روی سرویس اینترنتی آمازون کار می‌کند مشغول به کار بوده است. کپیتال‌وان از این سرویس اینترنتی آمازون استفاده می‌کند. تامسون با پی بردن به یک مشکل تنظیم سیستمی در امنیت ("فایروال") موفق شده است کنترل آنرا به دست بگیرد. تامسون با ارائه گزارشی از چگونگی کارش روی سایت اینترنتی "گیت‌هاب"، و یک پُست فیسبوکی که آن را هم با پرداخت پول شخصی بعنوان تبلیغ "دارنده اطلاعات کپیتال‌وان" به دنیا معرفی کرد، خودش، خودش را لو داد. شخصی که اطلاعات را روی گیت‌هاب دید به پلیس خبر داد و پلیس تامسون را دستگیر کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 31, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به