ایران پهباد جاسوسی آمریکا را زد
پس از بالا رفتن تنش در انفجار دو کشتی در دریای عمان، سپاه اعلان کرد پهباد جاسوسی گلوبال‌هاوک آمریکا را بر فراز آبهای تنگه هرمز زده است. آمریکا این خبر را تایید کرده و گفته است که این پهباد روی آب‌های بین‌المللی بوده است، و در پی آن سپاه جزئیات پروازی این پهباد را نیز منتشر کرد.

خلاصه آغاز ماجرا با انفجار کشتی‌ها:
پنجشنبه گذشته به دو نفتکش در دریای عمان حمله شد. پیش از همه خبرگزاری‌های ایران روز پنجشنبه به نقل از شبکه خبری "العالم" به نقل از منابع محلی عمان گزارش داده بودند که انفجاری شدید در دریای عمان روی داده است. بنا به این گزارشها دلیل این انفجارها "حمله" به دو نفتکش در دریای عمان بوده است. به گفته این منبع آگاه اولین کشتی ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح در فاصله ۲۵ مایلی جاسک و دومین کشتی در ساعت ۹ و۵۰ دقیقه در فاصله ۲۸ مایلی جاسک دچار حریق شد. او افزود که کشتی اول از میانه دچار حریق شد. بنا به اعلام این منبع آگاه ۲۳ خدمه کشتی اول و ۲۱ خدمه کشتی دوم خود را به آب انداختند و در نهایت با شناورهای ایرانی به بندر جاسک انتقال یافتند و سالم بودند، این افراد 3 روز بعد از این بندر به کشتی‌ها منتقل و سپس به سوی بنادر آزاد حرکت کردند، یکی از سرنشینان این کشتی به طور سطحی مجروح بود. این دو نفتکش فرانت آلتر (Front Altair) و کوکوکا کوریجوس (Kokuka Courageous) نام دارند. کشتی فرانت آلتر با پرچم جزایر مارشال از امارات متحده عربی به سوی تایوان در حال حرکت بوده است و کشتی کوکوکا کوریجوس با پرچم پاناما از عربستان به سوی سنگاپور در حال حرکت بود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خبر وقوع انفجار در دریای عمان در حالی منتشر شد که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ایران به سر می‌برد و چند دقیقه قبل گفته بود که ایران دنبال سلاح اتمی نیست و رهبر ایران، علی خامنه‌ای نیز گفته بود که پیامی برای ترامپ ندارد.

ایران: این حوادث مشکوک است
عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز از بروز "حوادث مشکوک" روز پنجشنبه در دریای عمان ابراز نگرانی کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت: "از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آنرا خلاف جهت گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم. ایران از همکاری و گفتگو در منطقه حمایت می‌کند". حسن روحانی رئیس جمهور ایران، نیز روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در این رابطه گفت: "کسی جز آمریکا و انگلیس و دو کشور کوچک منطقه، بازی سیاسی و تبلیغاتی حمله به نفتکش ها را باور نکرد".

نیروی دریایی آمریکا: در حال امداد و بررسی هستیم
نیروی دریایی آمریکا بلافاصله اعلان کرد که در این جریان در حال کمک رسانی به کشتی‌هاست. آمریکا در ابتدا گفت که حمله به این کشتی‌ها "با اژدر" صورت گرفته است، اما پس از آنکه نقشه سایت ردیابی کشتی‌ها منتشر شد و مشخص شد که محل انفجار در کشتی‌ها رو به سمت ایران قرار نداشته است، آمریکا اعلان کرد که این حمله با "مین" صورت گرفته و آمریکا اسنادی را در این رابطه دارد. یک روز پس از این ادعا، وزارت جنگ آمریکا فیلمی سیاه و سفید منتشر کرد که در آن قایقی را کنار این کشتی نشان می‌داد که تعدادی در حال کار بر بدنه کشتی بودند. آمریکا ادعا کرد که نیروهای سپاه در این فیلم در حال جدا کردن مین منفجر نشده خودشان از بدنه کشتی بودند، و روز چهارشنبه نیز اعلان کردند که بقایای این مین با مین‌های ایرانی "شباهت" دارد. آمریکا روز سه‌شنبه چندین عکس جدید نیز در این رابطه منتشر کرد.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترامپ در این زمینه گفت که اگر چه معتقد است این انفجار کار ایران بوده اما این یک مسئله کوچکی است. پمپئو نیز گفت که ترامپ در پی جنگ با ایران نیست اما آمریکا هزار نیروی جدید به خاورمیانه اعزام می‌کند.

ژاپن: پهباد بوده است نه اژدر و مین

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پس از آنکه وزیر تجارت ژاپن در همان روز انفجار به شبکه "ان اچ کی" این کشور گفت که این دو کشتی مرتبط ژاپن هستند، آبه بدون توضیحی از ایران به ژاپن عزیمت کرد. اما مالک ژاپنی این کشتی‌ها در رد ادعاهای آمریکا گفت که حمله به این کشتی‌ها با پهباد صورت گرفته است و ملوانان خودشان حمله پهبادها را دیده‌اند، مضافا اینکه محل انفجارها بسیار بالاتر از سطح آب قرار دارد که این ثابت می‌کند که انفجارها بر اثر اژدر و مین نبوده است و ادعای ملوانان صحیح می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به