قاضی می‌گوید که طبقه‌بندی اقلام تولید شده پلاستیکی بسیار گسترده‌تر از آن است دولت بتواند به آنها بصورت عمومی برچسب "سمی بودن" بزند
یک قاضی دادگاه فدرال حکم داد که تصمیم دولت فدرال برای فهرست کردن اقلام پلاستیکی به عنوان مواد سمی "همغیر معقول است و هم غیرقانونی".
در حکمی که روز پنجشنبه منتشر شد، قاضی "آنجلا فورلانتو" نوشت که طبقه‌بندی اقلام تولید شده پلاستیکی بسیار گسترده‌تر از آن است که بر اساس قانون فدرال بتوان به آنها بصورت عمومی برچسب "سمی بودن" زد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
حکم دادگاه فدرال: قانون اعلان سمی بودن اقلام پلاستیکی توسط دولت کانادا هم غیرمعقول است و هم غیرقانونی
این پرونده توسط گروهی از شرکت‌های بزرگ صنعتی در پلاستیک، از جمله "داو کیمیکال"، "امپریال اویل" و "نوا کمیکال" در دادگاه مطرح شد. آنها استدلال کردند که دولت اتاوا نتوانست نشان دهد که شواهد علمی کافی برای توجیه قوانینش دارد. قاضی این دادگاه در حکم نهایی خود نوشته: "هیچ نگرانی منطقی وجود ندارد که همه اقلام تولید شده پلاستیکی مضر هستند". از سوی دیگر "لیندسی بک" وکیلی که به نمایندگی از گروه‌های محیط زیستی در این پرونده حضور داشته تصمیم روز پنجشنبه را "ناامید کننده" خواند و افزود: "می‌دانیم که آلودگی پلاستیکی یکی از بحران‌های بزرگ زیست‌محیطی زمان ما است و این حکم واقعا توانایی دولت فدرال برای مقابله با این بحران را مختل می‌کند".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این حکم قابل فرجام‌خواهی‌ست. "استیون گیلبولت" وزیر محیط زیست کانادا گفت که دولت فدرال در حال بررسی تصمیم روز پنجشنبه است و "به شدت درخواست تجدید نظر را در نظر دارد" و افزود: "کانادایی‌ها با صدای بلند و واضح گفته‌اند که می‌خواهند اقدامی برای دور نگه داشتن پلاستیک از محیط زندگی خود انجام دهند. این چیزی است که ما برای آن به مبارزه ادامه خواهیم داد". اقدام دولت در فهرست کردن اقلام پلاستیکی به عنوان مواد سمی گامی کلیدی بود که به اتاوا اجازه داد تا برخی از اقلام پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کند. با این مقررات، فروش کیسه‌های پلاستیکی، کارد و چنگال، ظروف غذایی، چوب همزن و نی و دیگر اقلام در کانادا پس از ۲۰ دسامبر امسال ممنوع می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
تنظیم مدیریت پسماند به طور کلی یک مسئولیت استانی است. دولت فدرال تنها در صورتی قادر است موادی را برای حفاظت از محیط زیست بصورت قانون تنظیم و اجرا کند که طبق قانون حفاظت از محیط زیست کانادا به عنوان سمی ذکر شده باشند. قاضی همچنین نوشته که تصمیم اتاوا "تهدیدی برای توازن قوانین دولتی فدرال کانادا با دولت‌های استانی است، در حالیکه قوانین استان‌ها این پلاستیک‌ها که "پتانسیل آسیب رساندن به محیط زیست دارند" را محدود نمی‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اما قاضی می‌گوید که افزودن دسته وسیعی از پلاستیک‌ها به لیست مواد سمی، فراتر از قوانین قانونی است. وی افزوده: "هر کالایی در دسته اقلام تولید شده پلاستیکی، پتانسیل ایجاد یک نگرانی معقول از آسیب را ندارد". این پرونده به‌طور خاص به قانونی رسیدگی می‌کرد که در ابتدا اقلام پلاستیکی را به فهرست مواد سمی اضافه کرده که از یک شورا و کمیته سنای کانادا به نام لایحه اس - ۵ آغاز شد و پس از تایید در مجلس نمایندگان، در ماه ژوئن موافقت سلطنتی بریتانیا را دریافت کرد و این موارد بطور رسمی و قانونی، سمی اعلان شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


اتاوا سعی کرد استدلال کند که حکم قاضی بر این قانون تاثیری نخواهد گذاشت. در حالی که قاضی با حکم خود نتیجه شورا و کمیته را لغو کرده، اما او در مورد اعتبار قانون اساسی اس - ۵ حکمی اعلان نکرد اما بک گفت که با لغو نتیجه شورا، قاضی عملا دلیل دولت مبنی بر افزودن پلاستیک‌ها به فهرست مواد سمی تحت این قانون را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 16, 2023 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به