کارگران نیز مانند دیگر اقشار مردم، در کلیه بخش‌های اقتصادی از انرژی گرفته تا بازنشستگان سال‌ها و ماه‌هاست از شرایط رانت‌خواری و سوء مدیریت، نرخ بالای بیکاری و نرخ تورم جانشان به لب رسیده است
طبق گزارش رویترز، اعتراضات خیابانی مردم در خوزستان بعلت کمبود آب برای ششمین شب متوالی همراه با خشونت‌ها ادامه یافت. بر اساس فیلم‌های منتشر شده در چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری ایران، این اعتراضات به پایتخت تهران نیز گسترش یافته و مردم شعارهای ضد دولتی سر دادند.
یک ویدئو از کاربران نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان شعار "رضا شاه، روحت شاد" سر می‌دهند. چندین فیلم کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضین استفاده می‌کنند و خبرگزاری نیمه دولتی فارس نیز نوشته که "آشوبگران" یک پلیس را به ضرب گلوله کشته و یک نفر دیگر را در بندر ماهشهر خوزستان زخمی کرده‌اند. خوزستان چند سال پیش هم شاهد تظاهرات و اعتراضات دولتی بود. وضعیت مردم در کلیه استان‌ها به نسبت استان‌های مرکزی کشور بسیار بدتر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
گسترش تظاهرات و اعتراضات خوزستان به تهران و سراسر ایران
پس از آنکه گروه‌ها و فعالان مختلف مخالف خواستار تظاهرات در سراسر کشور برای حمایت از معترضان خوزستانی شدند، فیلم‌هایی که اواخر روز سه‌شنبه و اوایل روز چهارشنبه منتشر شده زنانی را نشان می‌دهند که شعار "مرگ بر جمهوری اسلامی" را در ایستگاه متروی تهران سر می‌دهند. شب‌ها نیز برخی از مردم در پایتخت خشم خود را با شعارهایی علیه "علی خامنه‌ای" نشان می‌دهند. طبق گزارشات خبرگزاری فعالان حقوق بشر (هرانا)، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حداقل ۳۱ اعتراض در سراسر ايران برگزار شده و طی آنها دست کم دو جوان به ضرب گلوله کشته شده‌اند. مقامات حکومتی ایران معترضان مسلح را مقصر معرفی می‌کنند و ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد یک معترض مسلح در شب با یک تفنگ پیشرفته دوربین‌دار در حال شلیک است، اما فعالان شبکه‌های اجتماعی با نشان دادن ده‌ها فیلم دیگر می‌گویند که آنها توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ایران اکنون با بدترین خشکسالی در ۵۰ سال گذشته خود روبروست و بحران آب بر خانواده‌ها، کشاورزی و دامداری تأثیر گذاشته و منجر به خاموشی‌های وسیع برق نیز شده است. استان نفت خیز خوزستان مانند دیگر استان‌های دور از مرکز مدتهاست که با انواع تبعیض، به ویژه تبعیضات اقتصادی روبرو هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌هایی که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریكا در سال ۲۰۱۸ برقرار شده، و همچنین شیوع افسار گسیخته بیماری کرونا فلج شده است. کارگران نیز مانند دیگر اقشار مردم، در کلیه بخش‌های اقتصادی از انرژی گرفته تا بازنشستگان سال‌ها و ماه‌هاست از شرایط رانت‌خواری و سوء مدیریت، نرخ بالای بیکاری و نرخ تورم جانشان به لب رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ایران در ده سال گذشته صحنه حداقل سه دوره اعتراضات گسترده مردمی بوده که با سرکوب نیروهای امنیتی روبرو شده‌اند. در یکی از ویدئوهای آنلاین یک زن معترض دیده می‌شود که رو به نیروهای امنیتی فریاد می‌زند: "آقا! آقا! تظاهرات مسالمت‌آمیز است. برای چه تیراندازی می‌کنید؟".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در ویدئوهای مختلف صحنه‌هایی از نیروهای نظامی - امنیتی که پیاده، با ماشین و موتور کلت و تفنگ به سوی مردم گرفته‌اند و تیر هوایی در می‌کنند دیده می‌شوند و در برخی مناطق گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش نیز دیده می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 21, 2021 - 12:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به