نادیا حسن به رسانه‌ها گفت حمله کننده یک مرد ۲۴ ساله بوده که توسط نمازگزاران دستگیر شد
پلیس منطقه‌ای "پیل" می‌گوید مردی صبح روز شنبه وارد مسجدی در "می‌سی‌ساگا" در غرب تورنتو شد و در ابتدا با اسپری قوی فلفل (موسوم به دور کننده خرس) به مردمی که برای نماز صبح جمع شده بودند، حمله کرد و سپس در حال بیرون کشیدن قمه بود که نمازگزاران وی را متوقف کردند.
پلیس می‌گوید بعلت این حادثه حدود ساعت ۷ صبح به مرکز اسلامی "دارالتوحید" در نزدیکی جاده "مک آدام" و بلوار "متسون شرقی" اعزام شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حمله با قمه، تبر و اسپری به نمازگزاران نماز صبح یک مسجد در تورنتو
گزارش پلیس نشان می‌دهد که یک مرد ۲۴ ساله حمله کننده بوده که بازداشت شده و بازرسان این نیرو "همه انگیزه‌های ممکن، از جمله حمله و عمل ناشی از نفرت" را بررسی می‌کنند. پلیس می‌گوید هنوز اتهاماتی را علیه وی مطرح نکرده و "به نظر می‌رسد" این یک حادثه فردی بوده اما افسران این نیرو برای حمایت و اطمینان امنیت جامعه در منطقه خواهند ماند. بر اساس اخبار پلیس پیل، برخی از نمازگزاران در اثر پاشیده شدن اسپری به چشماننشان دچار "جراحات جزئی" شده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"ابراهیم هندی" امام جماعت این مسجد حدود ساعت ۱۱ صبح در توییتر، درباره این حمله نوشت که یک مرد با یک تبر، اسپری فلفل و یک "سلاح‌های تیز" وارد مسجد شد. "نادیا حسن" از شورای ملی مسلمانان کانادا نیز کمی بعد به نمایندگی از مسجد گفت که گروهی متشکل از ۲۰ مرد در میانه نماز صبح بودند که مورد حمله این مرد قرار گرفتند. نادیا در گفت‌وگوی تلفنی با رسانه‌ها گفت: "او به مردانی که برای خواندن نماز آنجا بودند حمله کرد و به سوی آنها اسپری پاشید... در این هنگام بعضی از مردان بسیار شجاعانه تصمیم گرفتند که به او اجازه حمله {با تبر و قمه} را ندهند و او را به زمین زدند و تا زمانی که پلیس آمد او کتف بسته نگاه داشتند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
نادیا گفت: "مردانی که حمله کننده را سرنگون و دستگیر کردند افرادی هستند که… شبیه قهرمانان هستند، ما نمی‌دانستیم که جامعه ما روزی نیاز به اینگونه افراد خواهد داشت. آنها این کار را به صورت کاملا شگفت‌انگیزی انجام دادند و فکر می‌کنم که جان افراد زیادی را از مجروح شدن یا شرایط بدتر احتمالی نجات دادند". علاوه بر پلیس نادیا نیز گفت که آنها نمی‌دانند انگیزه شخص حمله کننده چه بوده اما واضح است که آن‌ها سؤالات زیادی دارند، از جمله: چرا این اتفاق افتاد، چرا این اتفاق برای آن‌ها افتاد، چرا این جامعه به طور خاص.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نادیا گفت که بقایای اسپری اکنون در ساختمان وجود دارد که همچنان باعث سرفه کردن مردم تا بعدازظهر شنبه شده اما این مرکز با وجود این حمله همچنان روز شنبه باز می‌ماند و پلیس نیز گفته تا "اطلاع ثانوی" در آنجا حضور خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که دیگر اوقات نماز می‌تواند با خیال راحت برگزار شود. نادیا در نهایت افزود که جامعه منتظر است تا گزارش پلیس در مورد انگیزه حمله کننده منتشر گردد و در این رابطه همه با پلیس همکاری خواهند کرد.
 
حمله کننده کیست؟
پلیس شنبه عصر گفت که "محمد معیز عمر"، یک مرد ۲۴ ساله اهل می‌سی‌ساگا، حمله کننده روز شنبه به این مسجد بوده که دستگیر شده است. پلیس افزوده که در حال بررسی "همه انگیزه‌های ممکن" از جمله نفرت در این حادثه است و اتهاماتی علیه حمله کننده مطرح خواهد شد. این نیرو از مردم خواست در صورت داشتن هرگونه اطلاعات، سریعا با پلیس تماس بگیرند. هنوز نه پلیس، نه سیاسیون و نه هیچ نهاد دیگری این حمله را "ترور" ننامیده است. نوع این حمله صرفنظر از دین، از دید ایران استار تروریستی‌ست.
 
واکنش فورد و ترودو
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"داگ فورد" نخست وزیر انتاریو در واکنش به این خبر در توییتر گفت که انتاریو جایی برای "چنین اعمال شیطانی و نفرت‌انگیزی" نیست. "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا نیز بعدازظهر شنبه در توییتی این حمله را "بسیار نگران کننده" توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 19, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به