پلیس وی را حتی به تروریست بودن نیز متهم نکرده بود و تنها اتهام وی حمله با چاقو و قتل درجه یک بوده است
وزارت دادگستری کل کانادا امروز گفت "گیلهرمی ویلیام فون نوتجم"، مردی که متهم به قتل یک مرد مسلمان ۵۸ ساله در بیرون مسجدی در تورنتوست، از نظر کیفری مسئول شناخته نمی‌شود.
پلیس وی را حتی به تروریست بودن نیز متهم نکرده بود و تنها اتهام وی حمله با چاقو و قتل درجه یک بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این تروریست که در سال ۲۰۲۰ به مسجدی در تورنتو حمله و مرتکب قتل شده بود، نه تنها تروریست نیست بلکه مسئولیت کیفری قتلش را هم ندارد!
گیلهرمی برای اتهام قتل درجه یک "محمد اسلیم ظفیس" که در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ در خارج از سازمان بین‌المللی مسلمانان در غرب تورنتو با ضرب چاقو زخمی شده بود، اعلان کرده بود که مشکل روحی دارد. وزارت دادگستری کل می‌گوید که دادگاه انتاریو تشخیص داده وی مسئولیت کیفری این قتل را ندارد و این موضوع به هیئت بررسی انتاریو ارجاع شد. یک هیئت در وزارت دادگستری تصمیم می‌گیرد که آیا و چگونه بیمارانی که مسئولیت کیفری ندارند باید بازداشت شوند. حمله به مسلمان در اکثر کشورهای غربی از جمله کانادا ترور نامیده نمی‌شود، اگرچه برخی از سیاستمداران از جمله رهبران همه احزاب کانادا (و ترودو) آن را واضحا ترور می‌نامند ولی رسانه‌ها و پلیس و سپس دادگاه بنا به پرونده رسیده از پلیس از اطلاق ترور اجتناب کرده و اتهاماتی مانند قتل درجه اول، دوم یا اقدام به قتل را به متهم نسبت می‌دهند. ایران استار مانند سیاسیون، هرگونه حمله و قتل با پایه مذهبی و علیه مذهب، از هر سمتی که باشد، را ترور می‌نامد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"بی‌بی ظفیس" تنها دختر محمد اسلیم ظفیس، در بیانیه‌ای گفت که به شدت تحت تاثیر مرگ پدرش قرار گرفته و افزود: "می‌دانم که هیچ مجازاتی برای کاری که این مرد با پدرم انجام داده کافی نخواهد بود. در کانادا، جایی برای افرادی که مرتکب چنین اعمال خشونت‌آمیزی می‌شوند و سپس به طرز مشکوکی از سلامت روان به عنوان دفاع از جرم و کاری که انجام داده‌اند استفاده می‌کنند وجود ندارد". او گفت عدالت برای چنین اعمالی در کانادا اجرا نمی‌شود. پیشتر پلیس و دادگاه‌ها برای دیگر حملات کبک و انتاریو نیز از بکار بردن ترور خودداری کرده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یک گزارش روانپزشکی می‌گوید گیلهرمی ادعا کرده که حدود پنج ماه قبل از "صدمه زدن" (و نه قتل یا ترور) شروع به شنیدن صداهای مردانه‌ای کرده که به او دستوراتی از "بالا" داده که "زمان آن رسیده که کسی را برای کشتن پیدا کند". وی گفت که فکر می‌کند به طور کلی کشتن یک فرد خوب نیست، اما احساس می‌کرد که باید از این فرمان پیروی کند، زیرا این فرمان از "بالا" آمده بود. دکتر "آلینا ایوسف" روانپزشک قانونی، در گزارشی نوشته که گیلهرمی به او گفته: "این به یک شخص بستگی ندارد که تصمیم بگیرد چه کسی زندگی کند و چه کسی بمیرد… این به هدایتگر برتر چیزها، خدا یا جهان بستگی دارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
شبکه کانادایی ضد نفرت چه یافته و چه می‌گوید؟
"شبکه کانادایی ضد نفرت" می‌گوید که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی گیلهرمی را پس از حمله او بررسی کرده و او بطور واضحی با یک گروه "نئونازی" مرتبط بوده است. این شبکه می‌گوید دادگاه اصولا به جریان "حمله" به سوی فرد و مسجد ورود نکرده و فقط در حد چاقو زدن و اظهارات گیلهرمی به پرونده رسیدگی کرده و حاضر نشده مستندات ارتباط با نئونازی‌ها را بررسی کند.
 
دادگاه چه می‌گوید؟
اما دادگاه می‌گوید بر اساس گزارش روانشناس، خود گیلهرمی هرگونه نفرت نسبت به مسلمانان را رد کرده و "نشان داده که درباره اسلام «اطلاعات بسیار اولیه‌ای» دارد اما احساس خصومتی با آن ندارد". گزارش‌های روانپزشکی ارائه شده به دادگاه حاکی از آن است که گیلهرمی از "اسکیزوفرنی" رنج می‌برد و می‌گوید که وی در زمان حمله به مقتول "بیماری روانی‌اش تشخیص داده نشده بود یا تحت درمان قرار نگرفته بود".
 
آخرین سخنان فرزند مقتول
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بی‌بی ظفیس پدرش را به عنوان پدری دلسوز و دوست داشتنی توصیف می‌کند که هر روز هم او و هم مردم به او مراجعه می‌کردند. او نوشت: "من امروز بدون عشق و حمایت پدرم اینجا هستم زیرا او به قتل رسیده است پدرم به این دنیا آمد تا عشق و حمایتی را که به شدت به آن نیاز داشتم به من بدهد". او که ماه‌ها قبل از مرگ پدرش مادرش را نیز در یک تصادف رانندگی از دست داده گفت که اکنون در ترس دائمی زندگی می‌کند و از آنچه اتفاق افتاده "شکسته" شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 29, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به