پیش از تایید این قانون در مجلس پلیس و بانک‌ها از آن استفاده کرده و معترضان را از اتاوا اخراج کرده و حساب‌های آنها را مصادره کردند
امروز دوشنبه، مجلس صحنه بحث داغ میان احزاب در رای اعتماد یا عدم اعتماد به ترودو در استفاده از قانون شرایط اضطراری برای اولین بار در کانادا بود. این قانون را ترودو هفته پیش برای شکستن تظاهرات کامیون‌دارانی که به اجباری شدن واکسن برای عبور از مرزهای کانادا و آمریکا اتاوا را اشغال کرده بودند، معرفی کرد اما پیش از تایید این قانون در مجلس پلیس و بانک‌ها از آن استفاده کرده و معترضان را از اتاوا اخراج کرده و حساب‌های آنها را مصادره کردند. رای‌گیری درباره این قانون راس ساعت ۸ شب دوشنبه انجام گرفت و در آن ترودو موفق شد با حمایت نیودموکرات‌ها ۱۸۵ رای مثبت در مقابل ۱۵۱ رای منفی لایحه را تبدیل به قانون کند.
همه ۱۵۸ لیبرال و ۲۵ نیودموکرات، همراه با تنها نماینده مستقل و یکی از دو نماینده حزب سبز، رای موافق؛ همه ۱۱۸ محافظه‌کار و ۳۲ کبکی همراه با یکی از نمایندگان حزب سبز رای مخالف به استفاده از این قانون دادند. "الیزابت می" رهبر سابق حزب سبز از بریتیش کلمبیا رای مثبت و "مایک موریس" دیگر نماینده حزب سبز از "کیچنر" انتاریو رای منفی دادند. پس از این تایید در مجلس، مجلس سنا نیز باید در مورد استفاده از این قانون رای دهد، اما بحث درباره این قانون هنوز در سنا آغاز نشده است. این قانون پس از تایید امشب حداکثر تا اواسط ماه مارچ (یک ماه دیگر) پابرجا خواهد ماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
موفقیت ترودو در مجلس با رای اعتماد اندک ۳۴ رایی در استفاده از قانون شرایط اضطراری
"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در تلاش برای تایید این قانون در مجلس نه تنها با مخالفت‌هایی در مجلس روبرو بود بلکه با مخالفت ۷ استان نیز مواجه بود در حالیکه فقط ۳ استان از وی حمایت می‌کردند. مخالفان می‌گفتند که ترودو شرایط خطرناک لازمه در کشور برای اعلان استفاده از این قانون را نداشته؛ منابع کافی برای رسیدگی به این مشکل را در دست داشته و این قانون بسیار قوی‌تر از تظاهراتی اینچنینی بوده است. در مقابل لیبرال‌ها در دفاع از تصمیم خود بارها به اظهارات "استیو بل"، رئیس پلیس موقت اتاوا در روز جمعه و پس اعلان ترودو اشاره کردند که گفته بود این قانون شرایط اضطراری به پلیس اجازه می‌دهد تا موانع ایجاد کند و منطقه‌ای را در مرکز شهر ایمن کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی در صبح تعطیل روز دوشنبه گفت که تصمیم او و دولتش برای آغاز این اقدام ساده نبوده و افزود: "روشن شد که مقامات محلی و استانی به ابزارهای بیشتری برای بازگرداندن نظم و حفظ امنیت مردم نیاز دارند". ترودو در پاسخ به این پرسش که اکنون طی حداکثر سه روز پلیس شهر را پاکسازی کرده، دیگر چرا وی بدنبال این قانون است؛ چنین توضیح داد که دولتش اختیارات بسیار زیاد این قانون را حتی "برای یک روز بیشتر از زمان لازم" حفظ نخواهد کرد و ادامه داد: "اگرچه به نظر می‌رسد اوضاع در اتاوا به خوبی در حال حل‌وفصل شدن است، اما این وضعیت اضطراری تمام نشده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"مارکو مندیچینو"، وزیر ایمنی عمومی کانادا که در کنفرانس مطبوعاتی ترودو همراه بود، گفت که تعدادی از افراد وابسته به تظاهرات هنوز در شهر باقی مانده‌اند و با اشاره به بسته شدن‌های متعدد برخی از مرزهای کانادا با آمریکا از جمله در کوتس در آلبرتا، گفت: "ما باید هوشیار باشیم، نه تنها در اتاوا بلکه در مرزهای خود از کوتس تا ویندزور". این در حالی‌ست که حداقل دو نماینده لیبرال در مورد ادامه استفاده از قانون شرایط اضطراری ابراز تردید کردند: "ناتانیل ارسکین اسمیت"، نماینده انتاریو، و "جوئل لایتباند"، نماینده کبک پیش از رای دادن گفتند در صورتیکه این رای، رای ‌عدم اعتماد نبود، حتما به این لایحه رای "نه" می‌دادند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
موافقان چه می‌گویند؟
نیوددموکرات‌ها که از موافقان این طرح هستند می‌گویند واضح است که دولت بی‌کفایتی کرده و کار به اینجا رسیده تا مجبور شود از قانونی با این قدرت استفاده کند. آنها گفته‌اند که از استفاده دولت از این قانون حمایت خواهند کرد، اما از لیبرال‌ها خواسته‌اند که با احتیاط قدم بردارند و این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که در هر زمان از حمایت خود دست بردارند.
"جگمیت سینگ" رهبر نیودموکرات‌ها در بعدازظهر دوشنبه گفت با "بی‌میلی" کامل از این لایحه حمایت می‌کند و آماده است تا اگر دولت ترودو اقدام پیش‌بینی نشده‌ای را انجام دهد، با قطع حمایتش این قانون را ملغی نماید. وی افزود به محض اینکه مشخص شود همه معترضان باقیمانده اتاوا را ترک کرده‌اند و گذرگاه‌های مرزی امن هستند، او از حمایت خود دست خواهد کشید و از استفاده از آن برای مدت طولانی، احتمالا حتی ۳۰ روز نیز حمایت نخواهند کرد و از دولت خواست که به‌روزرسانی‌های منظم، سریع و کاملی را به نمایندگان مجلس ارائه کند.
 
مخالفان چه می‌گویند؟
دو حزب محافظه‌کاران و کبکی‌ها مخالف استفاده از این قانون هستند. محافظه‌کاران فدرال استدلال می‌کنند که اعتراضات به سطح اضطراری نرسیده و استفاده از قدرت‌های فوق‌العاده اصلا لازم نیست. آنها پیشتر مدت کوتاهی از اعتراضات حمایت ضمنی کردند اما در نهایت از معترضان خواستند تا جمع کنند و بروند و در عین حال در مجلس با تصویب این قانون مخالفند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"ایو فرانسوا بلانشت"، رهبر کبکی‌های مجلس فدرال نیز گفت که دولت نیازی به استناد به قانون شرایط اضطراری ندارد، زیرا همه آنچه باید انجام می‌داد استفاده از تعداد بیشتری از نیروهای انتظامی و پلیس برای اخراج معترضان بود و آنچه پلیس طی روزهای جمعه تا یکشنبه انجام داد بدون استفاده از این قانون نیز کاملا انجام شدنی بود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, February 21, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به