در صورتیکه بیزینس‌ها نتوانند این وام را بازپرداخت کنند، از اول ژانویه ۲۰۲۴، این وام‌ها تبدیل به وام‌های دوساله با بهره ۵% در سال می‌شود
اتاوا اعلان کرد که مهلت وام‌های بدون بهره بیزینس‌ها (CEBA) که قرار بود تا پایان ۲۰۲۲ بدون بهره باشد، بدون بهره بودنش را تا آخر سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است.
"مری نگ" وزیر تجارت بین‌الملل، توسعه صادرات، تجارت کوچک و توسعه اقتصادی کانادا گفت: "ضرب‌الاجلی که برای ۳۱ دسامبر سال جاری تعیین شده بود، اکنون به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ موکول شده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دولت فدرال کانادا وام‌های ۶۰,۰۰۰ دلاری کرونا به بیزینس‌ها را یک سال تمدید کرد
نگ که در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه سخن می‌گفت افزود: "ما از کسب‌وکارها شنیده‌ایم که آن‌ها نیاز به زمان بیشتری دارند و این چیزی است که ما امروز آنرا اعلان می‌کنیم. این افزودن یک سال دیگر، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا این انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و بتوانند در همکاری با یکدیگر تا پایان این همه‌گیری دوام بیاورند". این وام‌های بدون بهره تا سقف ۶۰,۰۰۰ دلار، با درخواست مشاغل کوچک و نیز شرکت‌های غیرانتفاعی از ۹ آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ تعلق می‌گرفت و به همین واسطه بیش از ۸۹۸,۰۰۰ کسب و کار کانادایی از این وام‌ها بهره‌مند شدند". دولت می‌گوید ۸۹۸,۲۵۴ وام ۴۰,۰۰۰ دلاری و نیز ۵۶۹,۲۸۲ وام ۲۰,۰۰۰ دلاری دنبال آنرا مجموعا به ارزش ۴۹.۱۷ بیلیون دلار پرداخت کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

قرار بود شرکت‌ها در صورت بازپرداخت این رقم در آخر سال ۲۰۲۲ از بخشودگی ۳۳ درصدی یا حداکثر ۲۰,۰۰۰ دلاری از کل این رقم برخوردار شوند که اکنون همین قانون پابرجا مانده و فقط زمان بازپرداخت آن تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ به عقب برده شده است. در صورتیکه بیزینس‌ها نتوانند این وام را بازپرداخت کنند، از اول ژانویه ۲۰۲۴، این وام‌ها تبدیل به وام‌های دوساله با بهره ۵% در سال می‌شود بطوریکه همه مبلغ وام تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ به طور کامل عودت داده شود. نگ همچنین اعلان کرد وام‌های جزئی منطقه‌ای نیز که بعضا علاوه بر این ارقام به برخی از بیزینس‌ها پرداخت شده، تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بیزینس‌ها چه می‌گویند؟
"دن کلی"، رئیس و مدیر عامل فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB)، پس از این اعلان در توییتی نوشت که این اعلام "خبر خوبی بود. نکته مهم این است که این فقط یک وام ۶۰ هزار دلاری نیست، زیرا بخش قابل بخشش ۲۰ هزار دلاری آن یکی از معدود برنامه‌هایی است که به کاهش بدهی شرکت‌ها در شیوع کرونا کمک می‌کند".

دیگر کمک‌های دولت فدرال چیست؟
از سوی دیگر با شیوع اومیکرون از ماه گذشته و بسته شدن برخی از بیزینس‌ها، دولت کانادا دوباره برنامه پرداخت حقوق به از کار بیکار شده‌ها را که در اکتبر متوقف کرده بود با شرایط جدیدی از دسامبر از سر گرفت و اولین پرداخت‌ها را نیز از اول ژانویه آغاز کرد. این طرح در شکل جدید خود به هر کارمند و کارگری که به واسطه کرونا از کار بیکار می‌شود، تا ۷ می‌۲۰۲۲ هر هفته‌ مبلغ ۳۰۰ دلار که پس از کسر مالیات بالغ بر ۲۷۰ دلار می‌شود پرداخت می‌کند. واجد شرایط‌ها فقط می‌توانند تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ برای دریافت پول از این برنامه اقدام کنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

و نیز خود بیزینس‌ها هم بسته به میزان درآمدی که در نتیجه بسته یا محدود شدن از دست داده‌اند، یارانه دستمزد و اجاره دریافت خواهند کرد که می‌تواند از ۲۵ تا حداکثر ۷۵ درصد متغیر باشد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 12, 2022 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به