این دو گفتند این بالن‌ها احتمالا اصلا متعلق به دولت خارجی نیستند، هدفشان مشخص نیست، نتوانسته‌ایم آنها را بیابیم و اینکه آمریکا به ما اطلاعاتی نمی‌دهد
در پی رسوایی بالن‌های چینی و گذر آنها در آمریکای شمالی، وزیر دفاع و رئیس ارتش کانادا به مجلس فدرال رفتند تا توضیحاتی در این باره ارائه دهند.
این در حالی‌ست که مستندات دخالت چین در انتخابات کانادا نیز فشارهای فزاینده‌ای روی دولت بجا گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شوک، عصبانیت و خنده در مجلس: هواپیماهای کانادا برای زدن بالن های چینی حتی نتوانستند از باند فرودگاه بلند شوند
افسر ارشد ارتش کانادا در مجلس گفت: "در ماه گذشته، ما می‌خواستیم تا با ‌جت‌های جنگنده کانادایی بالن مشکوک را بر فراز یوکان ساقط کنیم، اما به دلیل باران یخ‌زده و باند فرودگاه هواپیماها نتوانستند بلند شوند؛ نهایتا زمانیکه هواپیماها با تاخیر برخاستند، هواپیمای آمریکایی بالن را زده بود". ژنرال "وین ایر" افزود: "‌من دستور دادم که بهتر است «سی - اف ۱۸» ‌های کانادایی شلیک کنند.‌ اما ‌آنها نتوانستند به دلیل باران‌های یخی از پایگاه "دریاچه سرد" (کُلد لِیک) بلند شوند و دچار تاخیر شدند". این اظهار نظر در حالی بیان شد که اعضای کمیته دفاع‌ مجلس نمایندگان کانادا از وین و نیز "آنیتا آناند" وزیر دفاع‌ برای واکنش کانادا در مقابل بالن‌های که گفته می‌شود چینی هستند و توسط آمریکا و نه کانادا در فضای کانادا ساقط شده بودند، توضیح خواستند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این اشیاء ناشناخته گفته می‌شود که بالون‌های جاسوسی مشکوک چینی بوده که اولین آن‌ها پس از پرواز بر فراز آلاسکا، سپس غرب کانادا و بعد بخش‌های بزرگی از شمال ایالات متحده در سواحل کارولینای جنوبی، در ۴ فوریه، به ضرب موشک شلیک شده از هواپیمای اف-۲۲ آمریکایی که ۷ بار دور آن چرخید، سقوط کرد. بجز این بالن، سه شی ناشناخته دیگر نیز بین ۱۰ و ۱۲ فوریه به طور متوالی ساقط شدند که آمریکا در ابتدا همه آن‌ها را بالن‌های جاسوسی چینی اعلان کرد اما پس از مدتی درباره آن‌ها تغییر لحن داد. یکی از آن‌ها که توسط یک اف‌-۲۲ آمریکایی که تحت نظارت نیروی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی، در ۱۱ فوریه بر فراز یوکان سرنگون شد، انتظار می‌رفت توسط نیروهای کانادایی سرنگون شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آناند در اظهاراتش بابت استفاده از یک جت جنگنده آمریکایی دفاع کرد و گفت که این هواپیما در آن زمان تحت نظارت حوزه قضایی "نوراد" (نیروی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی) عمل کرده و ‌تصمیم برای انهدام بالن مشکوک‌ ‌با استفاده از دارایی‌های نوراد توسط "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا، پس از تماس تلفنی با "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا و "لوید آستین" وزیر دفاع ایالات متحده ‌گرفته شده است. بجز این دو بالن، یک بالن دیگر در مرز کانادا و یک بالن دیگر روی آمریکا، همگی توسط جت‌های جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی سرنگون شدند. این در حالی‌ست که آمریکا اذعان کرد در حین زدن یکی از این بالن‌ها در لب مرز کانادا، یک موشک شلیک شده از هواپیمای اف‌-۲۲ به بالن اصابت نکرده و پس از گذر از کنار آن به داخل دریاچه هرون فرو رفته و در آنجا نیز منفجر نشده است. ارتش آمریکا از ارائه توضیحات بیشتر در مورد چگونگی آن و احتمال انفجار در آینده این موشک که از زمین نیز قابل کنترل است، خودداری کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بالن‌ها وابسته به دولت چین نبودند
آناند جزئیات جدیدی درباره این اشیاء در مجلس ارائه نکرد اما گفت بطور غیرمنتظره‌ای گفت که "به‌نظر نمی‌رسد این اشیاء «وابسته به یک دولت» باشند، به این معنی که احتمالا آنها تحت مالکیت و اداره یک دولت خارجی {مانند چین} نبوده‌اند". این در حالی‌ست که هم ترودو و هم بایدن در ابتدا این اشیاء ناشناخته را "بالن‌های جاسوسی چین" نامیده بودند. بایدن چهارشنبه گذشته گفت که این بالن‌ها می‌توانند تحت مالکیت شرکت‌های کوچک آمریکایی یا کانادایی بوده باشند. تنها بالنی که چین مالکیت آن را به عهده گرفته، اولین بالن هواشناسی‌ست که بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون شد.
 
بالن‌هایی که هرگز پیدا نمی‌شوند
با تمام این اوصاف آناند از اظهار نظر بیشتر درباره بالن‌ها خودداری کرد و خاطرنشان کرد که تلاش‌‌ برای پیدا کردن بقایای این اشیاء ساقط شده بر فراز یوکان و همچنین آنهایی که در سواحل آلاسکا و بر فراز دریاچه هرون سقوط کرده‌اند، به حالت تعلیق درآمده است. وزیر دفاع گفت که نیروهای کانادایی و آمریکایی پس از چند روز جستجو نتوانستند مکان سقوط این بالن‌ها را بیابند. بدین ترتیب تنها بالنی که بقایای آن بدست آمده، همان بالن اول ۶۰ متری سفید رنگ هواشناسی‌ست. مشخص نیست چگونه ارتش دو کشور نتوانسته‌اند همه بالن‌ها را بیابند، با اینکه هواپیماها و رادارها دقیقا محل برخورد موشک‌ها را ثبت کرده‌اند.
 
بالن‌هایی با اهداف نامشخص و اطلاعاتی که آمریکا به کانادا نمی‌دهد
رئیس دفاع گفت که او هنوز در تلاش است تا هدف اولین بالون چینی که لاشه آن بازیابی شده و اکنون توسط "اف بی آی" مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته را‌ کشف کند. او گفت: "‌از دیدگاه من، ما هیچ چیزی در مورد آن نمی‌دانیم. ‌شاید یک بالون جاسوسی باشد یا خیر، ما نمی‌دانیم. شاید بالن از نظر ‌ماندگاری در یک منطقه بتواند مزایایی برای جاسوسی داشته ‌باشد. اما آنها {چین} قابلیت‌های دیگری نیز دارند، مانند قابلیت‌های ماهواره‌ای ‌که می‌توانند تقریبا به خوبی بالن عمل کنند، اگر نخواهیم که بگوئیم ماهواره‌ها حتی بهتر از بالن قابلیت جمع‌آوری اطلاعات را دارند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آناند در ادامه گفت تا این لحظه آمریکا از دادن هرگونه اطلاعات در زمینه هریک از بالن‌ها به کانادا خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 13, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به