وزیر مهاجرت چنین تصمیمی را برای تامین نیروی کار حرفه‌ای کانادا و نیز بوجود آوردن شرایط اقامت دائم این افراد اتخاذ کرده است
در پی هدف تقویت بخش ضعیف و بی‌جان کارگری در کانادا توسط دولت فدرال، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که مجوز کار آن‌ها منقضی شده و یا به زودی منقضی می‌شود، اجازه خواهند داشت تا برای تمدید مجوز خود مجددا درخواست دهند.
وزیر مهاجرت چنین تصمیمی را برای تامین نیروی کار حرفه‌ای کانادا و نیز بوجود آوردن شرایط اقامت دائم این افراد اتخاذ کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا مجوز کار ‌فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از مقطع کالج به بالا را تمدید می‌کند
"شان فریزر" وزیر مهاجرت روز جمعه اعلام کرد که از ۶ آپریل، فارغ التحصیلان دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (موسوم به پی‌جی‌دبلیو‌پی)، که مجوز آن‌ها اخیرا منقضی شده و یا به زودی منقضی می‌شود، واجد شرایط دریافت مجوز کار اضافی و یا تمدید مجوز کار برای اقامت در کانادا و کسب تجربه شغلی تا ۱۸ ماه خواهند بود. در حال حاضر، حدود ۱۲۷,۰۰۰ مجوز کارِ پس از فارغ التحصیلی وجود دارد که در سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود. اداره مهاجرت کانادا از سوی دیگر با انبوهی از پرونده‌های پروسه نشده روبروست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فریزر در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: "ما باید برای حمایت از کارفرمایان، از هر ابزاری که در دست داریم استفاده کنیم، زیرا آن‌ها کسانی هستند که همچنان در استخدام نیروی کاری که برای رشد به آنها نیاز دارند با چالش روبرو هستند. در عین حال، ما به فارغ التحصیلان بین‌المللی که مجوز کار آن‌ها منقضی شده و یا در حال انقضا است، برای کسب تجربه‌ی کاری ارزشمند و اقامت در کانادا، مدت زمانی اضافی را ارائه می‌کنیم تا بتوانند به‌طور بالقوه برای اقامت دائم، واجد شرایط شوند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
برنامه‌ی مجوز کارِ پس از فارغ‌التحصیلی، به فارغ التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا برای کسب تجربه کاری در کانادا، "مجوز کار باز" دریافت کنند. از ۶ آپریل، دارندگان مجوز کارِ پس از فارغ‌التحصیلی که می‌خواهند مدت طولانی‌تری را در کانادا بمانند، می‌توانند داوطلبانه پروسه تمدید مجوز کار خود را آغاز کنند. فارغ التحصیلان بین المللی که مجوز کار آن‌ها قبلا در سال ۲۰۲۳ منقضی شده نیز می‌توانند برای تمدید مجوز کار ۱۸ ماهه درخواست دهند. همچنین این مساله شامل کسانی که واجد شرایط تسهیلات مجوز کارِ پس از فارغ‌التحصیلی ۲۰۲۲ بودند نیز می‌شود (تغییر یک سیاست که به اتباع خارجی که مجوز آن‌ها بین ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ منقضی شده اجازه می‌دهد، تا برای یک مجوز جدید و یا تمدید ۱۸ ماهه مجوز خود درخواست دهند).
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بر اساس آخرین تغییرات خط مشی، فارغ التحصیلان بین‌المللی با مجوزهای کار منقضی شده نیز حتی اگر دوره تجدید ۹۰ روزه خود را پشت سر گذاشته باشند، می‌توانند وضعیت خود را بازگردانند (برای تمدید مجوز خود درخواست دهند). افرادی که درخواست‌های تمدید مجوز خود را ارائه داده‌اند، تا زمانی که منتظر رسیدگی به درخواست خود هستند، اجازه کار خواهند داشت.
این به‌روزرسانی خط‌مشی به این دلیل ارائه شد که کارفرمایان در سراسر کانادا با کمبود مداوم نیروی کار حرفه‌ای و ماهر مواجه هستند و برای جذب و حفظ کارگران تلاش می‌کنند. کارشناسان این کمبود را تا حدی به اختلالات ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ و بیشتر از همه افزایش سن نیروی کار، نسبت می‌دهند.
 
وضعیت سن و نیروی کار کانادا
اداره آمار کانادا گزارش می‌دهد که نرخ رشد نیروی کار کانادا از سال ۲۰۰۰ در حال کاهش بوده اما این روند در سال‌های اخیر تشدید شده زیرا بزرگ‌ترین نسل از نیروی کار کانادا که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند، پیرتر شده و شروع به ترک کار کرده‌اند. طبق آمار این اداره، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، بیش از ۱.۴ میلیون جمعیت کانادایی، ۵۵ ساله و یا مسن‌تر هستند. در سال ۲۰۲۲، تعداد کانادایی‌های بین ۵۵ تا ۶۴ ساله که هنوز در سن کار هستند به بالاترین حد خود در تاریخ سرشماری کانادا رسید، یعنی از هر ۵ نفر، یک نفر در این بازه سنی قرار داشتند. در سه ماهه دوم آن سال، بیش از یک میلیون جایگاه شغلی خالی در کانادا وجود داشت.
 
وضعیت مهاجرت و کار در کانادا
وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی طی اطلاعیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: "فارغ التحصیلان بین المللی ماهر، نقشی حیاتی در رفع کمبود نیروی کار در کانادا ایفا می‌کنند". اما کارشناسان هشدار داده‌اند که برای همخوانی بیشتر و بهتر کانادایی‌های جدید، با مشاغلی که مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربه‌شان را به حداکثر می‌رسانند، به تغییرات بیشتری نیاز است.
داده‌های اداره آمار نشان می‌دهد که مهاجران اخیر، نسبت به کارگران کانادایی‌تبار، کمتر از مهارت‌ها و تحصیلات خود استفاده می‌کنند، آنها بیش از حد در صنایع خاصی از جمله حمل و نقل، انبارداری، خدمات اقامتی و غذایی، حضور دارند. برخی معتقدند کمی ورود مهاجران به رشته‌های دیگر به دلایل مختلفی از جمله روند اشتغالی برمی‌گردد که فضا را برای کار کانادایی‌تبارها بازتر نگاه می‌دارد.
 
راه‌حل‌هایی دائمی برای مهاجرت
حامیان حقوق مهاجران، این "اجازه تمدید" را به عنوان یک تغییر موقتی کوتاه و لحظه آخری توصیف کرده‌اند. "ساروم رو" هماهنگ کننده اتحاد کارگران مهاجر برای تغییر، گفت: "تغییر سیاست و خط مشی، به برخی از فارغ التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا پس از یک سال سازماندهی و حمایت از تمدید، نفس راحتی بکشند". او افزود: "با این حال، این مساله نمی‌تواند ثبات طولانی مدتی که مورد نیاز بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان است را ارائه دهد؛ ثباتی که با اقامت دائم بدست می‌آید. اکثر کارگران دانشجوی مهاجر، از جمله آنهایی که در مشاغل کم دستمزد مشغول به کار می‌باشند، از اقامت دائم محروم هستند". او از وزارتخانه خواست تا برای وضعیت مهاجرت دائمی همه متعهد باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"ماریا آلفارو" یک دانشجوی بین‌المللی سابق از السالوادور و فارغ‌التحصیل کالج "سنت کلر" و کالج "کامبرین" که با دیگر کارگران / کارمندان دانشجو از دولت فدرال درخواست کرده تا به همه مهاجران و پناهندگان به مدت ۳ سال وضعیت مهاجرت کامل اعطا کند و می‌گوید: "ما سزاوار چیزی بیشتر از یک تمدید زمان هستیم، ما به راه‌حل‌هایی دائمی نیاز داریم تا در این فکر نباشیم که می‌توانیم تا به آخر و به مهاجرت دائم برسیم یا نه".

ویدئو کامل مصاحبه زنده آنلاین ایران استار با وزیر مهاجرت را اینجا ببینید:

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 18, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به